Hej. Fortfarande nybörjare på det här (det kommer jag nog alltid vara) och jag stötte på lite problem igår när jag skulle flasha in denna romen. Jag ska förklara hur jag gjorde så så bra jag kan så vet nån säkert vad jag gjort för fel.
Jag har en svensk HTC magic köpt från tre, (PVT32A om jag förstått det rätt). För ett tag sen flashade jag in en ny ROM till den, nk02's ION Multi5 och den kör jag med just nu. Jag gjorde precis som det står i Wikin här när jag flashade in den. Och detta fungerade utan problem. Jag gjorde aldrig steg nr 4 (4. Flasha SPL/boot loader och recovery-filen) utan har kvar original SPL:en.
Nu tyckte jag det va dags att lägga in en ny ROM och denna Cyanogen verkar ju riktigt bra. Så jag använde länken i första inlägget i denna tråden här och laddade ner från
Base Kernel v4.1.11.1: och filen som hette "Download: http://fdsfiles.com/temp/rad-4.1.11.1-kernel.zip" och döpte om filen till "update.zip"
Jag laddade också ner en Recovery fil härifrån som hette "RAv1.2.1H - MD5Sum: F5858017CE32B6E959313B6C970AC6D3" som hette "recovery-RAv1.2.1H.img"
Sedan gjorde jag precis som det står i Wikin Flasha/Roota HTC Magic (Windows). Precis som jag gjorde när jag la in den romen jag har nu.
Och allting gick bra, jag döpte om filen till update.zip, pushade den till telefonen, körde fastboot, nandroid, wipe, apply update.zip och tillslut reboot men det va då den hängde sig. Den stannade på HTC Magic loggan och kom ingen vart.
Paniken började komma och jag visste inte vad jag skulle göra. Tillslut, efter många försök lyckades jag köra en Nandroid restore efter att hittat en annan tråd om det i forumet. Riktigt lättad när jag fick igång den igen, precis likadan som tidigare 
Men iaf, jag vill ju klara av att flasha in ny rom på min telefon så jag tänkte ge det ett nytt försök, så om någon har orkat läsa igenom hela mitt långa inlägg och vet vad jag gjorde för fel så e jag tacksam för all hjälp jag kan få. Vad vet jag, jag kanske har gjort helt fel nu när jag försökte mig på detta. Det kanske inte funkar likadant att flasha in denna romen som den förra?
Ber om ursäkt om inlägget blev lite rörigt
fråga gärna om det är något ni inte förstår.
Tack på förhand.
Last edited: Sep 23, 2009