Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Okej, Eos95Eos95; här kommer fan en bättre låt. Vilken fin röst och låt.
    Andréa Lundquist - Vilka är ni?: http://youtu.be/LoyGn7gZeRg

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  3. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Jag tycker det är synd om alla tiggare som kommit hit. Organiserat eller ej - knappast så de som tigger vill befinna sig i situationen.
    Jag köpte ett par burkar nudlar - tillsätt vatten och låt stå - har sett dem käka detta så jag köpte mat istället för att ge pengar. De blev glada. 4st. Kostade mig hälften av min lunch.

    Känns bra att göra sådant - MEN..

    Jag börjar bli rysligt irriterad på att jag inte kan gå från kontoret till gallerian utan att ha MINST 4st tiggare efter mig. Det börjar bli för mycket. Jag har mindre än 100 meter att gå. Jag kan inte gå hemma i centrum:et utan att få denna pappkopp med mynt skramlad framför mig var 10:e meter.

    Jag kan inte gå från parkeringsgaraget eller t-centralen till t.ex kungsträdgården utan att avvisa minst 10st tiggare.

    Jag är väldigt irriterad på situationen och ytterst besvärad att det ser ut som det gör.
    I samma veva tycker jag synd om folket och gör mitt då och då.

    Om INGEN gav något måste de förstå att det inte ger något och dra vidare. Kan det vara något värt att testa?

    Ingen aning.
     
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Känns konstigt om man inte tycker synd om dem. Fältarbetare har ju vittnat att det inte är organiserat. Och de städerna/kommunerna som bussar tillbaka dem eller hjälper de tillbaka, folk säger att dem ändå kommer tillbaka.

    Då måste väl ryktet att det är lättförtjänta pengar i norden försvinna? Det låter någorlunda logiskt kan jag i alla fall tycka.

    Att de då ändå kommer tillbaka borde tyda på att de har det ännu värre hemma och inte kan få jobb eller pengar? Så det blir pest eller kolera och tiggare ändå kommer hit.

    Fy fan, skäms över mig själv när jag skriver det här och använder ord såsom de och dem.

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

  6. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Jag är 19 år.
    Man.
    Född och uppvuxen i Sverige.
    Bor på västkusten.
    Tjänar mer än vad resten av min klass gör tillsammans.
    Tar studenten om ett par dagar.
    Bor i bostadsrätt, flyttar till en nybyggd villa för ca 5 miljoner om ett par veckor. Efter sommaren så flyttar jag antagligen hemifrån.
    Tillhör inget fack.
    Har flickvän.
    Har inga barn.

    En ganska korkad presentation av fakta. För hur många 19-åringar är gifta eller har barn?
     
  7. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Fler än man kanske önskar förmodligen...

    Sent from my D5503 using Tapatalk
     
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det var ju inte oväntat att majoriteten av SD-anhängare inte direkt dryper av högskolepoäng, haha.

    Har du byggt en ville för fem miljoner själv HänglåsHänglås;? När du är 19?

    Edit, lol, nä det var visst päronens. Nvm.
     
    Last edited: 27 maj 2014
  9. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 452
    Mottagna gillanden:
    1 118
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Ska man skratta eller gråta, ni sitter alltså och länkar till pk-artiklar med ett enda syfte, smutskastning och gör er sedan lustiga över det.

    Skärp er.
     
  10. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    Fy fan vad bra :)
    Den där undersökningen är ju för bred för vara human... Den träffar många % av befolkningen... ingne bra undersökning drirekt, den drar för stora drag...
    håller med...
     
  11. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jasså det säger du??

    Skickat från min Sony Z1 Compact
     
  12. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    Är högskolepoäng någon typ av politik-penis? Måste man ha över en viss summa för att vara röstberättigad? Jizez...
     
  13. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ja jag tycker verkligen det. Men det hör iofs inte hit. Och inte just högskolepoäng men något slags intelligenstest borde vara på sin plats.

    Det jag reagerar över är att det hittills inte lagts fram en enda vettig anledning till att lägga sin röst på ett parti som SD.

    Hela "FÖRBJUD TIGGERI!!1"-debatten är så förbannat idiotisk och det är det enda folk verkar låsa fast sig vid. Det behandlar jag knappast med respekt. Men du kanske vill bryta trenden och faktiskt lägga fram något som får SD-anhängarna här i tråden att verka lite ljusare?
     
  14. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    Trodde faktiskt bättre om dig. Du menar alltså att de som inte har en politiskt syn som matchar din inte borde få rösta. PMa mig dina uppgifter så bokar jag en enkel biljett till Nordkorea åt dig. Kom ned från din höga häst.

    Jag röstade på SD för att sjuklövern inte vågar ta tag i en fråga som tillslut kommer att driva vårat land till botten. Med ordet vårat så menar jag alla som bor i detta land, inte bara etniska svenskar utan alla som bor här. Jag är för ett mångkulturellt samhälle och jag ser endast fördelar med det. Att dra till med Flashbackargument så som att invandrare är apor, luktar illa eller har ett lägre IQ än vad "den ariska rasen" har, är inte min stil. Det inte heller fakta som har kunnat bevisas.

    Att invandrare begår fler brott* procentuellt än vad etniska svenskar är bevisat och något som jag själv har upplevt genom min uppväxt. Jag är uppvuxen i Kungälv, i stadsdelen Komarken. Det område med flest invandrare i Kungälv och igenom hela min skolgång så har jag haft minst ett par invandrare i klassen således har jag haft vänner med utländsk härkomst. Bland annat har jag/är jag vän med ett par bosnier, någon irakier, någon från Finland, några från Kurdistan och ett par enstaka från Somalia. Jag har även många svenska vänner. Man vet vilka det är som begår brotten i och med att man har de som polare och upplever det själv.

    Jag hade som sommarjobb att sätta brandvarnare i hyresrättskomplexen i Komarken och jag var således inne i ett par tusen bostäder. Ett par av de hade äldre par som boende men den övervägande majoriteten hade boende av utländsk härkomst. Att se hur en del personer bor får en verkligen att få upp ögonen för att det är mycket som är fel. Anser du att det är humant att bo 10 stycken, varav 6 är minderåriga på en yta som inte är större än 50kvm? Hur stort är ditt nya hus i Landvetter? Minst det dubbla, kanske till och med det trippla. Det var bara du och din sambo som skulle bo där eller? Snacka om att ha mycket plats!

    Jag röstade på SD för att ge de personer som kommer hit en chans att kunna integreras på rätt sätt, misstolka mig inte nu. Jag vill inte att de ska integreras på det sättet som SD anser utan jag ser det som kommer komma inom ett par år, ett samhälle med människor från alla världens hörn som inte kan kommunicera på ett sätt som man hade velat. Ett samhälle där det väller över av brottslighet och andra inte så roliga saker.

    Jag röstade på SD för att vi behöver kunna kontrollera invandringen på ett sätt som inte har gjorts på många år. Jag röstade på SD för att ge de människor som kommer hit ett drägligt liv.

    Jag kommer inte att rösta på SD den dagen som något annat parti vågar ta tag i problemet som de blundar för och hoppas på det bästa.

    Jag skiter fullständigt i om det sitter tiggare på våra gator, de som känner för att ge pengar till de får gärna göra det men jag ger hellre mat/kläder åt den som tigger.


    *http://www.bra.se/download/18.cba82...bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf
     
  15. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    När sa jag det?

    Okej, så vad är det mer exakt som "driver vårt land till botten"?

    Varför tror du att invandrare begår mer brott än "etniska svenskar"?

    Får jag inte tycka att det är inhumant att bo som du påstår att den överhängande majoriteten gör i Kungälvs Komarken utan att rösta på SD?
    Och du är lite komisk när du själv går i bräschen och skvallrar om miljonvillor. Vad har du själv gjort för att stoppa detta hemska samhälle? Huserar ni några i er källare? Eller vad är din poäng?

    Jag bor inte i Landvetter förresten.

    Jag förstår hur du tänker även om jag inte håller med.

    Du låter som en trasig LP. Jag har hört en siffra om att 90% skall stoppas. Vilka då? Eller har du bättre siffror?

    Så enda anledningen till att du röstar på SD är på grund av de stackars familjerna du var och installerade brandlarm hos?

    Jag vill så gärna säga "Gick du på den lätte?" när det gäller SD:s propaganda och ur vilka åsikter de härstammar. Jag gör nog det. Har du gått på den lätte?

    SD vill samarbeta med Dansk Folkeparti och UKIP. Båda beskrivs som främlingsfientliga. Det är ingen god utveckling att rösta på SD.
    http://www.svt.se/nyheter/extremhogern-pressar-europa

    Du får försöka övertyga mig hur mycket du vill och upprepa Åkessons citat men jag kommer aldrig stödja ett såpass förvirrat parti som SD. Det betyder inte per automatik att jag är nöjd med hur Sverige behandlar invandrare.
     
  16. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Jag förstår inte varför jag ska övertyga dig om att rösta på SD, jag gav dig min bild av varför jag gjorde det vilket du bad om. Jag skiter fullständigt i vilket parti du röstar på och vilka åsikter du har, det är inget jag kommer ifrågasätta men på det sättet som du beter dig får mig att börja undra om du fortfarande går på högstadiet.
     
  17. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Och så du beter dig, att försöka förolämpa mig genom olika saker, istället för att besvara mina frågor skall få dig att vadå; verka intelligent eller vuxen?

    Lägg ner...
     
  18. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Jag besvarade inte sina frågor då det inte var någon idé, varför skulle jag göra det? Du frågade varför någon röstade på SD och jag svarade varför JAG röstade på SD. Jag ska inte försöka övertyga dig att rösta på något annat än det du vill rösta på. Så lägg ner ditt försök att försöka övertyga mig om att SD är värre än Aids.

    Om jag ska vara ärlig är jag inte vidare intelligent eller vuxen.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
     
  19. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Om du vore envåldshärskare i Sverige, hade du:

    A. Ökat invandringen jämfört med idag?
    B. Minskat invandringen jämfört med idag?
    C. Låtit den vara kvar på samma nivå som idag?

    För min del hade jag tagit ner den rejält, till samma nivåer som våra grannländer. Typ som finnarna. Däremot röstar jag inte SD, men det är pga att Moderaterna passar mig mycket bättre i alla andra frågor.

    Bonusfråga, vad tycker du om Finlands invandringspolitik? Är den omänsklig?

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  20. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Svara på:
    Varför tror du att invandrare begår mer brott än "etniska svenskar"?

    Och att det bor många i samma lägenhet, är det en vettig lösning att inte ta emot flyktingar alls då eller? Hur i hela friden tänker ni människor som röstar på SD.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.