Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Det var ett dumt uttalande av mig. Jag ville bara visa principen i ett (iofs rätt så dåligt) exempel. Sen så tror ju dock kristna på gud i en fysisk form iom treenigheten och "sonen" (Jesus).

2. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    lite komiskt att det är en frimurarförening som köpt ett helt kvarter i Stockholm nu med hotell och allt.
    (med tanke på Breivik som var frimurare)

3. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    det tycker jag också.

han har ett stycke om sexuell etik i sitt manifest där han jämför medel antal sex parters i livet mellan olika länder (länder med många sex parters = dåligt)
    ändå så har han budgeterat för en lyxeskort för 2000€
    sen så skulle han ju ha varit på Pride 2004 (oklart hur säker källan är på det dock)

sen skriver han att hans främsta allierade är Israel och judarna, ritade om Mellanösternkartan så att palestina inte finns, starka anknytningar till EDL med massor av judar och väldigt pro Israel organisation.

ändå så under hans rekommenderade organisationer så tar han upp:
    Svenska Motståndsrörelsen (som hatar judar)
    Svenskarnas Parti (inte positiva till judar någonstans)
    Nationaldemokraterna (negativa till judar)
    Sverigedemokraterna (mycket Israel-positiva)

hur kan han rekommendera samtliga dessa då vissa av dessa är rena motsatser till varandra och flera är helt emot mycket av det Breivik står för.

Motståndsrörelsen hyllar Hitler
    men Breivik skriver att han är anti-nazist och att han skulle vilja ha en tidsmaskin som han kan åka tillbaka i för att döda Hitler.

en förvirrad men välorganiserad och mycket målmedveten dåre är vad jag anser han är.

han kan ju inte vara "frisk" hur ska man då kunna döma honom till fängelse? i Sverige skulle det blivit vård i alla fall, och ute relativt snabbt när han blir förklarad frisk...

4. Zargoth

Zargoth Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Nja Jesus sa att en av dem skulle förråda honom och hintade lite åt att det skulle vara Judas, dock verkade ingen av lärjungarna uppfatta hinten. Du tänker kanske på att Jesus förutsade att Petrus 3 gånger skulle förneka Jesus vilket han även sa i klartext till lärjungarna?

Last edited: 8 aug 2011
  5. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

SvP har ingen uttalad åsikt om judar dock har många medlemmar åsikter om sionismen
    Samma sak där

Skulle nog vilja gå så långt att säga att det är ett av Sveriges mest sionistiska partier. Åtminstone om man ser till styrande skiktet.

Nja förmodligen inte om det skett i Sverige, tex Anna Lindhs mördare dömdes i tingsrätten till livstids fängelse för att i Hovrätten få rättpsykriatrisk vård till åter få livstids fängelse i Högsta domstolen.

Brott med politisk bakgrund straffas generellt hårdare om det är accepterade politiska åsikter som blivit offret.

6. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Zargoth; det må vara sant att SvP och ND inte officiellt har någon åsikt.
    men framförallt SvP där är det en klar majoritet som måste hata judar (möjligtvis att dom "inte har något emot judar i Israel").

ingen som tror på ZOG röstar på SD i alla fall dom röstar på SvP (som öppet vill slänga ut alla invandrare (det är iof vad många tror att SD är...)
    skulle inte SD bli det mest homo-vänliga partiet också (röstfiske?) Patricia på söndagar...

7. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Varför måste en klart majoritet i SvP hata judar?

Snarare vända kappan efter vinden än röstfiske. De vill inte framstå som "extrema" vilket de iofs inte varit sen ND bröt sig ur.

8. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    min slutsats av deras inställning till invandrare/invandring, partiets lilla storlek och hur flertalet "SvP väljare" och SvP politiker kommenterar nyheter, många av dom om judar på nationell.nu

9. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Partiets inställning till invandring har inget med judar att göra. Ser inte heller vad storleken på partiet har med saken att göra.

10. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    jag menade att för att jag ska säga att en majoritet av Sossarna har en viss åsikt så krävs det att väldigt MÅNGA ska ha den åsikten
    med det betydligt mycket mindre partiet SvP så behöver jag inte samla in åsikterna från tusentals SvPare väljare, det finns inte änns så många, nu är det kanske fler som sympatiserar än dom 681 personerna som röstade på SvP i riksdagsvalet 2010

nu om vi bortser från att "SvP inte har någon uttalad åsikt" utan fokuserar på väljarna (utan väljare inget parti) så menar du att en majoitet av SvParna gillar judar? (om jag har fel i MIN uppfatning så betyder ju det att det är det andra)

lite konstigt samtidigt då Motståndsrörelsen (hatar judar, artikel efter artikel som är starkt kritiska till judar och Israel, hyllar judehataren David Duke
    Motståndsrörelsen uppmanade folk att rösta på SvP i riksdagsvalet 2010

du kan väl åtminstone förstå varför jag har bildat mig den uppfattningen som jag har om SvP anhängare?

11. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag tror du blandar ihop sionister och judar lite. Har inte stött på många SvPare som hatar i ordets rätta bemärkelse judar därimot många som är starkt kritiska till sionismen. Vet inte hur då får det jag sa till att jag anser att majoriteten gillar judar, undrade helt enkelt hur du kom fram till slutsatsen att den stora majoriteten av SvPare hatar judar pga att paritet är litet och har en väldigt starkt kritisk åsikt om invandringen.

David Duke är ingen judehatare snarare extremt antisionistisk.

12. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    ja, jag vet inte riktigt hur jag ska formulera detta inlägg, Breivik var sionist, inte jude. har jag särat nog på begreppen?
    varifrån hävdar man att sionismen kommer? en slump att judar och israel kommer på tal så fort som sionismen nämns?
    bara att gå in på patriot.nu tredje nyheten nämns judar (haha, från David Duke och sionismen...), fjärde är det sionism
    näst längst ner "Vilka är onda" och så ser man Israels flagga.

jag glider iof lite ifrån SvP när jag pratar om Motståndsrörelsen, men dom sympatiserar mycket med varandra, har gemensamma arrangemang ibland bland annat.

vad säger du om jag säger att jag jobbar på Expo?

13. Zargoth

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Självklart är det ingen slump att judar och Israel kommer på tal när sionism nämns då det från början var ett judiskt påhitt som senare används för att rättfärdiga terrorism både mot Palestia, USA och Tyskland. SMR kan jag inte säga nåt om då jag inte är medlem i den organisationen.

Vad jag säger om du skulle säga att du jobbar hos Expo tja sover du gott av att jobba hos en organisation som medvetet sprider lögner och halvsanningar?

14. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Det skulle jag nog inte göra, nu jobbar jag som tur inte åt dom där rasisterna (jag skrev om)

Aja, jag är väl inte fullt insatt^^
    1488

15. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Jag tycker att sverige borde stoppa import av mat när det finns svenska alternativ. På t.ex kaffe och apelsiner kanske det inte går men det går med t.ex gurka och sallad.

16. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Allt handlar om priset....

Sent from my totally awesome O2x

17. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Nu är du orättvis, alla ska ha lika rätt att vinna en upphandling om att leverera mat
    Varför ska skolan få sin mat från bondgården intill när man kan frakta maten halva jorden runt?
    nej jag håller med, vissa av EU reglerna är helt sjuka.
    Du har ju till och med regler för hur böjda bananer får vara.
    Dom hävdade att det tar mer plats om bananerna är för böjda. Men hur bra för miljön var det då att kassera många ton ätbara bananer?

18. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Men det räcker ju med 2 företag som säljer "samma" gurka och så pressas priset.

Ja, vissa av EU's regler är sjuka. Men fördelarna väger upp nackdelarna enligt mig.

19. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Det är billigare att köpa in en argentinsk gurka än en svensk. Då arbetskraften är billigare.

Sent from my totally awesome O2x

20. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Ja, nu kommer det in mer knark i landet.
    Vi betalar enorma summor till EU
    EMU har sabbat ekonomin i vissa länder (Grekland bla) iof mycket deras eget fel men hade inte hänt om EMU inte funnits.
    Och en massa andra negativa saker, jag var för tidigare men nu är jag mycket mer tveksam.

Bra är väl kanske att handeln inom unionen är underlättad och att Sverige kan påverka mer.
    Men är det värt det? Tveksamt.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.