Några spontana intryck av telefonen.
Displayen: Displayens svärta är väldigt bra. Jag tycker även att färgerna är fina även om de inte är de starkaste och mest mättade bland ips-skärmar. Jag upplever att den oleofobiska behandlingen är bra på mitt exemplar, fingret glider lätt och den blir inte mer fläckig än en mängd andra lurar jag haft. Jag är väldigt förtjust i denna display.
Fingerprintsensorn: Fingerprintsensorn är som förväntat snabb och korrekt och sitter placerad på, i mitt tycke, rätt höjd på baksidan.
Gestures istället för mjukvaruknappar: Gestures kändes väldigt ovant och negativt den första timmen eller så men börjar nu kännas bättre och bättre så vi får se hur det utvecklar sig. Trevligt att hela displayen används till webbsidan eller vad de nu gör för tillfället i alla fall.
Skalet som följde med är väldigt trevligt, perfekt "sticky" så att telefonen inte glider och tight och slimmat och dessutom en bra svart färg som jag inte tror kommer gulna med tiden.
Flytet/prestandan/Tema: Jag ändrade animeringshastigheten till 0,5x istället för 1,0x i utvecklarinställningar och telefonen flyter på finfint. Med animeringen inställd på 1,0x så tyckte jag definitivt att animeringarnas låga hastighet gjorde att telefonen kändes lite seg när man navigerade runt. Byggkvalitén känns bra. Jag ändrade snabbt till ett svart tema (man fick tillfälligt byta region när man gjorde det då temabutiken av någon outgrundlig anledning inte var tillgänglig med region sverige inställd, jag bytte tillfälligt till region usa medan jag installerade temat jag ville ha). Jag spelade lite World Of Tanks Blitz och det flöt på bra. Jag tycker att surfhastigheten är helt ok.
Ljudet: Ljudet med kablat headset vid samtal var som tidigare sagt ett positivt intryck, både klart och tillräckligt lågt vilket är något jag ofta har problem med då jag tycker att folks röster ofta blir alldeles för höga. Ljudet med headset och hörlurar vid musiklyssning (in-ear) var helt ok och ytterligare en positiv överraskning. Bluetooth-ljudet med mitt MBH20 var en katastrof med mycket brus, något måste vara fel. Jag ska testa med andra bluetooth-headset, fungerar inte det så byter jag rom och ser om det är någon mjukvarubugg. Jag hoppas verkligen inte att det är ett hårdvarufel. Uppdatering angående bluetooth-ljudet: Nu testade jag med ett AWEI-headset och nu fungerade det bara bra. Det måste vara någonting i samspelet mellan telefonen och just MBH20 som skapar problemet. Det kändes väldigt skönt. 
Spontan slutsats: Telefonen känns otroligt prisvärd, men om inte bluetooth-bruset går att ordna till så kommer jag att göra mig av med telefonen.
Last edited by a moderator: 26 jun 2018
chraist och Nero gillar detta.