Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Att vinkla något åt vänster eller höger och vara öppen med det är inte det samma som att vara extremist och ha extrema åsikter. Det måste du inse.

    Läs vad de skriver istället så ser du att det inte finns några som helst extrema uppfattningar publicerade.
     
  2. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Som sagt, läser inte skräp
     
  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är välskrivna artiklar skrivna av pålästa och kunniga människor. Du sticker huvudet i sanden och låtsas att saker du inte vill veta av inte existerar. Jag tycker inte det är särskilt konstruktivt.
     
  4. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Hahahahaha, "aftonbladet". Kul hörru
     
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nej, Politism. Aftonbladet blandar hejvilt mellan seriösa artiklar, dåliga artiklar och rent nonsens.
     
  6. Droid82

    Droid82 Guest

    Det finns först och främst diskriminering vad gäller arbetsmarknaden, precis som du säger.

    Diskriminering på arbetsmarknaden

    Men sedan så finns det dessutom diskriminering på bostadsmarknaden vilket gör att tex utomeuropeiska invandrare (och de med bakgrund från utomeuropeiska länder) har svårare att flytta till platser där "jobben finns".

    Invandrare diskrimineras på bostadsmarknaden

    Och sedan så är språket (för de som väl kommer till en arbetsintervju) i form av uttal, fattigare ordförråd, felaktig grammatik med mera något som gör att många arbetsgivare blir negativt inställda till den arbetssökande. Språkproblem gör naturligtvis också att den akademiska prestationen försämras i en del fall, vilket också skapar ett större utanförskap. Jag tycker att DrT ger en förenklad bild av verkligheten när han bara skriver att "jobb finns".

    Och när DrT dessutom skrev följande:

    "Kommer inte att ske utan starka incitament: Inget jobb= ingen mat på bordet."

    som de facto betyder att DrT vill att arbetslösa människor ska svälta så visar det ju på en människosyn som är vedervärdig. Men inte kommer någon som faktiskt skriver att arbetslösa människor inte ska få mat att bli varnad eller avstängd på det här forumet antar jag, mer sannolikt är väl att jag blir varnad eller mitt inlägg raderat för att jag skriver att det är vedervärdigt att vilja att arbetslösa människor ska svälta, och att DrT har en vedervärdig människosyn, åtminstone om jag ska titta på hur modereringen hittills skötts på slutet i denna tråd.
     
    Last edited by a moderator: 14 feb 2018
  7. Droid82

    Droid82 Guest

    En verkligt löjeväckande och provocerande kommentar med tanke på att du hävdat att jag påstått en rad vidriga saker jag aldrig påstått, som tex efter att du (återigen) inte förstått vad som står i ett inlägg och svamlade om att jag skulle vara orolig för att behöva införliva somalisk kultur i mitt liv, efter mitt inlägg om integration. Snacka om ett vidrigt påstående om mig som person som borde leda till en permanent avstängning, särskilt då du ständigt återupprepar samma extremt fula halmgubbsstrategi. Otroligt kränkande i ordets sanna betydelse. När jag påpekar att du i princip sysslar med förtal (parafraserar vad jag skrev nu) så fick jag ett inlägg raderat av moderator, och du är inte avstängd. Tragisk händelseutveckling.
     
  8. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Tonen... Tänk på tonen till varandra!
     
    bernard, R3b0rn och jnsson gillar detta.
  9. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 835
    Mottagna gillanden:
    4 927

    MINA ENHETER

    Fast tycker du inte att det ligger något i det som skrevs?

    Det finns alltid en dominerande kultur när integration sker. Det är inte så att den svenska och somaliska kulturen kommer att blandas 50/50. Eller är det så att du inte vill att de blandas alls?

    Kulturer har alltid blandas och det kommer fortsätta ske, vissa saker införlivas andra saker försvinner, det kallas utveckling. Finns massor av exempel om det historiskt i alla aspekter av kultur.

    Jag tolkade faktiskt ditt förra inlägg på liknande sätt som Ara gjorde. Det kanske inte alls var det du ville förmedla dock.
     
  10. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 835
    Mottagna gillanden:
    4 927

    MINA ENHETER

    Finns extrem mycket diskriminering precis som du skriver. Och jag tror precis som både du, @Ara@Ara och jag själv skrivit är det av problemen som måste lösas för att integrationen ska bli bättre.
     
  11. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 835
    Mottagna gillanden:
    4 927

    MINA ENHETER



    Visar inte den tabellen endast religiösa och inte sekulariserade, "no current affiliation" betyder inte att man inte är troende bara att man inte anse sig tillhöra någon av de listade.

    Jag har dock inte läst rapporten, endast läst era inlägg.

    Uppfattningen jag har fått är att barnafödandet sjunker i takt med att utbildningsnivån höjs. Vilket iofs i sin tur kan vara korrelerat till om man troende eller inte, no offence till troende.
     
  12. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är rent nonsens. Jag ställde frågor om vad du menade för du skrev inte särskilt tydligt och det gör du fortfarande inte.

    Taga ned dig, jag har verkligen inte skrivit något vidrigt, det är ren lögn.

    Det är du som inte kan acceptera en annan syn än din egna och istället för att argumentera på ett vettigt sätt så hoppar du på meningsmotståndaren. Det är inte ett vettigt sätt att diskutera på.

    Sen påstår du att jag kommer med halmgubbar och det utan att ge någon som helst stöd för detta eller förklaring till vad du menar. Det är heller inget vettigt sätt att diskutera på.

    Bara för att du påstår att det finns halmgubbar (som du inte preciserar överhuvudtaget) så betyder inte det att det stämmer.

    Du agiterar, du diskuterar inte och då kommer vi ingenstans.
     
    Last edited: 14 feb 2018
  13. inspectorgadget

    inspectorgadget Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    Jag har läst inlägget flera gånger och kan inte finna stöd för det. Vad exakt är det som du tolkar det på det sättet?
     
  14. inspectorgadget

    inspectorgadget Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har letat efter inlägget med länk till forskningen, men hittar det inte. Skulle du kunna länka igen?
     
  15. Droid82

    Droid82 Guest

    Citera gärna vad du tolkade på det sättet så att det är möjligt att kommentera det på ett seriöst sätt.
     
  16. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Gränsbevarande mekanismer
     
  17. Droid82

    Droid82 Guest

    Jo jag har givit exempel i tråden, både i inlägget du just kommenterade och i ett nu raderat inlägg. Du skrev även i ett annat vidrigt påhopp att jag skulle vara "rädd för invandrare", men även det inlägget verkar nu vara raderat. Totalt grundlöst påstående och ett till exempel på din halmgubbsjakt. Men det är uppenbarligen din strategi, fullständigt ignorera vad jag faktiskt skriver, de källor jag hänvisar till, flytta målposten, jaga halmgubbar och inte svara på frågor.
     
  18. inspectorgadget

    inspectorgadget Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Tycker du verkligen att det var något som var otydligt i inlägget om integration? Vad var det du inte förstod? Varför frågade du inte om det som du inte förstod istället för att insinuera att han är rädd/orolig för att behöva införliva somalisk kultur i sitt liv? Vad i det inlägget kunde tolkas på det sättet?
     
  19. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag ber om ursäkt ifall du inte är rädd för invandrare, då har jag helt misstolkat dina inlägg. Men det är knappast ett så starkt ord som "vidrigt". Om jag påstår något som du inte håller med om då är det bara att dementera, du behöver inte hoppa på mig som person för att saker och ting missförstås och jag tycker absolut att du kan vara mer tydlig när du skriver.
     
  20. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Varför ställer du frågor om saker som redan besvarats flera gånger?
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.