Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Haha, de har ju ingen makt. Mer reklampelare. [emoji14]
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Absolut, men det är en viktig symbolfråga. Kungahuset har ingenting med demokrati att göra.

    Kungahuset kan drivas som privat företag, de behöver inte kopplas samman med staten.
     
  3. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Du behöver inte försöka stämpla mig som rädd återigen för det har du inte minsta aning om ens vad det betyder tycks det, vilket jag svarat dig tydligt på tidigare.

    Förövrigt har jag alltid tyckt judarna är ett bra folk överlag i motsats till Margot Wallström, även allt annat folk som vill och har möjlighet att umgås, vilket en del inte vill el. är hindrade av på grund av ideologi kultur. Sen slänger du in väldigt märkliga icke relevanta jämförelser med -30 talet.

    Om du med flera tror ens det minsta på att vi ska kunna göra världen bättre med att ta in en massa invandrare som inte har det minsta här att göra, som de sista åren som varit, jag upprepar med okontrollerad invandring.
    Om vi istället låter naturen ha sin egen gång så långt det är möjligt får MENA länderna möjlighet att utveckla sig, speciellt om de unga männen stannar i sina hemländer och nu kan hjälpas att återvandra.

    Som sagt är det dags att prata om återvandring istället.
    Kulturer med ideologi som är tvärt emot vår med kvinnosyn och våld som är är rent grotesk osv. som är helt oförenlig med vår under oöverskådlig tid. Något som omöjligt går att blunda för heller, även om vissa kan tydligen. Inflödet av droger kriminalitet som är helt förödande vilket verkligen visat sig inte minst sista tiden när det blivit mer tillåtet att prata om det, vilket det inte tidigare varit eftersom det mest handlar om regeringens skyddslingar.

    Tvärtom är det i högsta grad det minst humana vi kan göra att låta dessa stanna här vilket leder bara till helt onödigt mer lidande både för invandrarna, tidigare invandrare och svenskarna. Vi tar helt enkelt slut på resurserna för möjligheten att kunna göra världen nåt bättre och hjälpa de som är i behov av hjälp på riktigt.
    Resurserna som vi med våra föräldrar och förfäder byggt upp med blod svett och tårar som vi nu helt ansvarslöst slösar bort till absolut inge nytta. Jag skiljer här på folk som kommer hit i riktig nöd och den överväldigande delen som kommit de sista åren som varit lyxinvandrare.
    Jag kan t.ex. inte tänka mig springa över och mata grannens barn först och låta mina egna sitta hemma och svälta, om det inte skulle vara för att tillfredsställa nåt konstigt ego, godhetsknarkande el nåt sånt.

    Möjligen om man fått allting serverat med föräldrar som tagit hand om allt till en och nu vill att staten ska fortsätta göra detsamma kan man kanske tänka i sådana banor från all verklighet, tro att denna destruktiva neråtgående utveckling kan fortsätta som de sista åren. För egen del bryr jag mig inte om vilket eftersom jag är såpass gammal men för de efterlevande.

    Nu kan jag dock börja skönja en liten liten ljusning i politiken till något mer sansad migrationspolitik, mycket tack vare att SD drivit på, även om jag inte gillar deras politik.
    Nu är det dags för de styrande att göra allvar med återvandringen, så kan möjligen något börja rätta till sig.
     
  4. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Förvisso, men regeringen använder kyrkan i högsta grad för sin propaganda fortfarande.
     
  5. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Som vanligt tycker vänstern alla symboler för vår kultur ska bort. Är det för att ge plats för mer extrema kulturer, eller vad är meningen?
     
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag nämnde inte dig personligen som rädd. Du har fel i sak.

    Folk som inte har här att göra? På vilket sätt äger du rätten att tala om vilka som har rätt att vara i Sverige?
     
  7. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det får du utveckla. Hur menar du nu?
     
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är en fullständigt felaktig analys. Jag skrev inte ett ord om att ta bort kungahuset. Jag skrev att de bör skiljas ifrån staten och att kungahuset kan drivas som ett privat företag.

    Varför läser du inte det jag faktiskt skriver?
     
  9. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Kanske inte men lätt att tolka så eftersom det var ett direkt svar på mitt inlägg.

    Precis, folk som inte har här att göra och vilka överlåter jag till var och en att tolka som vilka. Inte samma sak som jag tar mig rätten att bestämma vilka.
    Enbart du som tar dig rätten att tolka vad jag skriver som du vill och passar dig bäst.
     
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Du skriver att det är upp till var och en att tolka och samtidigt så säger du att jag tolkar fel.

    Jösses. Det är inte lätt att förstå vad du menar.
     
  11. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Om du skriver "Nu väntar jag på att kungahuset ska kastas ut också"
    Så är det väl bra om du skriver lite tydligare då.
    Jag har väl på inget vis specificerat VILKA, alltså upp till var och en att tycka vilka.
    Har man ett enkelriktat tänk är det kanske svårt.
     
  12. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag skrev så, men jag skrev även mer än så. Läs allt och inte bara valda delar så klarnar bilden betydligt.

    Ditt andra svar förstår jag ingenting av.
     
    Last edited: 16 feb 2018
  13. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det han helt missat är att det i överväldigande grad är människor som flyr ifrån den typen av kultur och samhälle som söker asyl.

    Människor som inte sympatiserar med det samhälle han pratar om - och det är därför de allra flesta flyr - och dessa vill han alltså skicka tillbaka till det samhälle som han tycker så illa om.
     
    Last edited: 16 feb 2018
  14. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Var hittar du en sådan vänstervriden propaganda, för det har knappast något med verkligheten att göra vad du påstår.
     
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Så du tror alltså att människor flyr för att de trivs i det samhälle de flyr ifrån, seriöst?
     
  16. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag hann läsa svaren först nu. Du ljuger om vad jag skrivit och om vad jag tycker. Nu får du citera mig eller ber om ursäkt och krypa till korset och erkänna att det här ovan är en lögn!
     
  17. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Ge mig exempel på vad som är felaktigt, vad som redan har förklarats och vad som har noll grund. Det är ett enkelt krav då jag tycker att du har totalt fel. Motbevisa mig!
     
  18. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nej, jag har inte pratat om dig. Jag pratade om den danska politikern som det länkades till. Jag borde ha varit mer tydlig.
     
  19. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Mitt svar är från tidigare konversation och en inlaga i frågeställningen om att invandring är en Vinstaffär för Sverige.
    Du får gärna läsa om mitt svar med det i åtanke och har jag fel så får du gärna berätta vart min analys och min fakta brister .

    Det är en självklarhet att fattigdom och elände gör det svårare för människor att nå sin fulla potential, något jag också berör i mitt inlägg.

    Det är ytterst beklagligt att du tillskriver mig åsikter som jag varken skrivit eller tycker .exempelvis; "Att människor som inte blir framtidens vetenskapsmän eller något annat högaktningsfullt, inte förtjänar att existera. Du skriver det inte rakt ut men om man läser vad du skriver, så är också det du säger. Invandrare eller icke invandrare. Människor som inte har samma förmågor som andra förtjänar inte att få finnas. "

    Hur kan du tillskriva mig den sjuka åsikten? Jag blir årligen förbannad och bedrövad över hur du kan göra den sjuka kopplingen och dessutom skriva det.
     
  20. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det har jag redan gett exempel på.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.