Vinnarskalle, vinnarinstinkt, alla idrottsmän och kvinnor vill vinna. Vem fan är nöjd med en andra plats 10 minuter efter man har förlorat en final? Det är bara guld som gäller. Dock kan man som mindre framgångsrik nation vara stolta över ett bra resultat ett par år senare (läs Sverige - 94). För Argentina är inte detta vidare bra då spelarna är så bra att de har chans på guldet. /Tapatalked
Jag hejade på Argentina, men sen började jag heja på Tyskland efter att jag såg hur Messi nästan sket i att spela för guldet... dvs spela som han gör i Barca... Nu såg man honom knappt, Han är inte värd priset som VM:s bästa spelare
Själv tänker jag om jag vinner 10.000:- i andrapris i en tävling istället för 10 miljoner i förstapris att jag är jäkligt glad och tacksam över mina nyvunna 10.000:- istället för att slösa energi på att vara missnöjd att inte vunnit 10 mille. Det är nog hur man är som person det där skulle jag tro. Mycket vill ha mer, eller vad heter det?
Sen har du iofs inte sattsat allt i så gott som hela ditt liv på att köpa en lottokupong. De lever med sporten. Den är deras jobb, deras fritid och deras allra största intresse. Klart man vill vara bäst då!
...och sverige är stolta över sitt brons. Det skulle jag också vara. Jag skulle inte gräma mig att vi inte vann guld. Med din logik så borde svenska spelarna fortfarande vara arga och bittra för missat guld. Det tror jag inte de är. Det verkade argentinarna vara dock.
Tänkte säga något, men i såg att jag kunde bli avstängd för det. MAN ÄR INTE GLAD FÖR ETT SILVER EN DAG EFTER MAN FÖRLORADE GULDET. Fatta. /Tapatalked
Du vann 10k (som ingen annan gjorde) men du förlorade ändå 10 miljoner (som många andra gjorde). Min familj (min far för att vara exakt då päronen sedan länge var skilda) kom på tredje plats i superchansen (bingolotto back in the day). Så nog har man varit i liknande sits. Är ju liknande tänk när man vann 25kr och förlorade 25k i 25 år på triss. Edit: att inte komma på första plats är ändå en förlust hur man än vrider på det.
Skillnaden är ju att du vann något, Argentina förlorade guldet. Man vinner aldrig ett silver, man förlorar guldet. Sverige vann dock bronset - 94. Det gäller alltid att vinna sista matchen.
Jo, som jag sade. Om du inte kommer etta så förlorar du första-platsen och du förlorar alla platser ner till den du faktiskt vann. Sedan vann du över alla de under dig också. Så kommer du top 3 så vann du (i de flesta tävlingar) över fler än du förlorade över. Men du förlorade fortfarande (de viktigaste positionerna).
Det du inte riktigt förstår är att dom just torska en match. Dagen efter, veckan efter, kanske månaden eller året efter beroende från spelare till spelare så är man glad för andraplatsen. Men just efter den förlusten är inte andrapriset så jäkla kul..
Jag har också tänkt i liknande banor. Dockland; man måste ju också få vara besviken över att vara så nära och missa guldet. Det kan man väl ändå inte missunna dem.
Jag hade varit ur-glad över ett silver på VM-nivå. Hur jag än vrider och vänder på det. Låter som riktigt usla "förlorare" bara. Sedan är fotboll en väldigt mesig sport då de inte verkar tåla något, fejkar och larvar sig. Det är inte för inte det heter halvlek.
Ja? Och ett guld är bättre än båda. Att Sverige blev så sjukt glada beror ju bara på att det var underdogs, det var givet att se skulle förlora fler platser.
Det är säkert alla spelare i Argentina också, efter några dagar men direkt efter matchen så är man självklart besviken. För att komma till toppen måste man vara en vinnarskalle och då hatar man att förlora men efter ett tag så inser man att det man uträttade var rätt ok ändå. Skickat från min HTC One via Tapatalk
Det är en helt annan kultur i Argentina än vad vi har här angående fotboll. Där betyder det allt för dom. Det har ett så stort inflytande på samhället mm än vad vi kan föreställa oss. Så jo, ett silver hade vi varit galna över i Sverige medans man i Argentina inte alls ser det på samma sak. Det sista där vet jag inte om du är seriös med eller inte. Om du var det så skulle jag gärna vilja se dig klara 90min i en defensiv mittfälts position mot England t ex och frågat sen om det var larvigt och mesigt