Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Det är så nationalstater fungerar, ja.
    Jag tycker att det låter som en överjävligt dålig idé att öppna gränserna för allt och alla bara för att man tycker att det är snällt. Jag staller mig även oerhört tveksam till att dela ut svenskt välstånd till allt och alla. Det är tråkigt att vi har krig och svält ute i världen, men Sverige kan bara hjälpa så pass få att det, på en global skala, knappast är värt att skada den välfärdsstat vi svenskar har byggt upp.

2. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
  3. Aegd

Aegd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Att de beviljas tillstånd som skyddsökande innebär inte per automatik att de faktiskt är det. Läs på lite om hur migrationsverket fungerar, så kommer du att förstå att svensk migrationspolitik inte fungerar och att migrationsverket arbetar på ett sätt som är allt annat än ansvarsfullt.

http://meritwager.wordpress.com/

Om du inte vet vem merit wager är så förslår jag också att du utbildar dig om det.

Tyvärr så ignoreras hon fullständigt av det politiska etablissemanget och ses som paria eftersom hon beskriver saker sanningsenligt som de faktiskt är.

En annan bra källa för information är den här bloggen

http://affes.wordpress.com/

statistiken är tagen från SCB och liknande källor och verkar pålitlig. Tycker däremot han borde presentera sin site på ett lite proffsigare sätt.

Det här är statistik som jag personligen tycker är oroväckande

http://affes.wordpress.com/2011/07/16/ekonomiskt-bistand-i-24-kommuner/

http://affes.wordpress.com/2011/08/25/utlandsk-bakgrund-i-alla-kommuner-2050/

Speciellt statistiken om ekonomiskt bistånd, som visar att invandrare och immigranter har en extrem överrepresentation i samtliga län. Det är bara att kolla på siffrorna och häpnas.

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Visst är det hemskt att vi tar i såpass många invandrare utan att kunna ta hand om dem. Hade vi gjort det på ett bättre sätt hade argumentationen om hur invandrarna suger ut det svenska välfärdsamhället inte haft någon vettig grund att stå på. En bättre invandrarpolitik tror jag ingen blundar för att vi skulle behöva!

5. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Tråkigt att jag inte är välkommen i Sverige, Ascii.

6. PingviN

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Fast man har talat om en bättre integrationspolitik år ut och år in. Jag tror att man vid något tillfälle kommer alla att förstå att det inte räcker med att slänga runt floskler om tillgången invandringen är egentligen. Det är vid den tidpunkten man kommer förstå att det inte går att fortsätta på den inslagna linjen utan att man måste börja stoppa flödet av nya arbetslösa.

Den bättre invandringspolitiken vore just att minska antalet människor som får permanenta uppehållstillstånd.

7. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag håller med. Som det är just nu kan vi knappt ta hand om oss själva.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vad menar du nu?

9. J0AR м√§

J0AR м√§ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men invandringen kostar ju inte ens speciellt mycket? Räknar man på den faktiska intäktssidan som kommer i form av skatt, moms, nya företag osv blir kostnaden för invandringen inte så stor. Inte mer än det känns värt att betala i alla fall. Det finns saker som är betydligt värre ställt som vi borde ta itu med först. Svensk skola exempelvis. Min pappa arbetar inom skolan och det man får höra är ganska oroväckande. Exempelvis finns det mellanstadieklasser i skolan där han jobbar som har över 45 elever på en lärare och barn med uppenbara problem som inte får den hjälp de behöver av ekonomiska orsaker. Inte konstigt att svensk skola failar jämfört med övriga Europa? Vill vi förbättra ekonomin är detta en bra utgångspunkt, exempelvis.

10. shieldfire

shieldfire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Så du är emot religionsfrihet?

11. shieldfire

shieldfire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

En av de mer intressanta delarna av sd politik är att man är emot integration av de som är, samtidigt som man klagar över bristande integration. Går liksom inte ihop.

12. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

På sätt och vis, ja. Jag vill inte att ett bönetorn byggs där en imam står och skrålar. Det hör inte hemma här.

13. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Vad som inte hör hemma här i Sverige är så inskränkta människor som du. Jag tar hellre böneutrop dygnet runt i varje kvarter i hela Sverige i utbyte mot dig och dina gelikar. Tvi.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

14. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Man måste ju vara rätt bakom, och nu menar jag självklart inte dig, om man tror att SD:s anhängar inte är varenda jäkla smygrasist Sverige dessvärre huserar.

Hörde på P3 där de hade intervjuat några ifrån förra valet som kom ut ifrån lokalerna på lite olika ställen i landet. Det var ju inga raketforskare som röstat på SD direkt...

15. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Så rart ;)

Du tror säkert jag är en sån som röstar sd och vill bevara sverige svenskt va? Isåfall kunde du inte ha mer fel.

SD är ett jäkla skämtparti som inte hör hemma i riksdagen, och jag ser gärna att vi tar in krigsflyktingar och så vidare men hur i helvete ska vi kunna hjälpa dem när vi knappt kan hjälpa oss själva? Förklara det för mig.

Last edited: 21 nov 2012
  16. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

På vilket sätt skulle det vara inskränkt?

Religionsfrihet innebär lika mycket att du ska kunna vara fri från religion som att du ska ha rätt till att utöva en religion. Sverige har mer och mer gått mot ett sekulariserat samhälle, vi har väl tidvis till och med varit det mest sekulära landet i hela världen. Det känns då som en ganska stor omvändning när många sekulära svenskar väldigt ivrigt börjar propagera för ett ökat spridande av en av världens mest totalitära religioner. Vad hände där?

För min del får man gärna hålla sig till vilken religion man än känner för så länge man håller det för sig själv. Att behöva höra Adhan eka över staden om och om igen är för mig precis lika lockande som att släppa in Jehovas i köket eller höra det närliggande klocktornet väcka mig varje söndag morgon.

Tror ju knappast heller att det är vidare roligt för personer som flytt hit från islams-förtryck, och det är en hel del ändå, att höra om Allahs storhet basuneras ut i närheten. Men de kanske är inskränkta de med?

17. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

+1

Jag håller verkligen med om allt du skrev! Man får ha vilken religion man vill så länge man har den för sig själv.

18. PingviN

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Fast det här är ett rätt hopplöst argument. Man är inte rasist bara för att man röstar på SD och man är inte rasist bara för att man tycker att förd invandringspolitik är fel. Jag vet inte varför du känner att du behöver förminska meningsmotståndare på det sättet.

Det andra stycket är bara löjligt. Kör upp en mikrofon i ansiktet på tio oförberedda människor och sänd sedan ett klipp där du tagit med de tre som hade störst svårighet att formulera ett intelligent svar. Vips har du lyckats skapa en bild av okunniga människor. Vad-nu-för-parti-du-röstar-på har uppenbarligen inte de skarpaste knivarna i lådan som anhängare om vi sätter dig som stereotypen enbart baserat på det andra stycket i citerat inlägg.

Last edited: 21 nov 2012
  19. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Om du fortsätter att dra slutsatser på egen hand kommer du få samma felaktiga resultat som du fick precis nu.

Jag har aldrig sagt att alla som röstar på SD är smygrasister. Jag har däremot sagt att varenda röstberättigad smygrasist går och röstar på just SD. SD är en politisk frizon. De som ogillar invandrare, andra kulturer och liknande på "svensk mark" (inom citattecken eftersom smygrasisterna själva har tagit patent på vad som är svenskt) röstar knappast på centern när det finns ett parti som anställer folk med klara invandrarfientliga åsikter. Det är ingen hemlighet, inte minst med filmen som flutit upp till ytan, att det flertalet gånger dykt fram att representanter för partier med en integrationsfråga som huvudsak är grundat av främlingsfientliga människor som döljer det genom politik.

20. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Jag tror ingenting. Men förklara gärna hur böneutrop försämrar våra möjligheter att "hjälpa oss själva".

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.