Denver TAC-70031 - 7" platta för 700 spänn

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av botze, 5 dec 2012.

  1. per740

    per740 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    -> ztrindberg: Tack för tipset, tyvärr fungerade det inte. Det löste sig dock genom att jag laddade ned en annan version av Livesuit här:
    http://www.2shared.com/file/WpXvOe7j/LiveSuitPack_version_107_20110.html

    Med den versionen gick det bra att installera drivrutinerna (plattan ska va i recovery mode, volym (-) och power hålls inne till roboten dyker upp, när den ansluts till datorn)

    Jag testade versionen som kom med Denvers nedladdning på både windows 7 32 bit och på en dator med XP, vet inte varför det inte funkade...

    Gick sedan bra att roota med Superoneklick 2.3.3 som någon skrev tidigare.
     
  2. ztrindberg

    ztrindberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Lite kul info.

    Köpte denna på Teknikmagasinet och den är rootad från kartong....

    Gör ju inget direkt. Även kul att det går att ladda via USB.
     
  3. sebbex2x

    sebbex2x Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min verkar också vara det! Köpt på Jula.
     
  4. knutn

    knutn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  5. per740

    per740 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nytt touch-glas

    Jag tappade nyligen min platta (Denver TAC-70031) och spräckte touchglaset. Kontaktade Denver men de ville varken sälja reservdelen eller uppge reservdelsnumret utan erbjöd bara möjligheten att skicka in plattan för lagning för typ 600 SEK - självklart inte värt pengarna på denna platta.

    Istället plockade jag isär plattan (enkelt, kolla video på youtube tex). Reservdelsnumret framgick då tydligt på den löstagbara flatkontakten som ansluter glaset till "moderkortet" I detta fall TOPSUN _C0020_A1. Googlade på detta och hittade reservdelen både på ebay och kinesinska Taobao. Taobao (via engelska agenten aliexpress för bekvämlighet) hade förstås största utbudet och lägsta priset, US$20 inklusive frakt. ca 3 veckor senare levererades den och monteringen tog väl ca 5 minuter.

    Hoppas detta hjälper någon annan i samma situation :-). Det går säkert att tillämpa på vilken platta som helst.
     
    nicolina gillar detta.