Desire -> Galaxy S... dags för frågor!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av mrBira, 27 jan 2011.

1. Ircfox

Ircfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Hyffsat ja :)

2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

3. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Nja, tycker inte att jag ska behöva göra sånt hära.. något måste vara fel på denna lur.
    Att surfa på vanliga sidan (alltså ej wap-anpassade) sänker telefonen totalt. Att försöka dubbelklicka för att zooma in, zooma med multitouch eller scrolla är helt uteslutet, telefonen laggar fast sen kan man hamna lite varstans på sidan.
    Inte ens tjejens Wildfire är ens i närheten lika seg(!).
    Nja, jag fick SGS'en i onsdags. Undra om man inte ska höra med PCCity där jag köpte den ifall det inte gäller någon sorts returrätt och försöka få den skickad tebax som DoA, vad tror ni? Hur går man till väga måntro?

Andra exempel på saker som toklaggar (kör med lagfix /data och /system, Doc's med senaste speedmod kernel) :

iMobsters / Ninjas Live / Racing Live: Samma sak med alla dom 3 spelen, det rycker/laggar som bara den när jag scrollar.

Launcher (ADW Launcher EX / Zeam) : Smårycker vid byte av skärm och scrollande i appdrawer.

Dom flesta www-sidor laggar vid scrollande.
    Rättare sagt allt som har med scrollande att göra laggar.

Köpte denna lur för att ha något att göra tills jag får min LG Optimus 2x = Spela DD bland annat. Det funkar ju tydligen inte så bra.
    Visst, nu med alla lagfixar å sånt så kan jag stå i tavern och snurra ett helt varv (oftast) utan ryck, men spela är rätt uteslutet..

S u c k .... :(

4. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Nåt är inte som det ska iaf, testade du att spela osv innan du körde in custom rom/kernel? Det ska inte lagga i nåt av det du nämner typ. Det låter ju som nåt buggar, det flyter ett tag sen så laggar det till om jag fattat rätt?

Enda spel som inte flyter 100% är DD, det märks att fps sjunker något när det är massa action. Men det hackar absolut inte till så som du beskriver.

Lika bra att återställa till helt orginal om du ska lämna in den, för säkerhets skull :)

Last edited: 1 feb 2011
  5. mrBira

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Nej jag testade ju tyvärr inte att spela innan rootningen :-(
    Kör nu med kerneln du länkade till.
    43 fps i 1200 mhz. Hmm...

6. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Kör stock klocken, jag fick också lägre nenamark när jag ökade till 1200Mhz med setcpu. Fick typ 45 då..

7. mrBira

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Hur ser ditt system ut i övrigt, vilken rom?
    Och vet du hur jag får telefonen HELT original igen?

8. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Rom från Doc's kitchen, 9.1.4/XWJS3, JPY modem, XXE CSC, Speedmod kernel K12T 500Hz.

Ingen lagfix, men alla tweaks utom dom två nedersta aktiverade från CWM.

För att återställa till orginal, så drar du bara ner en orginal FW från samfirmware och kör in. Jag tänker mest på så dom inte försöker hävda att du pajjat nåt själv.

Har lite svårt att tro att det är nåt hårdvaru fel på luren, är gpu defekt tex. så lär det inte funka alls. Som du beskriver det låter det mer som det är nåt som laggar till som fan med jämna mellanrum, frågan är vad det är bara. Lagfix KAN orsaka den typen av ojämn prestanda, men inte till den grad så det märks i spel.

Du kanske skulle blåsa luren ordentlig, dvs. formatera alla partioner manuellt från CWM så inget skit ligger kvar, och sen försöka på en ny Doc rom med speedmod.

9. mrBira

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Ja...jag kör ju samma rom.
    Brukar din skärm variera i styrka, med korta intervaller? medans jag skrev detta så dimmades skärmen ner och upp 3 ggr tex.

En annan jobbig grej. Så fort jag laddar ner nåt eller modifierar nåt på minneskortet så ska det köras mediasökning...samma vid uppstart av luren.

Ursäkta om jag är jobbig...men kan du förklara hur jag gör en sån där komplett återställning, med formatering utav allt? :(

10. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Att skärmen ändrar styrka beror på att du kör super optimized kernel nu, den har det för att spara batteri osv.

Japp mediesökning är standard, men du kan lägga en mapp i alla mappar som du inte vill ska mediesökas. Döp mappen till .nomedia bara så hoppar den mediesökning på dom mapparna.

Japp, CWM -> mounts and storage -> så har du olika alternativ för att formatera boot part, sys part osv där. Men se till att ha rom/kernels etc på sd-kortet så du kan köra in det igen. Gör även factory-reset från CWM, sen in med ny rom och ingen lagfix.

11. mrBira

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Aha, då låter det genast logiskt och inte så irriterande längre ;)
    Det med mediasökning får vara isf, för har ju en sån jäkla massa mappar.

När jag kör en factoryreset så formateras väl boot, system, data?
    Borde väl vara detsamma som att göra det manuellt från mounts and storage?

Har kört in en JPY rom (Hamsters 6.3) i morse, men inte hunnit testa den ännu... jävla John Blund.. men ifall det blir bättre att formatera allt i mounts and storage så gör jag om, och gör rätt :)

12. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Du behöver bara lägga en .nomedia mapp i första mappen så att säga, alla undermappar till den hoppas också över sen. Lätt fixat om du kopplar in luren till datorn tex, om du stör dig på mediasökningen :)

Jo, det formateras då, och det borde va samma sak. Men det är inte första gången saker inte alltid är som dom borde isf :P Värt ett försök innan du felanmäler luren dock.

Om jag fattat rätt så laggar det till lite då och då för dig? Det är inte konstant för låg fps så att säga, utan mer frys-lagg tendenser? Försöker fatta exakt för att lättare kunna komma på vad det kan va för knas :)

13. mrBira

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Japp du har förstått det rätt :)
    Nenamark ger mej allt ifrån 42 till 52.
    Kör nu DD på just under hälften på scaling. Vill sig ändå inte riktigt..

14. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Störande, nåt är det som laggar ner ibland. Enda gången jag får den typen av lagg är om det kommer sms/samtal eller nåt sånt. Aldrig annars.

15. mrBira

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Lyllo.... sugen på att byta? ;)
    Mailat PCCity ang detta.

Man har ju faktiskt 14 dagars returrätt ifall man "mot förmodan inte skulle vara nöjd med varan", så länge varan är i "väsentligt oförändrat skick". Finns inte en repa på den (skyddsplast på skärmen + plasten kvar på baksidan + case på det).
    Sen gör jag en total återställning innan retur.

Jag besökte förresten samfirmware.com, och det finns ju miljoooooner rommar att tanka ner dära... vilken ska jag återställa till, och hur gör jag det? i CWM som vanligt eller, och sen är den helt original?

EDIT: borde ju vara den som Kies senast har skickat ut... vilket är... ?

Last edited: 2 feb 2011
  16. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Javisst, distansköplagen gäller om du beställt den på nätet.

Det där med orginal rom's och stock är inte min starka sida asså :)

edit: JP6 heter den officiella froyo som jag fattat det.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=24148

Last edited: 2 feb 2011
  17. mrBira

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Haha, okej får väl luska ut det på nåt vis. :P

Okaj, tankar JP6 dårå!

Tackar :D

Förslag på vad man ska köpa sej för telefon tills jag får LG'n? En till SGS och hoppas på bättre lycka? ;)

18. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Vad gäller spelprestanda så finns det ju inte mycket att välja på utöver SGS, om man inte vill ha sämre spelprestanda då :P

Du kan ju bara inte få en sgs till som krånglar, om du köper en så test spela innan du blåser luren hehe :)

19. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Kom på en sak, du har säkert provat redan men skadar inte att fråga. Det gör ingen skillnad om du sätter luren i flygplans läge antar jag?

20. mrBira

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Hehe, nä.. blev nog lite (läs: mycket) avskräckt av detta exemplar bara.
    Lirade Pocket Empires inatt, och det toklaggar. Helt galet :)

Googlat som en galning sen jag kom hem (1½ timme) i hopp om att hitta en guide hur jag får tebax luren till originalskick... verkar ju hopplöst :S