Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

EDIT: Okej, nu uttryckte jag mig visserligen "fel". Men även fast du är invandrare förhindrar inte detta att du generaliserar och att jag skriver "ni", för det var mitt svar på vad jag uppfattade från dig. Jag tar alltså inte ställning mot den jag skriver här, utan mot värdet i vad den aktuella informationen innehåller i inlägget och om vad som faktiskt tas upp.

Därav, kan jag tolka i detta svaret, att du inte svarade med något annat än att du är själv invandrare i Sverige och därmed vill du att jag inte ska skriva någonting om vad jag vet. Visst, jag skrev generalisera och ni, främst för att det var det hela jag baserade på utifrån vad du skrev i det föregående svar. Därmed spelar innehållet i mitt föregående inlägg absolut ingen roll angående om du är invandrare eller inte. :)

Men nu gled vi av banan. :P

Last edited: 1 maj 2011
  2. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Vem har sagt allt det där?

3. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Läs i början av tråden så förstår du rätt snabbt vem som sagt så..

Sent from my Xperia Arc using Tapatalk

4. AndroidFtw

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Aha, förstår vem ni menar nu.

Last edited: 3 maj 2011
  5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Skulle vart nice med svar på frågorna nu. Läste PM:et och förstår att man inte orkar sitta och svara mitt i natten men nu är det ju dag! :)

6. AndroidFtw

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    * Vad i den svenska kulturen är det du personligen vill bevara?

* Hur kan en "icke-human" flyktigpolitik döda midsommar- och julafton?

Quotade mig själv, där får du svar på båda frågorna.

* Är du för ett interkulturellt samhälle eller är du för ett nationalistiskt land där alla bör fira avslutningar i kyrkan?

Jag tycker man borde fira avslutningarna i kyrkan men man borde inte alls tvinga folk med annan religion att vara delaktiga. Bara för det finns några muslimska barn på en skola behöver inte det betyda att vi ska strunta i våra seder, jag tycker inte det kränker dom.

* Kan du beskriva varför dem ska åka hem? Kan du beskriva vilken kultur du vill bevara? Ange gärna någon specifik sak.

Ingen som sköter sig och bidrar till samhället behöver åka hem. Jag är ute efter en attitydförändring att inte islamisera samhället. Jag tänker inte tvinga någon att byta religion men man borde anpassa sig efter samhället man bor, att ha islam som religion är aldrig en ursäkt för någonting.

* Tror du att deras sätt att tro eller deras kyrkor är något slags spökhus? Om inte, varför vill du inte ha deras kyrkor i en by?

Nej jag tror inte det är några spökhus, men det kostar en hel del pengar att bygga kyrkor. En moské kan kosta 200 miljoner kronor. Är emot att bygga fler kyrkor rent allmänt, man kan göra så mycket bättre saker för dom pengarna. Jag är inte speciellt religiös även om jag konfirmerar mig och går i kyrkan, bara nåt jag gör för att familjen tycker det är nåt jag ska göra.

* Kan du skriva en jävla mening om hur du som individ tvingas anpassa dig?

Glåpord från icke-kristna om att jag firar mina traditioner. Det bildas ghetton fullt med invandrare som går på socialbidrag. Separata badtider för kvinnor och män. Kommer inte på något mer just nu, återkommer.

* Hur många flyktingar anser du att Sverige kan ta in per år?

INGA i nuläget. Vi har det väldigt svårt att ta hand om invandrarna som är nyanlända, de flesta hamnar ju i så kallade ghetton där dom känner sig hemma för invandrartätheten är så hög där. Vi måste ta tag i integrationen av invandrarna om vi ska kunna ta in flyktingar i fortsättningen. Till skillnad från Zargoth eller vad han hette så tycker jag att det är möjligt att bli intergrerad i samhället och bli en svensk.

Där fick du lite svar iaf. Nu ställer jag en motfråga, är det viktigt för dig att Sverige bedriver en generös invandringspolitik och varför/varför inte?

7. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

flyktingar != invandrarna

8. MiniMax

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Om detta är att vara svensk, och svensk tradition, så är jag glad jag att jag inte är svensk.

http://www.thelocal.se/33508/20110501/

9. AndroidFtw

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Alla flyktingar som flyr hit är invandrare men alla invandrare är inte flyktingar. Och angående bilden, muslimer ställer väl aldrig till med oreda i samband med firanden?

EDIT: Är lite nyfiken på vad du anser dig vara. Kommunist? Högerextremist? Moderat?

10. MiniMax

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Jag går inte att klassificeras. Extremliberal? Anarkist med extrem respekt för individens rättighet? Något sånt tror jag kommer nära.

Mitt motto är: Dine rättigheter går precis till min näsa.

11. rina.

rina. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    <iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/nKB26d55ffk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/mVPMZPigzgw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Last edited: 2 maj 2011
  12. Nickee

Nickee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Pro
    President Obama meddela att Usama bin Ladin är död - NBC News
    Inte rett tråd men.

Last edited: 2 maj 2011
  13. Zargoth

Zargoth Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

http://www.aftonbladet.se/nyheter/binladin/article12961489.ab

Det intressanta enligt artikeln är att pakistan inte var informerade om att amerikanarna skulle genomföra en militär operation i landet. Så antingen så har USA Pakistan lindat om sitt finger eller så har något mer eller mindre officiellt avtal ingåtts om att amerikanarna får jaga terrorister i Pakistan utan statens tillstånd. I normala fall så skulle en sådan operation leda till nån form av diplomatisk kris. Men på andra sidan så ska man inte alltid lita på vad aftonbladet skriver

14. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Vad tycker ni om arbetskraftsinvandring då?

15. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Nu utgår jag ifrån att vi inte menar danskar, tyskar, norrmän etc.

Jag kan inte försvara att vi suger ut fattigare länder på de personer som är bäst utbildade, mest driftiga när de istället skulle kunna göra mångt mycket mer nytta i sitt hemland.

16. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Problemet är ju att personerna inte vill jobba i sitt hemland, på grund av olika skäl (kan vara allt från politiskt utsatthet till att personen inte gillar landets ledare). Så det är faktiskt struntsamma vem det är som immigrerar, alla är lika värda och ska därför få samma möjligheter.

Tycker du att det skulle vara okej om Sverige tar emot outbildade och odriftiga invandrare?
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

17. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Bra svarat, även på spoilern. Om de inte är rika eller utbildade så snor dem ju svenskarnas skattepengar och går på bidrag - eller hur det nu brukar låta.

18. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Nu beskrev du iofs inte en arbetskraftinvandrare utan snarare en flykting som möjligen skulle få asyl. Men nåväl, min ståndpunkt om invandringen har tagits upp ett antal gånger i den här tråden samt anledningarna.

Kan du försvara det med en person som lika väl skulle kunna arbeta i sitt hemland men väljer att komma till Sverige förmodligen för att han får bättre betalt dvs rent egoistiska skäl.

19. MiniMax

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Det är bra att vi har personer som Zargoth som vet vad är bäst för mig och mitt land.

Om vi följer hans logik, så skulle svenskar, norman, och danskar aldrig ha utvandrad till USA på 1800-talet. Typiska invandrare är de också som inte anpassar sig till amerikansk kultur och sed. De fester fortfarande på Valborg, och äter semlor.

20. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Och jag antar att du är medveten med din logik så kommer de fattigare länderna bli fattigare och fattigare ju mer den arbetsföra befolkningen "flyr" till rika länder som tar emot dem med öppna armar

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.