Desire – en solskenshistoria

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av rawimage, 26 maj 2010.

1. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Vilken underbar dag! Nu kommer det ett ovanligt inlägg i detta forum, långt, meningslöst och positivt är det också. Men posta gärna era egna hyllningar här.

Stack ner på stan efter lunch för att hämta blanketter på Skattekontoret inför starten av det egna företaget. Tänkte då att jag passar på att logga promenaden i Cardioatrainer. Sagt och gjort drar igång appen och den kör även igång lite skön musik i lurarna och solen skiner från en klarblå himmel.

Efter att ha fyllt väskan hos Skatteverket med blanketter och information fortsatte jag ner mot centrum. Gick då förbi ett företag som hade den mest värdelösa skyltning jag sett. Perfekt tänkte jag – en blivande kund. Här kan jag sälja in både fototjänster och utskriftstjänster. Upp med Desiren och tänkte skriva in en notis. Kom då på en liten app som jag sett som helt onödig tidigare – Foot prints. Drog igång appen och knäppte en bild på deras dassiga fönster. Den loggade plats och ritade upp en fin karta så det var bara för mig att skriva en kort notis om vad det gällde. Allt medan musiken fortfarande spelade och solen sken. ”Pace 12 minutes per kilometer” hör jag från Cardiotrainer.

Traskade ner genom stan och det var gott om folk ute. Gick ner i hamnen och såg att det låg ett stort kryssningsfartyg där. Perfekt läge att testa kamera och videokamera. Så jag gick runt lite och filmade och plåtade. Allt medan musiken fortfarande spelade och solen sken. ”Pace 14 minutes per kilometer” hör jag från Cardiotrainer.

Träffade även på ett par tjejer nere i hamnen som såg trevliga ut. Underbart tänkte jag, här har vi blivande modeller att plåta. Så jag började snacka med dem och den ena var intresserad. Drog fram Desiren och startade Foot prints igen, tog ett snap-shot av henne och skrev in hennes mailadress så jag kunde skicka mer info. De undrade lite vad det var för telefon så jag visade den och för att verkligen demonstrera vad den klarade av så drog jag även igång WiFi Analyzer som själv slog på WiFi och sökte upp ett ledigt nät och anslöt. Drog igång Internet och en sökning på Youtube. Startade ett klipp som de kunde se, samtidigt som Desiren fortfarande spelar musiken och Cardiotrainer meddelar att nu är ”Pace 17 minutes per kilometer” och solen fortfarande skiner. Minen på deras ansikten var underbar. Hon plockade fram sin telefon jag säger inte vilken logga som sitter på den och så sa hon

– Jag kan i alla fall lyssna på musik medan jag surfar……

Gissa om mitt leende var stort nu. Begav mig av hemåt med telefonen full av anteckningar, bilder och videos. Allt medan musiken fortfarande spelade och solen sken. ”Pace 8 minutes 30 seconds per kilometer” hör jag från Cardiotrainer.

Gissa om jag tillhör de som är supernöjd med min Desire eller inte. Har endast haft bekymmer med en skitbillig FM sändare som startar om musiken och ringer upp lite. Men detta är troligen beroende på en taskig 3,5mm plugg så det räknas inte som en bugg för min del. I övrigt så fungerar denna underbara lilla telefon helt utan problem och har inte startas om på flera veckor. Den tuggar undan allt du slänger i dess väg och bara ber om mer.

Nu är det snart kväll och solen börjar gå ner. Musiken har tystnat och rundan är sparad i Cardiotrainer. Men min Desire ligger där och väntar på att hitta på något igen och det är svårt att låta bli att fingra på den.

2. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 900
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Underbart! :D

3. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Re: Desire – en solskenshistoria

Härligt att höra så mycket positivt på en gång. Precis vad jag behövde höra efter att ha sett så många "gnäll inlägg" :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tears is falling, Kul att det har gått så bra för dig!

Har själv en kompis också med en Desire och vi finner ofta riktigt roliga saker att köra emot varandra.

5. rawimage

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Haha ja det har sagt i många trådar att det är lättare att skriva om problem man har, så jag var bara tvungen att dela med mig av denna underbara dag. Ser fram emot fler sådana.

@alle090
    Vad kör ni för något? Hittills har jag bara lyckats få en person att komma över till the Green Side och det är mitt ex.
    Haha, det enda jag lyckats köra mot henne är Dildroid. Jag skickar ett SMS som sätter igång hennes vibrator. Men hon blir väl inte förtjust om jag råkar dra iväg det vid fel tillfälle då hon har en hel del ganska officiella uppdrag.

6. ĝ

ĝ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt så kände jag för min Hero!
    Väntar på min Desire nu... :)

7. S_Q

S_Q Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hahaha jag dör. :D:D
    Haha Dildroid finns faktist.
    Trodde det var ett skämt från en annan tråd.

8. rawimage

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    :D Nope, det finns och fungerar.

9. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skön story!!

10. sandpappa

sandpappa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s10e, iPhone XS
    Awsome!

11. rawimage

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Ingen annan som har egna solskenshistorier eller bara vill vräka ur sig hur nöjda de är? Jag kan ju omöjligen vara ensam om att vara nöjd med telefonen.... (hoppas jag)

12. Adam

Adam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Riktigt bra skrivet, haha

13. rawimage

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    @Adam

Du kan ju lägga till "en Desire med Dildroid" i raden med Visa & Mastercard :)

14. Hillz

Hillz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Tapatalk?

Hur jag än letar och söker hittar jag inget som heter så. Förtydliga?

15. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Ja, men då får jag tala om min underbara app som heter Tapatalk ;P

Blir lite offtopic, men tapatalk är en forum app som swedroid stöder. Väldigt smidig på mobilen istället för att använda websidan. Om du söker på market på tapatalk så ska du få fram den. Det finns en fri version med.. Jag vet inte riktigt vilka begränsningar den fria versionen har eftersom jag kör med pro versionen.

16. Adam

Adam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haha!

17. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

18. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Fri versionen kan man inte skriva med utan bara läsa iaf så var det så när jag testade.

19. Cruz

Cruz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

:D That's the spirit rawimage!! :D

20. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kul att Desiren funkar så bra för dig!
    Man blir varm i kroppen när saker funkar bra och man verkligen kan använda en pryl som du gjorde på ditt lilla äventyr i solen. :)