Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
  2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 302
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Agreed. Märkligt att folk inte tycks se och förstå detta.

Sent from my Mi Max

Last edited: 2 jul 2016
  3. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Var hittar vi din ödmjukhet menar du? Jag har aldrig sagt ett enda ord om att veta allting.

Inte? Jag tycker att det blivit en hel del diskuterat.

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 302
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Den ges till dem som förtjänar den.

Slutdiskuterat. Sluta citera mig i fortsättningen är du vänlig.

5. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Men det är ju inte alls så enkelt som du framställer det. Ju fler som visar att de vill ha en omröstning och ju fler som visar att de ångrar sina röster ju större chans är det att utträdet inte kommer att ske. Valresutlatet är inte formellt bindande.

6. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Du slänger ur dig oförskämdheter och sen vill du inte diskutera mer. Okej, då vet vi.

7. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hur vet vi att dessa röstade nej och har ändrat sig? Är det inte hemligt vad man röstar på? Det kan ju precis lika gärna vara människor som röstat ja som hävdar detta? Är det inte bättre att hålla sig till vad som faktiskt är fakta? En "legit" folkomröstning har genomförts där brexit-sidan fick 52% av rösterna. Ska man hålla en till? Vad händer om det blir 52% till bremain-sidan då? Blir det en tredje omröstning då eftersom bremain-sidan fått en do over? Vad händer om resultatet blir 52% till Brexit igen? Blir det ännu fler omröstningar så tills etablissemanget blir nöjda? Hör du inte hur löjligt detta är? Snälla? Ett val är gjort, nu får man antingen följa det eller så får politikerna köra över folkets vilja. Det har hänt förr. Men att hålla fler omröstningar är ju bara tragiskt.

Jag förstår att du och dom som "höll" på Bremain är besvikna, jag kände samma sak när Lövfen kom till makten och MP tog sig in i regeringen vid valet. "Hur fasen kunde detta hända?" Och samma sak när DÖ presenterades. (Är du för eller emot DÖ förresten Ara?)

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk

8. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Om du läste artikeln jag lade in i går så visar siffrorna att 7% som röstade för brexit har ångrat sig och 3% som röstade för att stanna i EU har ångrat sig. Det skulle ge ett övertag för stanna.

Ny omröstning är avlägset, men det som gör det möjligt är just att Skottarna vill stanna i EU. Det är fullt möjligt att Skottarna väljer att lämna GB och stannar i EU och det finns då också anledning för övriga GB (det som finns kvar) att göra en ny omröstning om EU eftersom förutsättningarna är mycket annorlunda då. Men det är givetvis en lång resa innan vi eventuellt kommer dit.

Folkomröstningen är som jag redan sagt inte formellt bindande, den är bara rådgivande. Mycket kan hända och mycket kommer att hända. Detta är spännande tider tycker jag. Inget land har någonsin lämnat EU, ingen vet vad effekterna kommer att bli.

Jag tycker att Fredrik och Anders borde ha stannat och försökt bilda regering. Det var inte som om sossarna vann valet, de gjorde det bara lite mindre dåligt. Då hade aldrig DÖ blivit av, det hade varit det bästa som jag ser det.

9. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Men återigen, hur vet vi hur sanna de siffrorna är? Det kan ju lika gärna vara folk som påstår sig ha röstat Brexit men som i själva verket ha röstat för att stanna som svarat? En undersökning är helt ointressant. Kolla bara på hur MP:s siffror ALLTID överskattas i undersökningar jämfört med faktiskt valresultat. Jag vidhåller att det enda vi kan lita på är fakta, dvs att folket röstat nej. Du tycker inte det. Jag släpper detta nu.

Kämpa på [emoji2]

10. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag anser att källan är trovärdig och att undersökningen är trovärdig men givetvis är det inget exakt instrument, det är bara en undersökning. Jag tycker verkligen inte att en seriös undersökning är "helt ointressant" den visar om inte exakta siffror så i alla fall var riktningen går.

11. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
  12. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

För att nyansera frågan så är det endast vänsterpartiet (VP) som var emot en försäljning.

"Vänsterpartiet är ensamt bland riksdagspartierna om att vilja stoppa affären."

http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/besked-om-vattenfalls-brunkol-i-dag

Det är bra om man redovisar hela bilden och inte bara skyller på regeringen. Det ger annars en väldigt skev bild av verkligheten.

Det är dessutom så att det är Tysklands regering som bestämmer om kolet och brytningen, inte svenska regeringen och inte vattenfall och inte heller de nya ägarna.

”Rent klimatmässigt är det lika mycket utsläpp om Vattenfall äger brunkolen och driver den än om ett tjeckiskt bolag gör det”, säger Mikael Damberg.

"Den som avgör hur mycket utsläpp det blir från kol är den tyska regeringen. Tyskland bestämmer över tysk energipolitik och Sverige bestämmer över svensk energipolitik.”

http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/besked-om-vattenfalls-brunkol-i-dag

13. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Min pik var menad åt MP som gång på gång går emot sina principer bara för att få behålla makten. [emoji2] Feministiskt grönt migrationsvänligt parti? Not so much!

Har inte själv något emot en försäljning så för mig som M-röstare gör det varken till eller från.

14. Droid119

Droid119 Guest

15. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Som jag skrivit tidigare i denna tråd. MP är ett pajasparti.

16. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Feminism har inget med brunkol att göra, men regeringen kallar sig ju feministisk...

17. Droid119

Droid119 Guest

Varför drar du upp något som inte ens har med brunkolet att göra då? *facepalm*

18. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Poängen är att det är en regering som ännu en gång gör bort sig. Kallar sig feminister när man har människor med hemsk kvinnosyn i partiet? Miljöpartiet när man bidrar till att kolkraft fortsätter vara i bruk? Migrationsvänligt när man driver igenom politik man utåt sett spytt åt tidigare? Förstår du nu? (Jag frågar inte om du håller med eller inte, men förstår du vad jag menar?)

19. Droid119

Droid119 Guest

Nej, extremister har en hemsk kvinnosyn. Det är två olika saker.

20. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Vissa medlemmar har ju samröre med extremister och de har haft medlemmar som inte skakar hand med kvinnor. Är det ok?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.