Den stora Cyanogen-tråden (PVT32A, PVT32B)

Discussion in 'Magic' started by bridgemill, Aug 23, 2009.

1. Droid140

Droid140 Guest

Kör v4.1.10.1 och har inte märkt av detta problem. För övrigt väldigt stabil rom, enda problemet jag har haft är att Widgeten Pure Calendar får FC.

2. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Märkligt. Jag har provat att installera om Handcent flera gånger och provat med ett par olika versioner. Tog bort det förut men kanske ska prova igen om det faktiskt ska fungera. Är ju ett väldigt käckt program när det fungerar.

3. Jonte

Jonte Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får ett skumt felmeddelande så fort jag vrider telefonen i home läget: android.process.acore force close

Någon som förstår varför?

4. bullas

bullas Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Cyanogen har skrivit om det på sin twitter bland annat. Det är nån widget som gör att acore crashar.

5. Jonte

Jonte Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack!
    de hjälpte att ta bort iCalwidget

6. Glassbil

Glassbil Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

När ni kollar på phone i settings står det 1.6 på eran firmware version ?
    På min står det 1.5 fortfarande även fast jag har den nyaste cyanogen rommen. Har inte den nya market heller.

7. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

1.6 för mig och nya Market. Kör 4.1.11.1.

8. Glassbil

MINA ENHETER

Gjorde du en update från en tidigare cyanogen rom, vilken isf ?
    Har du bytt spl ? Jag kör me orginal.

9. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Uppdatera från 4.0.4, ingen wipe. Har inte bytt spl. Har en 32a från tre ska väll tilläggas. Prova en reboot, kan funka kanske.

10. Glassbil

MINA ENHETER

Hmm, det verkar inte hända någonting när jag lägger på updaten.
    La in 4.0.4 och skulle uppdatera till 4.1.11.1 men det står fortfarande 4.0.4 och ser ingen skillnad alls.

Jag la in update:en med apply zip direkt efter jag installerad rommen utan wipe. Har inte nyaste recoveryn, men borde väl inte spela nån roll. Skumt.

11. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Glassbil, vad har du för telefon? Kanske läge att skapa en "fin" signatur som min med alla telefondetaljer, så är allt glasklart när man skall svara och försöka hjälpa dig.

12. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade 4.0.4 och försökte köra cm updater, slutade bara med en skön varningstriangel och en liggande telefon. rebootade och körde update själv, då gick det fint. utan wipe till 4.1.11.1

13. sandos

sandos Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

CM Updater stöder väl fortfarande inte 32A, så det är förklarligt. Du måste isf applicera en port för att få det o fungera.

14. Glassbil

MINA ENHETER

Det löste sig för mig nu. Jag installerade den fulla dream versionen av v4.1.11.1 och uppdaterade sedan med updateringen för 32A, allt funkar perfekt nu.

15. Kaptenbo

Kaptenbo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej. Fortfarande nybörjare på det här (det kommer jag nog alltid vara) och jag stötte på lite problem igår när jag skulle flasha in denna romen. Jag ska förklara hur jag gjorde så så bra jag kan så vet nån säkert vad jag gjort för fel.

Jag har en svensk HTC magic köpt från tre, (PVT32A om jag förstått det rätt). För ett tag sen flashade jag in en ny ROM till den, nk02's ION Multi5 och den kör jag med just nu. Jag gjorde precis som det står i Wikin här när jag flashade in den. Och detta fungerade utan problem. Jag gjorde aldrig steg nr 4 (4. Flasha SPL/boot loader och recovery-filen) utan har kvar original SPL:en.

Nu tyckte jag det va dags att lägga in en ny ROM och denna Cyanogen verkar ju riktigt bra. Så jag använde länken i första inlägget i denna tråden här och laddade ner från
    Base Kernel v4.1.11.1: och filen som hette "Download: http://fdsfiles.com/temp/rad-4.1.11.1-kernel.zip" och döpte om filen till "update.zip"

Jag laddade också ner en Recovery fil härifrån som hette "RAv1.2.1H - MD5Sum: F5858017CE32B6E959313B6C970AC6D3" som hette "recovery-RAv1.2.1H.img"

Sedan gjorde jag precis som det står i Wikin Flasha/Roota HTC Magic (Windows). Precis som jag gjorde när jag la in den romen jag har nu.
    Och allting gick bra, jag döpte om filen till update.zip, pushade den till telefonen, körde fastboot, nandroid, wipe, apply update.zip och tillslut reboot men det va då den hängde sig. Den stannade på HTC Magic loggan och kom ingen vart.

Paniken började komma och jag visste inte vad jag skulle göra. Tillslut, efter många försök lyckades jag köra en Nandroid restore efter att hittat en annan tråd om det i forumet. Riktigt lättad när jag fick igång den igen, precis likadan som tidigare :)

Men iaf, jag vill ju klara av att flasha in ny rom på min telefon så jag tänkte ge det ett nytt försök, så om någon har orkat läsa igenom hela mitt långa inlägg och vet vad jag gjorde för fel så e jag tacksam för all hjälp jag kan få. Vad vet jag, jag kanske har gjort helt fel nu när jag försökte mig på detta. Det kanske inte funkar likadant att flasha in denna romen som den förra?

Ber om ursäkt om inlägget blev lite rörigt :) fråga gärna om det är något ni inte förstår.

Tack på förhand.

Last edited: Sep 23, 2009
  16. slotrat

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Hej Kaptenbo, du verkar ha missat att följa instruktionerna...

Så här står det på sidan som det länkas till i första inlägget för 32A:

1. Download the most recent Cyanogen ROM (either experimental or stable)
    2. Push it to your SD card
    3. Download the newest port-update from below (ie. signed-cyan-32a-port_v4.x.x.zip)
    4. Push it to your SD card
    5. Reboot into recovery
    6. Apply Cyanogen ROM
    7. Apply signed-cyan-32a-port_v4.x.x.zip
    8. Reboot and enjoy

Du verkar ha hoppat över stegen 1, 2 och 6... Eller?

Lycka till!

Edit: En liten länk till senaste ROM kanske? Den du glömde att ladda ner och installera först...
    http://n0rp.chemlab.org/android/update-cm-4.0.4-signed.zip

Last edited: Sep 23, 2009
  17. Kaptenbo

Kaptenbo Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack så mycket slotrat. Det va snabbt svarat! Visste väl att jag hade missat nåt, nästa gång får jag väl läsa instruktionerna ;) även om dom e på engelska ;)

Det va nog ett inlägg från dig i en annan tråd som fick mig att lyckas med nandroid recoveryn också om jag inte minns fel så dubbelt tack till dig.

Jag ska ge det ett nytt försök ikväll. Då ska det förhoppningsvis gå bättre.
    Tack än en gång.

18. ICDeadPpl

ICDeadPpl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Punkt 3 och 7, har du laddat ner portningen till 32a?

19. slotrat

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Det står tydligt i hans första inlägg att det var det enda han hade gjort... Varför frågar du? :confused:

Last edited: Sep 24, 2009
  20. ICDeadPpl

ICDeadPpl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

My bad...
    Som det verkar, så har han BARA installerat portningen, inte själva cyanogen modden...