Desire flippa ut totalt när jag starta den utan SD-kort...

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av candyraver, 6 feb 2012.

  1. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Desire flippa ut totalt när jag starta den utan SD-kort... för jag ville testa SD-kortet i min platta. Av någon anledning fick jag för mig att starta upp min Desire då utan SD-kort. Sen gick de nått fruktansvärt åt skogen. Alla mina notify-ljud blev ändrade så när jag fick mail så börja den spela en hel MP3:a. Market (market.vending.... nåntnig crashar totalt) så Market är uteslutet, testade köra Titanium Backup för att restorea lite shit mn den låser sig vid "checking licens" (har pröjsat för de..)

    Körde en chkdisk i windows på kortet men inga problem (dock vet jag ju inte om EXT3-partionen testades...hmm) för jag misstänker telefonen "tappat" länken till SD-kortet på nått sätt då jag kör LEEDROID 2.2 med Script för att lägga appar på kortet. Dock fungerar de FLESTA appar fin fint... Go Launcher balla också ur totalt. Kan va jag behöver fixa rättigheter? Superuser? Jag är verkligen ingen hacker :)

    Några tips? Har clockwork-mod på den.
     
  2. gogasos

    gogasos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Whipa och töm cache/dalvik och re-flasha in romen igen
    Löser inte det ditt problem då vet jag inte.. kanske en om-partionering kulle göra susen?
     
    candyraver gillar detta.
  3. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Äntligen någon som vill hjälpa :)

    Jag har tänkt på det med - men hur är det med datan? Jag kan inte köra Titanium för backup ju :( eller det är egentligen inte så viktigt? de mesta ligger på SD-kortet?
     
  4. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Update:
    - Reinstalled Market-updates sen börja telefonen sluta RC:a vending.market fel och Market fungerar.
    Ändrat tillbaka notify-ljud.
    Ändrat alla mina genväger igen

    Nu börjar telefonen likna sig själv. Jaja orkar inte ens spekulera i vad som gick snett.