Har testat den här metoden nu. Kör via en laptop med windows 10 32-bitar.
Fick problem ganska fort då jag inte fick in drivrutinen (enheten dök inte upp som den skulle). Det hände igår kväll/natt och jag orkade inte jävlas så mycket.
Idag på morgonen fanns den helt plötsligt och jag tog hem filerna och miflash.
Efter att ha strulat lite med *.tgz filen för att packa upp den så var jag till slut redo att köra.
Flashningen började men eftersom det ALDRIG skall gå vägen så fick jag error efter ett tag (typ context 256 blabla.
Systemet var nu borta men vad som var värre var att jag inte kunde komma in i EDL-mode (download mode?). Inte ens med adb reboot-edl då jag bara kom till startskärmen "mi". Inga kombinationer av knapptryckningar osv fungerade så dags att läsa mer på forum. Hittade ett sätt där man var tvungen att pilla på moderkortet osv vilket jag inte är så sugen på om det går att undvika men hittade senare det här smidiga sättet:
http://en.miui.com/thread-290959-1-1.html
Snubben som gjort det har alltså modifierat något med fastboot så via fastbootläget kunde jag köra in mig i edl läget.
Jag läste vidare att har man 32-bitars windows 10 kan man behöva använda Xiaomiflash(beta) så jag testade det och det verkar nu ha fungerat men det tog nästan
90 minuter! Såg ut som att inget hände alls så jag var nära att stänga av eländet, speciellt då det står i guiden att det skall ta typ 70 sekunder (enligt hans screenshot).
Är rätt less på sånt här och framför allt på HK-Goldway som tog betalt för officiell global rom men skickade telefonen med någon annan rom installerad. Hade mycket hellre haft den kinesiska orginalromen.
Click to expand...