Diskussion: Den stora tråden om Xiaomi Redmi Note 3

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av dalton, 4 dec 2015.

1. mobilapan

mobilapan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

2. Droid82

Droid82 Guest

Jag har 7.3.2.0.0.LHOMIDD på den ena telefonen, men den går inte att uppdatera till nyaste MIUI-versionen(som är V7.3.7.0.LHOMIDD), är det på grund av att försäljaren av telefonen har förändrat någonting i firmwaren på denna också? MIUI-versionen ser ju ut att vara den officiella globala stable-romen på den här luren men det går helt enkelt inte att uppdatera. Jag har testat factory reset för att sedan försöka uppdatera igen med samma resultat.

3. mobilapan

Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Jag hade en annan version när jag fick den från HK Goldway också men kommer inte ihåg vilken för jag uppdaterade direkt via OTA, möjligtvis var det 7.3.1-nånting...

Har du provat att uppdatera från "update package"?

4. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Den extra nollan i versionsnumret gör att jag misstänker att det inte är officiella ändå, någon som kan bekräfta?

5. mobilapan

Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Äldre stabila versioner:
    • Version: V7.3.6.0.LHOMIDD 1.1G MD5: d03c572a3139fdaf3de080ca0f9c3b97 Changelog
    • Version: V7.3.5.0.LHOMIDD 1.1G MD5: 5dd56bd0af64127dc4c7d979a5a0d053 Changelog
    • Version: V7.3.2.0.LHOMIDD 1.1G MD5: 6b50c6f92ce197325eadc6f1e8538242 Changelog

6. Droid82

Droid82 Guest

J
    Ja, det står bara "Couldn't verify update package".

Last edited by a moderator: 17 aug 2016
  7. Droid82

Droid82 Guest

Ja precis, allt ser rätt ut vad gäller versionsnumret men ändå går det inte att uppdatera. Någon som har en aning om vad det kan bero på?

8. mobilapan

Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Står det 7.3.2.0.0 eller 7.3.2.0 som version i mobilen?

9. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Det lär vara en inofficiell rom du har.

10. Droid82

Droid82 Guest

7.3.2.0.0(LHOMIDD)

11. Droid82

Droid82 Guest

Ja det verkar så. HK Goldway försöker nu ihärdigt påstå att det är den officiella globala romen.

12. Ploki

Ploki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    248

MINA ENHETER

Jag är medlem på flera forum och du kan hälsa honom att om han inte fixar det med dig på ett schysst sätt så kommer vi att berätta hur han sköter sina kundkontakter på forum, där han tidigare varit rekommenderad säljare.

Hur många har inte handlat från honom bara från swedroid?

13. Droid82

Droid82 Guest

Tack för stödet Ploki. Om HK Goldway från början hade erkänt fel och sagt att det är ett misstag och att det är väldigt dyrt för dem att ta igen telefonen osv så hade man ju varit mer förstående. Jag undrar hur pass många "misstag" de egentligen gör och om det verkligen är misstag. Jag menar, mina 2 lurar har båda fel mjukvara, och Gurex lur. Kan det verkligen vara ett misstag att alla 3 har fel mjukvara? Och det verkar ju inte bara vara vi 3 heller. Kolla tex på Zeggis erfarenhet av kinesiska återförsäljare. Är det helt enkelt så att det är reklampengar de får när de lägger in fel mjukvara som inkluderar bloatware eller liknande, och att det leder till att de lägger in en annan rom än den utlovade? Jag ska nog ta och släppa det här nu då det redan har tagit på tok för mycket tid och energi och sannolikt sälja telefonen och inse att köpa telefoner från kinesiska återförsäljare är nog mer för personer som är mer intresserade av att hålla på med att flasha romar och dylikt, trodde bara att jag kunde slippa det om det stod att den kommer med officiell global rom.

Last edited by a moderator: 17 aug 2016
  14. mobilapan

Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Har du skickat skärmdumpar där den felaktiga versionen står och en där det inte går att uppdatera?

Du borde ju i alla fall få skicka tillbaka den och få den uppdaterad om du inte kan flasha om den själv, även om det förstås tar ett tag.

15. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Jaha. Skulle flasha in betaversionen av 8. Slutade med en brickad lur och en hel natts nörande. Nu har jag senaste xiaomi.eu, TWRP och root. Bråkade som satan med Mi Cloud också men nu har jag tillbaka i stort sett allt innehåll på telefonen. Några värda appar som kräver root?

16. Ploki

Ploki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    248

MINA ENHETER

Med lite mer eftertanke misstänker jag att det är många som klagat och att han han anser att det blir för mycket jobb för att rätta till romen. Ska varna för honom där jag kan.

Varför kan du inte använda 7.1.9.0.0 förresten? Det är en riktigt bra telefon även med den romen.

17. Droid82

Droid82 Guest

Har en del problem med mjukvaran, som tex att när man har ett headset inkopplat med kabel så är minimivolymen extremt hög så det går inte att använda, har samma problem på båda lurarna och med olika headset. Har även problem med att en del widgets inte uppdateras trots att jag gått igenom alla steg, batteri, permissions, autostart osv.

18. Ernt

Ernt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Hej. Två frågor.
    1.Såg att den "internationella" versionen finns att köpa på Ali, kan någon bekräfta eller dementera om den funkar bättre på tele2 band?

Har nu en redmi note 3 "pro", är riktigt nöjd för pengarna, men alldeles för ojämn täckning.

2. Någon som vet hur "4:an" är bandmässigt?

Tack på förhand //Tomas

19. mobilapan

Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    1. Om det inte är något konstigt med den Redmi Note 3 du har så borde den stödja band 3, 7 och 8 som används av Tele2. Enda skillnaden mot den nya är att band 20 stöds men det borde inte ge så stor skillnad för band 8 borde finnas där band 20 också finns.

Kom mobilen med nån ful-ROM så kanske du inte har band 8? För annars borde det räcka för bra yttäckning.

2. Det finns ingen fyra?

Last edited: 18 aug 2016
  20. Ernt

Ernt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Tack för snabbt svar, ska kolla upp versionen på Rom, men har för mig att den var officiell när jag kollade, men ska kolla igen. Dock ska tilläggas att det är inomhus som täckningen är sämre, kanske band 20 hjälper där?

4 kanske var lite slarvigt uttryckt, nyaste redmi pro menar jag.