Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Och det viktigaste som jag ser det är att S koncentrerar sig mer på att kalla andra för kränkande namn, oavsett ifall de stämmer eller inte, istället för att lösa problemet de själva satt sig i.

Det enda S verkar bra på är att skylla på andra för precis alla misstag. Ansvarstagande = noll. Pinsamt för hela Sverige att en sådan stadsminister får styra Sverige som varit stabilt så länge politiskt sett.

2. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Löfven får mig att sakna Göran Persson

3. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Ja, frågan är om vi haft en sämre stadsminister någonsin? Jag tror knappast det.

4. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Funderar på att flytta till Norge istället. Spelar ingen roll vilka som har makten i Sverige känns det som. Jävla fjantar hela bunten....

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

För det är dåligt bara för det är dyrt? Alla ska ta sitt ansvar och bygga förnyelsebara energikällor. Tyvärr är väl den enda möjligheten om man sätter högre skatter på fossila bränslen om man vill ha bytet snabbt.
    I slutändan när fossila bränslen börjar ta slut så kommer priset gå upp automatiskt pga efterfrågan och då kommer man lägga mer pengar på förnyelsebara energikällor, problemet är att det är för sent då.

6. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Fjärde generationen kärnkraft använder avfallet idag som bränsle. Hur kan Mp tycka att det här är dåligt? Bränslet har vi redan. Hur ansvarsfullt är att gräva ned det, 100000 år innan det blir ofarligt. Titta på tyskarna, deras grune wende. Tar kol på deras industri. Elpriset har fördubblats och ännu fler kolkraftverk byggs och släpper ut koldioxid. Förstå att om älvarna ska förbli ororörda så måste vi ha nya kärnkraftverk. ASTRID - projektet använder svenska forskare som hjälper fransmännen att bygga deras gen4-kraftverk. Ryssarna har det, kineserna också samtidigt som indierna sitter på världens största Thorium-reserv. Tänk på att Thoriumkraftverk fanns på 60-talet men man lade ned de för att det inte skapade någon plutonium för att bygga kärnvapen. Läs på snälla och gå inte på MP:s desinformation.

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Tycker det fan är larvigt att Sverige inte vågar köra på kärnkraft, eller ja, ingen vågar utveckla dem för någon anledning. Ska väl fan bara vara att byta. Tsk.

8. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

9. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    Osäker vad jag kommer rösta på då jag inte vill ha löfen som statsminster tanke på hur han hanterat detta.

10. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
  11. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

12. Droid55

Droid55 Guest

13. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Alla våra så kallade politiker beter sig som små avundsjuka griniga barn när SD skördar framgång. Det lyser igenom och tack och lov märker majoriteten av Svenska folket det. Det kommer straffa dem i nyvalet. De anser det är OK att vara odemokratiska mot SD och ignorera dem. Det är fucked up.

14. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Instämmer.

Allt fokus från sossarna och annat vänsterhåll är att smutskasta och attackera SD, och de som skulle tänka sig att jobba för en dialog. Det är därför vi har ett nyval i vår, för att vår statsminister, Mr. Stefan "barnunge" Löfven inte förstår hur man agerar för Sveriges bästa. Pga. honom så står alla projekt stilla och det som istället hade kunnat varit avklarat och klart när det gäller avtal och annat för organisationer, företag och annat, kommer få göras om igen efter nyvalet.

Tack vare sossarna så skrattar man åt Sverige ute i Europa och världen. Löfven har lyckats något så ordentligt med att göra bort sig.

15. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag gillar inte SD men det är ett riksdagsparti som alla andra och vi har ju faktiskt demokrati i Sverige. Att smutskasta och frysa ut är sandlådefasoner och extremt barnsligt.

16. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja är detta det bästa S kan vaska fram (en som knappt kan uttrycka sig verbalt under press) förstår jag inte vilken hypnos de som fortfarande röster på S genomgått.

17. Droid55

Droid55 Guest

Alltså inget parti vill ju samarbeta med SD. Så varför gnälla på S när M gör samma sak? SD har visserligen tidigare röstat på Alliansens budget (de är ju mer höger än vänster). Dock undrar jag om de skulle göra det om Alliansen vann i nyvalet eftersom deras krav har varit att få inflytande över invandringspolitiken. Skulle M/Alliansen samarbeta med SD? Skulle de inte gå emot sig själva då och sina väljare?

18. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

SD röstade på Alliansens budget nu enbart för att de (SD alltså) skulle få göra ngt. Tidigare har de ju inte fått göra det eftersom inget parti vill samarbeta med dem. Som vågmästare kan SD sabba en hel del för de andra, de kan leka Gud och vara politiskt omnipotenta, och nu hade de chansen och röstade på Alliansens budget enbart för att SD visste att det då ställde till med problem.
    Tolkar jag det som [emoji5]

19. Droid55

Droid55 Guest

Så tolkar jag det också. Mao så är det inget som tyder på att Alliansen inte skulle ha samma problem som nuvarande regering. Vad får folk att tro att om SD fortsätter utnyttja sin vågmästarroll att S eller MP skulle ställa upp för Alliansen när de inte fick något stöd från dem? Jag ser ingen lösning i att rösta fram Alliansen, inte heller behålla nuvarande. Det finns ingen jävla lösning. Jo, den heter samarbeta med SD. Jag har inget emot att de får något att säga i invandringspolitiken så länge det är allt. Problemet är att övriga partier vägra så jag vet inte hur det här ska sluta.

20. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    För min del som alliansväljare skulle de gärna få ta makten mha SD. Invandringsfrågan är inte i topp på min lista, därför röstar jag inte på SD - men fick jag bestämma skulle vi ligga på samma nivåer som våra grannländer. Huvudsaken för mig är att MP och V inte får inflytande.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.