1. Fello: Dubbel Surf så länge du är kund hos oss!
    Stäng notis
  2. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Den värsta supportupplevelsen jag någonsin haft med ASUS Sverige:(

Diskussion i 'Zenfone 6 - Allmänt' startad av wite, 23 okt 2019.

  1. lonkro

    lonkro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    8
    Haha Inet vill inte ha något att göra med mitt ärende eftersom jag "valde" att skicka min telefon direkt till ASUS utan att gå via Inet, trots att de Tillverkarsupport här säger att man ska skicka produkten direkt till ASUS. Vilken jävla soppa.
     
  2. _jis_

    _jis_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2019
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    ASUS ZenFone 6 (2019)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ASUS ZenFone 6 (2019)
    ROM:
    stock ROM
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    ROM:
    stock ROM
    Are you sure it was RAM and not flash memory?
    It would be much easier to test RAM for possible errors.
     
  3. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 034
    Mottagna gillanden:
    882
    Operatör:
    Fello, Comhem, LMT.lv
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comhem, LMT.lv
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Most non-technicians don't know the difference - rom, ram, flash memory.

    Now the idea of a "sector" is from hard disks, where you get a "bad sector list" with a new disk, and have certain possiblities of adding sectors as the disk gets older and gets som new damage.
    .
    There might be/probably is something similar for todays enormous ram memories, I really don't know how they handle bit errors.


    I linked to it several posts back.
    He wrote:

    "It can be a certain sector in the RAM that's damaged."

     
    Last edited: 6 nov 2019
  4. _jis_

    _jis_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2019
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    ASUS ZenFone 6 (2019)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ASUS ZenFone 6 (2019)
    ROM:
    stock ROM
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    ROM:
    stock ROM
    This thread nicely describes what causes such a hardware problem like infinity bootloop, even if it's about LG, it will probably apply to Asus as well.
    What "loose components" on the motherboard cause bootloop, LG warranty repair procedure? - Android Forums at AndroidCentral.com

    It's not about defective parts it's about a soldering error when the low temp solder is used.
    What "loose components" on the motherboard cause bootloop, LG warranty repair procedure? - Android Forums at AndroidCentral.com
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  5. lonkro

    lonkro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    8
    Då börjar ännu en arbetsdag lida mot sitt slut. Under gårdagen mailade jag dels personen som erbjöd kompensation ännu en gång, mailade LetMeRepair samt något formulär på ASUS hemsida. Inte fått svar någonstans. Förra veckan var jag nyfiken på om jag skulle få telefonen innan veckans slut, nu är jag mest spänd på om @ASUS.Sverige@ASUS.Sverige kommer svara någonstans innan veckans slut. Telefonen räknar jag inte med att få innan Black Friday (Då firar jag dessutom 100 dagar sedan de mottog telefonen) då jag troligtvis får köpa en ny. En Samsung kanske?
     
    cobben gillar detta.
  6. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    529
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+ 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Surface Pro 5 i5 8/128GB
    Övrigt:
    Gear S3 Classic
    Nu har jag visserligen ingen Asus, har dock funderat på denna. Efter att ha läst den här tråden så kommer jag inte ens att överväga Asus.
     
  7. Hanseman

    Hanseman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    235
    Telefon:
    Samsung Note 10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 10+
    Telefon 2:
    Xiaomi MI 9
    Telefon 3:
    iPhone 8
    Håller med, har haft både 5z och 6. Gillar verkligen deras android implementation. De är väldigt prisvärda, men det finns förstås anledningar till det. 6an hade t.ex. väldigt ljussvag skärm.

    Det som är mest störande är deras egna aktivitet här på forumet. De är otroligt aktiva när ny modell lanseras för att sedan försvinna när det kommer till problem.
    Själv hade jag spärrat dras konto då de endast använder det för marknadsföring.
    Hade Asus varit seriösa hade de sett till att alla här med långvariga ärenden hade fått nya mobiler och den på lagning hade gått till baka till Asus.
     
    Kristy, flipp, Oggenator och 2 andra gillar detta.
  8. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 034
    Mottagna gillanden:
    882
    Operatör:
    Fello, Comhem, LMT.lv
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comhem, LMT.lv
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Jag är helnöjd med min Z6 E30, inga problem så länge.

    Men jag gjorde just avvägningen att köpa lyxmodellen dyrt, med 36 månaders VIP garanti, bl.a. just pga jag räknade kallt med bättre kvalitet i den än i standard modellen.

    Men vi får se om jag satsade rätt om 34 månader.:cool:
     
  9. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    529
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+ 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Surface Pro 5 i5 8/128GB
    Övrigt:
    Gear S3 Classic
    Såklart behöver man inte få problem med en mobil, då är ju allt frid och fröjd. Men så fort det kommer till garantiärenden och man råkar ut för något som exemplet ovan visar, då drar man ju öronen åt sig. Har haft massor av mobiler genom åren och endast åberopat ett garantiärende. Det var min Note 8 som hade inbränning i skärmen. Åkte till deras servicecenter, tog två timmar så hade jag den i handen igen med ny skärm, nytt batteri och ram, gick på garantin så noll kronor i kostnad. Det kallar jag service. Finns säkerligen andra som ger samma service och troligen andra som råkat sämre ut med Sammy. Men men..... Asus skulle jag aldrig ge mig på iaf.
     
    Last edited: 7 nov 2019
  10. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 034
    Mottagna gillanden:
    882
    Operatör:
    Fello, Comhem, LMT.lv
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comhem, LMT.lv
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Asus måste helt klart reformera hela sin service organisation, tyvärr finns det inga tecken på att något sådant har påbörjats.
     
  11. lonkro

    lonkro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    8
    Ja precis och inte nog med att det tagit extremt lång tid i detta ärende, deras kommunikation är urusel. När de till slut berättat att telefonen ska skickas under onsdag eller torsdag förra veckan och den sedan inte gör det, hade jag även om jag inte blivit glad av informationen, uppskattat om de iallafall i måndags hade mailat och bett om ursäkt för att det kommer dröja ytterligare. Nu har jag sökt dem på flera olika kanaler och inte fått svar på flera dagar. Kan väl tycka att detta ärende kan prioriteras något och iallafall leverera snabba svar eftersom de inte kan erbjuda snabb reparation.
     
  12. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Ja det har inte alls varit bra.
    Vi har varit i kontakt via PM, och handen på hjärtat så har "vi som skriver här" också tagit för lång tid på oss - massa anledningar såklart (en stor anledning är att vi också lagt mer tid på vårt egna forum ZenTalk) men inte relevant för er här som har problem.

    Alla supportärenden tycker jag är relevant att ta via PM för att diskutera enskilda case separat - generellt så sitter vi här på marknad/community och har inte tillgång till varje enskilt service-case men det är verkligen inte så att vi bara ignorerar allt.

    Med det sagt så har vår service i Sverige uppenbarligen inte fungerat bra för alla - och det är något vi får ta tag i och förbättra hela tiden.

    Sett till servicetiden för "de flesta fallen" - dvs 90% av casen - så är turn-around-time under 2 veckor (dvs tiden telefonen är borta från användaren och tills den kommer tillbaka".

    Hurvida <2veckor är bra eller dåligt jämf. med andra i branschen låter jag vara osagt och ni får avgöra själva.

    Det vi uppenbart kämpar med är alla case ute på kanten, som är i minoritet men som absolut inte funkat bra - och här har vi flera processer som vi lyfft internt med både serviceteamet i Norden, i EU samt på HQ-nivå för att förbättra hur vi hanterar allt.

    Klen tröst för er som drabbats men tycker vi fortsätter på PM för specifika case.


    För er som tycker att vi bara är här i "början" för att skapa hype och sen försvinna - tråkigt att ni tycker så; fram tills idag har detta konto ändå postat över 1000 meddelanden, och vi har suttit kvällar och helger för att kunna hjälpa det vi har kunnat.

    Mvh
    Asus
     
    _jis_, Tusuki, kabel87 och 7 andra gillar detta.
  13. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 194
    Mottagna gillanden:
    459

    MINA ENHETER

    Delete
     
  14. Tusuki

    Tusuki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 7
    @lonkro@lonkro Hur ser det ut med ditt ärende? Blev det löst tillslut? Fick du någon kompensation?
     
    Klaebu gillar detta.