Det är inte lätt att hitta tillbehör till LG Optimus 2x.
Man kan beställa en bordsladdare, LGs egen men det finns fortfarande inget leveransdatum. Har sett tidigare i tråden att det tydligen fungerar med en annan modell men jag har bestämt mig för originalladdaren.
Nu är jag på jakt efter ett headset. Det skall förutom hörlurar och mikrofon även ha knappar att styra musiken - och det är ett mörker då det enda som verkar finnas är SEs BT-set. Och BT vill jag inte ha - drar ström från mobilen och dessuom skall man komma ihåg att ladda headsetet - nej tack.
Jag har varit på Teknikmagasinet, Expert och Phone House och ingen säger ha något som passar. Jag har mailat LG och de säger att det finns inget.
Dustin svarade att de skulle undersöka saken men det var en vecka sedan.
På TM påstod killen problemet är att ljud fungerar då det är en 3,5-ingång men att det är tveksamt att musikspelarfunktionen fungerar då det varierar mellan olika androidmodeller, trots att det är samma mjukvara (android standardspelare) och samma kontakt. Han menar på att kontakten är olika utformad så att bara musik är garanterad att fungera. Stämmer detta, elelr har någon här lyckats få ett headset att fungera?
Click to expand...