Diskussion: Den stora tråden om Xiaomi Redmi Note 3

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av dalton, 4 dec 2015.

1. Gurex

Gurex Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Miui8 global dev.

Droid82 gillar detta.
  2. mobilapan

mobilapan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Det är knappast en "scam" då jag beställde och fick global stable på min mobil... Dock kanske de har gjort fel tidigare eller så.

3. Gurex

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Fast 3 mobiler här på forumet inom en vecka verkar ha fått fel mjukvara trots att vi betalat typ 10usd extra för att få global rom. Kanske klantigt men de svarar ju inte @jonassandstrom@jonassandstrom längre fram supporten.

Scam eller bara jävligt klantigt och ovilja att hjälpa spelar kanske ingen roll. Men tar man betalt för något bör man leverera det.

Droid82 gillar detta.
  4. Droid82

Droid82 Guest

Nu har det gått 4 dagar sedan de svarade från supporten vad gäller den ena luren, den andra har de överhuvudtaget inte svarat på. Det blir nog "open dispute" ikväll så att man hinner innan ordrarna stängs på Ali Express.

5. dave333

dave333 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Någon som har någon att sälja, skicka pm.

6. Ploki

Ploki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    248

MINA ENHETER

Fast om han nu gett fel ROM borde han erbjuda att skicka tillbaka alternativt prisavdrag. Att lägga det på köparen att fixa en rom som han skulle haft från början är ju inte ok.

Sen är det säkert inte scam då de inte gärna förstör sitt rykte i onödan. De har väl små marginaler och stressar iväg paketen. Då kan det lätt bli fel. Att de inte har tid med någon omfattande service ser jag som självklart. Någonstans måste de spara för att få ner priset.

Som alltid när man köper på liknande sätt måste man beakta den bristfälliga servicen. Det är underförstått.

Droid82 och flipp gillar detta.
  7. Gurex

Mottagna gillanden:
    222

MINA ENHETER

Jag håller faktiskt inte med. Eftersom vi faktiskt betalade typ 10usd extra för att få den här versionen borde de kunna ta och skicka rätt förpackning. Det tar ju som mest kanske en minut extra att göra det och med tanke på att de tog 10usd extra (eller vad det nu var) och timlönen för kineserna lär vara betydligt lägre så kan de nog inte skylla på det tycker jag.

Droid82 gillar detta.
  8. Droid82

Droid82 Guest

Alla företag bör enligt mig leverera rätt produkt, och om de inte gjort det av misstag, rätta till det.

Last edited by a moderator: 14 aug 2016
  9. Ploki

Ploki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    248

MINA ENHETER

Det är klart att det inte är en rimlig ursäkt. Jag bara säger att det är så jag tror det funkar. Etablerade företag som Elgiganten och Mediamarkt försöker slingra sig så varför skulle inte en återförsäljare på Aliexpress göra det?Tyvärr finns det inte mycket moral utan pengarna styr.

10. Ploki

Ploki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    248

MINA ENHETER

Jag håller med. Tyvärr så är det inte så. De agerar vinstmaximerande i så gott som alla lägen. Ibland är det dock vinstmaximerande att rätta till sitt misstag.

Droid82 gillar detta.
  11. mobilapan

Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Det är ju samma förpackning bara att de ska flasha olika ROMs. Sen kostade det väl $2.5 extra eller så...

Och det är söndag i Kina också.

Last edited: 14 aug 2016
  12. Droid82

Droid82 Guest

Absolut, det är därför man som konsument ska hävda sin rätt så gott det går. :)

Ploki gillar detta.
  13. Zappline

Zappline Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    När jag läser allt detta är jag väldigt glad att jag valde att ta unopened alternativet faktiskt :D

Gurex och Droid82 gillar detta.
  14. Ploki

Ploki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    248

MINA ENHETER

Ja, det skulle jag också gjort med facit i hand. Bra att ni som skall beställa vet det.

Ska dock sägas att den andra Romen funkar väldigt bra också. End störande är att detibland kommer upp reklamruta när man återkommer från stängd skärm.

15. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Jag kan med bakgrund av ovanstående rekommendera säljaren Dreami på Aliexpress, bad om oöppnad förpackning och fick det.

De skriver vidare att de som standard lägger in officiell global rom men det kan jag förstås inte verifiera.

16. Droid82

Droid82 Guest

Jag ställer kanske en dum fråga, men jag förstår inte hur de kan leverera den officiella globala romen med MIUI 8, den är väl inte ute än?

http://en.miui.com/download-301.html

17. mobilapan

Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Var det någon som faktiskt körde MIUI7 stable eller inte? För det fungerar ju skit och ligger och drar batteri hela tiden. Gjorde fabriksåterställning men det verkar ju inte ha hjälpt, enda skillnaden är att "Android" drar en massa batteri och inte bara "Android system".

Om jag vaknar och drar ur USB-kabeln när mobilen är fulladdad och sen kollar den 4 timmar senare så slår det aldrig fel att 5% av batteriet har gått och den har varit vaken hela tiden.

Har försökt använda ADB shell, BetterBatteryStats, Wakelock detector osv men inte lyckats hitta något.

Hur svårt ska det vara? Måste jag köpa Lenovo för att det ska fungera?

18. Zappline

Zappline Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Jag använder MIUI8 via Xiaomi.eu jag har sedan klockan 8 idag förlorat 30% batteri. Nu har jag dock haft min hotspot igång samt spelat lite AdVenture Capitalist! Jag får känslan av att Hotspot drar hyfsat mycket batteri. Kan någon bekräfta detta?

Telefonen säger också att Android tar 24.4%, Android System tar 20.1% och att AdCap! tog/tar 17.2% övrigt tar upp 11,9%. Är inte helt hundra på vad det egentligen betyder men ändå :P

19. mobilapan

Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Hotspot drar väl en del men tycker inte det verkar OK att "Android system" alltid ligger högst på batterianvändningen.

På min mobil så slutade den hålla mobilen vaken när jag bootade om den nu, inte så stabilt verkar det som. Hur kan Xiaomis mest sålda mobil inte ha fungerande stabil ROM?

20. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Vad har du för miui-version?