Den stora Cyanogen-tråden (PVT32A, PVT32B)

Diskussion i 'Magic' startad av bridgemill, 23 aug 2009.

1. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Provat att stänga av notifications i Market? De suger en del batteri har jag för mig...

2. barbabenny

barbabenny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok, ska testa det. Ser att du har samma ROM, kan du skriva ner vad du har för radio etc. och hur mkt batteritid du får ut av den (kan vara bra att veta hur du använder den också).

Tack på förhand.

3. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Och just ja, gå in i Spare Parts-->End button behavior-->Go to sleep

Här kan du läsa en del om batteriproblem http://forum.cyanogenmod.com/index.php?app=core&module=search&section=search&do=search&fromsearch=1

Om jag inte lyssnar på spotify eller något annat som tar mycket batteri brukar jag ladda varannan dag, men då stänger jag av auto-sync och datatrafik på natten...

Edit: Hmmm den länken verka inte funka så bra, sökte bara på battery i topics, där finns mååånga trådar om det.

4. barbabenny

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ok, tack. Har redan satt en button behavior men har också sett att den har 2 st spareparts installerade. Kan det uppstå ngn konflikt? Har nog bara satt end-behavior i ena...

5. gansmoe

gansmoe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har lyckats med root (tror jag)...
    När jag försöker starta recoveryboot (Home + röd lur) blir det bara:

Behöver jag uppgradera/nedgradera nåt???

//Niclas

6. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Stannar den där eller går den vidare så småning om?

Håll gärna home inne tills du hamnar i recoveryn.

Om du fastnar där (voda loggan) så kanske du har flashat fel recovery, alt inte flashat den.

7. gansmoe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den fastnar i Vodafoneloggan när jag försköker hamna i recoveryn. Enda sättet är att dra batteriet för att komma där ifrån...

Jag har dessutom kommit på att jag inte har lyckats med nåt:-)
    Telefonen var rootad och ROM-ad när jag köpte den på Tradera.

Det ligger redan en CM 4.2.14.1 ROM på telefonen, så jag borde väl kunna ladda en ny ROM på nåt sätt...

Jag har installerat "ClockworkMod recovery" via ROM-Manager flera gånger, och telefonen visar att den är installerad, men jag kommer inte åt den...
    Är jag rökt?

Telefonen är en:

Sapphire PVT 32B SHIP A-ON G
    HBOOT-1.33.0004 (SAPP10000)
    CPLD-10
    RADIO-2.22.19.26I

Vad kan man göra om jag inte kommer åt recoveryn???

//Niclas

8. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Du skulle kunna försöka ersätta recoveryn med hjälp av en terminal på telefonen. Ladda ner en recovery som du skulle vilja köra, lägg på SD-kortet, starta tex "Terminal emulator" och testa följande;

su
    flash_image recovery /sdcard/[namn-på-recoveryfilen].img

Om detta lyckas utan att det blir några felmeddelanden kan du försöka att komma åt recovery-läget med Home-knappen igen. Glöm inte att det kan ta en jäääkla tid innan recoveryn dyker upp, så var lite envis med Home-knappen.

9. gansmoe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dé funkar!!! Tackar tackar!!!

Jag installerade senaste CM6 och skall installera Tiny GApps nu....

//Niclas:P

10. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur lång batteritid får du på telefonen? Jag brukar få ladda telefonen varje dag om jag använder den en del. Att inte ha widgets och liknande sparar en hel del batteri men det är du nog medveten om...

11. barbabenny

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den har dött efter en halv dag ungefär. Nu verkar det ha ordnat upp sig efter wipe av dalvik och battery-stats samt omflashning med fullt batteri. Att inte ha widgets m.m. är inget alternativ eftersom det då inte finns någon mening med att ha en Androidlur.

12. PolkaMan

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Sant. Jag hade samma problem som du. För mig tror jag det var något som låg i bakgrunden och körde. Mobilen slukade bara batteri när jag hade syncat ner mina inställningar från google. Jag hittade aldrig vad det var som drog batteri dock. Det slutade efter jag avinstallerade massa av apparna.

13. wicked

wicked Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej jag har en magic 32a som jag rootat
    Så nu har den Hboot 1.33.2010
    samt radio 3.22.20.17
    Jag har installerat CM 6.0 samt tiny gapps
    Cm verkar dock inte boota upp så jag undrar om det är för att jag inte gjort en kernal port?
    Jag har försökt att hitta den kernal jag behöver men kan inte hitta den på cyans hemsida kan någon länka?

14. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Last edited: 13 okt 2010
  15. sanoz

sanoz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej, jag har en 32B med 1.6 och vill lägga in CM6. Jag försöker följa cm-wikins guide. Men har problem med steget roota och/eller flasha recovery.

Här är information om telefonen:
    Vodafone Tyskland, HTC Magic 32B
    SAPPHIRE PVT 32B SHIP S-ON G
    HBOOT-1.33.0007 (SAPP10000)
    CPLD-10
    RADIO-2.22.19.26I

software (android version):
    kernel 2.6.29-00479-g3c7df37
    firmware 1.6
    build drc92

Jag kan lägga in Androot. Det säger att telefonen redan är rootad. Men när jag installerar "ROM manager" och försöker flasha Clockwork recovery så går det inte.

Jag har även testat det nyare SuperOneClick root: http://theunlockr.com/2010/10/11/how-to-root-your-android-phone-superoneclick-method/ . Det säger att jag INTE har root och när jag försöker roota får jag "FAILED".
    (Jag har följt instruktionerna och även testat de alternativ som står längst ner på den sidan)

Jag har även testat att lägga in en recovery genom fastboot men får då felet: "FAILED (remote: not allow)"

Betyder dessa problem att telefonen har s.k. perfekt SPL och vad kan jag i så fall göra för att komma vidare?

Last edited: 17 okt 2010
  16. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Det verkar onekligen som att du har en perfected SPL som hindrar dig att byta ut recoveryn. Det jag skulle rekommendera såhär i farten är att göra en snabb googling på din SPLs versionsnummer och se om du kommer åt en guide som kan låsa upp den.
    Jag vet att svaret inte är så himla givande, men hade jag inte suttit på bussen och gjort detta på telefonen skulle jag hjälpa dig att leta lite men det blir helt enkelt för omständligt just nu.

17. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nu har jag kört CM 6 ett tag och är nöjd med det mesta. Dock har jag ett par problem som jag hoppades skulle försvinna av sig själv men inte gjort det.

1. Automatisk tid och datum funkar inte alls. Måste gör det manuellt och vid oförutsedda omstarter ställer den in sig på något helt knasigt datum.
    2. Slumpmässiga omstarter lite då och då. Inte jätteofta men 1 gång varannan dag eller så. Ibland oftare och ibland mer sällan.
    3. Mest irriterande, får inte notifikation om nya mail från gmail. Måste gå in i gmail-applikationen och välja uppdatera för att se nya. Automatisk sync är på för allt...

I övrigt är jag nöjd men börjar bli lite irriterad över dessa. Någon som varit med om liknande eller har någon idé om något av dem?

18. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det den vanliga 6.0 eller något nattbygge?
    Om det är den vanliga 6.0 så är det problem jag inte stött på. kör en whipe och flasha om. Hjälper ibland, fråga mig inte varför :)

19. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jo det är vanliga 6.0, får testa wipe. Tack för svaret.

20. PolkaMan

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

CM 6.1 RC är ute nu! Woho!