”Denna app är inte tillgänglig i ditt land”...

Diskussion i 'Frågor och support' startad av petervs, 25 jan 2014.

  1. petervs

    petervs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Allt som oftast när vi (min fru eller jag) försöker hämta en app från PlayButiken så får vi felmeddelandet att denna app inte är tillgänglig i vårt land (senast Ica Handla-appen). Men vi är och bor i Vallentuna i Sverige. Av någon anledning har våra telefoner eller våra google-konton bestämt sig för att vi inte är i Sverige... Telefonerna (HTC Incredible S) är inköpta för ett par år sen (men inte samtidigt) på Netonnet. Kan det vara så att de var avsedda för någon annan marknad? Vår internetoperatör heter Serverado (genom Vallentuna Elverk) och de får sitt internet genom operatören Ålcom som är på Åland, alltså inte i Sverige... Men vi har försökt ladda ner appar när vi varit i något annat (helsvenskt) wifi-nätverk utan att lyckas. Inte heller om man stänger av wifi och går via teleoperatören Comviq (kontant-kort) så lyckas vi. Hur ska man göra för att få telefonerna och PlayButiken att förstå att vi är i Sverige? Telefonerna är inte rootade.
    /Peter
     
  2. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Nu är detta inget svar på din fråga eller har något med detta att göra. Men läser man ditt forumnamn snabbt så får jag iaf det till "pervers".

    Tyckte det var lite små kul.
     
  3. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Om du rootar kan du använda "market helper": http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2146216
     
  4. CyBeRooT

    CyBeRooT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ehmm market helper funkar inte längre efter de komm patch för det. Om du har gjort så att du har skapat google kontot i ett annat land som är utanför sverige (som du fick internet av, som tillhör ej till sverige) så kan google kontot tänka att du bor i det landet, och inte i sverige. Om du vill återgärda det här med en lätt lösning så kan du gå på nån polarr som bor i sverige som hat SVENSKT operatör, sedan fixa ett google konto. Eller så kan du också använda ett Svensk VPN (Rekommenderar ej de publika VPN för säkerhets skull).
    Därefter, när du ska ladda ner något så är det bara att byta till det kontot och sen var säker att du använder då antingen SVENSK VPN eller SVENSK internet. Ta det lugn! Efter registrering så är det lugnt att använda publika VPN i playstore, men när du gör registrering så gör det inte via där. Men du kan som sagt, bara säger för att det finns då lite mer risk för att bli hackad av en hacker. Kör på VPN om du ska använda andra kontot bara för GRATIS appar (lägg inte ditt kontokort i det kontot).

    Ops, har glömt att det är helt o hållet LEGALT! Och behöver inte alls att ha root :)
     
    Last edited: 25 jan 2014
    petervs gillar detta.
  5. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

    Snor tråden lite.

    Skulle det funka om jag får en som bor i USA att skapa ett google konto att sedan logga in på det här i Sverige? Att jag trots att jag loggar in i Sverige får tillgång till Amerikanska Google Play?
     
  6. CyBeRooT

    CyBeRooT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du kan få även till japansk eller rysk tysk playstore. Ska berätta dig nu hur.

    Först, fixa ett gratis VPN för din android mobil!! Inte via datorn!
    Jag rekommenderar "Hideninja VPN" Därefter välj ett land som du vill ha det landets playstore. Efter du har satt på VPN på din mobil så går du och skapar ett NYTT Google konto från din mobil! (Allt du ska göra ska göras endast via mobilen! Inga dator!!) om du undrar hur du ska skapa kontot,

    [​IMG]

    Tryck och skapa enkelt nytt Google via där.

    Efter du är klar så varje gång du vill ha tillgång till amerikanslkplaystore osv så måste du använda amerikansk vpn och det kontot du har skaffat till. Om du använder inte VPN varje gång så kommer du EJ ha tillgång till amerikansk playstore. är på mobilen det är jobbigt men prova, om du inte kan klara det kommer jag förklara det bättre när jag sitter vid datorn. Glöm inte skriva resultatet ;)
     
    Marooned gillar detta.
  7. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Det fungerar utmärkt för att byta operatör och mobiltelefonmodell i alla fall.
     
  8. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Måste jag använda VPN även när jag använder appen i fråga som jag dragit ner från utländskt Play Store?
     
  9. CyBeRooT

    CyBeRooT Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Är på datorn nu, asså, efter du har gjort kontot med VPN på, så måste du också ha VPN på när du använder det google kontot i playstore, för annars funkar det inte. Har själv testat det och funkade tyvärr inte. Men du kan hitta gott om VPN, det är bara att söka det, jag kan ge dig några gratis VPN. Det först av främst är ett VPN som heter OpenVPN, installera det. Efter det installera "EasyOvpn - Plugin for OpenVPN" det här är ett gratis VPN, som slumpigt ger massor med VPN för en kort period. De går inte att använda hela dagen eller flera dagar, de är för begränsad tid, men om du vill ha VPN som är stabila och snabbare än det här så har jag det också.

    Hideman (Du får varje vecka, 7 timmars gratis VPN, fast du får inte välja vilket landets VPN) - Om du orkar att betala för en månad eller sån, utan oro, så kan du ha MASSOR med Länder att välja från. MEN, Hideninja VPN PRO Versionen (Kostar runt 38kr för en gång betalar man så får man det hur länge som helst utan extra kostnader) har runt över +20 IP Adresser att använda, och runt 10 Länder tror jag, USA finns självklart 4 st också i PRO versionen, och det betalar man en gång bara, så får man det för evigheter. (Betalning självklart via google playstore kontot)

    Har själv PRO Versionen av Hideninja, så jag ska skriva dig vilka länder det finns.
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Hideman PRO har jag också, så jag ska skriva vilka länder det finns i Hideman VPN.

    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Hotspot Shield VPN for Android - Rekommenderar inte riktigt, den använder ganska mycket RAM tycker jag, de har också massor med reklam, men annars kan det vara ett bra alternativ istället för de VPN som jag skrev ovanför.



    Mer vet jag tyvärr inte, men om du vill ha massor med länder med att ge en liten summa för att få tillgång till +20 VPN Adresser så kan du gå med Hideninja VPN PRO. Hastighet är rätt bra, men om du vill ha riktigt bra hastighet så kan du köra med Hideman, de här jävligt snabba VPN (Tyvärr måste man antingen köpa timmar eller månads prenumeration, och ja, med Google Konto betalar man :)

    Fråga till om du undrar något mer.

    EDIT: Läste din fråga om och om igen, jag tror jag fatta fel först (är ganska trött de här dagarna) Nej, du behöver inte. Efter du har appen kan du helt o hållet stänga av VPN.
     
    Last edited: 25 jan 2014
  10. krofo

    krofo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Provade detta, för en film, fick det att funka tom att det skulle betalas. Då funkade inget sätt öht.
    Ett tag senare hittade jag inte ens filmen.

    Någon som har några tips på hur man kan komma runt betalproblemet?
     
  11. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 379
    Mottagna gillanden:
    2 822
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Har fått detta problem jag med då jag tillbringar mycket tid i Norge, vissa appar går inte att ladda ned med Googlekonto från Sverige.

    Går det att ha dubbla googlekonton i mobilen samtidigt, så att jag kan ladda ned appar från både Playstore Sverige & Playstore Norge ?