Desire -> Galaxy S... dags för frågor!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av mrBira, 27 jan 2011.

1. noname

noname Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Blev inte JP6 tillbakadragen?:eek:
    Jag har för mig JPA är senaste men de kvittar väl iofs vilken man tar, bara den har släppts officiellt :P

2. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

JPA är den senaste officiella i Sverige för XEE-modellen.

3. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Är helt säker på att jag sett guide på minst ett forum, finns det inte här ngn stanns? xda lär det finnas på annars. Ska kolla om jag hittar sen, måste iväg nu. Annars så har ngn annan garanterat en länk. Här på xda: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=810682

Och JPA är visst senaste firmware för norden.

Laggar det när du kör spel som garanterat SKA flyta som typ angrybirds, reckless racing osv?

4. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Halloj!

twisted: Ja, angry birds, reckless och liknande spel ryckte rejält.

Någon som vill ha en update om vad som har hänt på senaste?

5. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

6. mrBira

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Hehe :D

Jo, nu funkar min telefon precis som den ska.
    Vägen dit var jääävligt lång...!
    Innan dess så testade jag ALLA custom ROM's, kernels och lagfixar som går att finna i SGS forumet på XDA, och det var en hel del vill jag lova.

Fick ett tips på XDA på vad jag skulle testa. Var lite skeptisk, för tyckte inte det hade med saken att göra...
    Tipset var att jag skulle: Ta backup på interna minnet (aka. internal sd), och formatera det i Settings -> SD-kort och telefonminne.
    Hajar ni varför jag var skeptisk? Både jobbigt att backuppa allt, och varför skulle ett externt minne kunna påverka hastigheten på själva operativet?
    Nåja, efter att ha testat ALLT annat så bestämde jag mej för att (några dagar senare) testa det iaf...
    Hade dagen innan flashat in en stock rom, så jag formaterade interna sd-kortet, och kastade in en custom (Doc's ihopkok) på kortet i samma veva. Flashade in en kernel med Odin som gav mej root och CWM.
    Rebootade recovery och flashade in Doc's.

Wooow!!! Direkt jag startade upp Doc's första gången märker jag en ENORM skillnad! När jag öppnade upp appdrawern och scrollar lite så swishar apparna bara förbi. Precis som det ska vara, och som jag är van vid att dom gjorde på min kära Desire.
    Pang! - in med Dungeon Defenders! Håller tummarna så hårt hela handen domnar bort.
    Och jajjamän, även här flyter det fint. Står i tavern i typ 1 timme och bara snurrar runt med min gubbe och kan inte se minsta lilla ryck/hack/lag/etc.
    Hoppar ut igen och återställer mina appar med Titanium backup PRO (152 st).
    Drar igång NenaMark1. Härligt att se att allt flyter så fint, här brukar ju allting hacka. Småler en aning när jag ser resultatet..... 55,2 FPS. Typ 20% högre än tidigare.
    Efter detta så testar jag vart enda spel jag har, och några till :P Surfar runt, scrollar och zoomar på diverse www-sidor. Smoooth!

Gissa om jag är glad?
    Och detta med RFS, alltså utan lagfixar och stock-speed på CPU..

Aaaaaaaah............. :D

Kör nu med JS5 från beta kitchen, och är riktigt riktiigt nöjd!
    Tycker förövrigt att JS5 känns rappare och "lenare" än JS3.. någon som vet vad som är nytt?

7. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Fantastiskt kul att höra att det har löst sig för dig. Nu ska vi bara komma ihåg din lösning på problemet ifall det dyker upp hos andra. Visserligen lär väl du aldrig glömma det? ;)

En fördel med allt krångel för din del är ju att du har lärt dig väldigt mycket om telefonen under vägens gång :)

8. kurtnilsen

kurtnilsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

55 i fps i nenamark er jo helt rått! hvordan kernel/tweaks bruker du?

9. mrBira

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Haha, ja verkligen. Ångrar faktiskt inte någonting, det var faktiskt värt det.
    Ruskigt besviken först, för att sedan bli överdrivet nöjd. :)
    Och som sagt, man lärde sej en hel del oxå jo ;)
    Lyckats bricka telefonen 2 gånger dessutom. Körde in en stock rom över Darky's ressurection rom, som aktiverar voodoo lagfix vid installation. Inge vidare smart att glömma bort att avaktivera lagfix när man flashar stock på det.. ;)

Kör med senaste SpeedMod (K13A) och dom 4 översta tweaksen i CWD
    Och Doc's JS5

10. kurtnilsen

kurtnilsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ok. må være nye baserommen som er litt kjappere til 3D. Gleder meg til å teste den :)