Desire HD ljud

Diskussion i 'Desire HD' startad av droidslayer, 31 okt 2010.

1. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Åhh några okända (AKG) men någon specialupplaga som vi fick testa när jag jobbade med TV-spel, Har fortfarande ett par stycken oandvända kvar . Tror vi köpte in ett större parti hörlurar av dom och vi anstälda fick dom här som tack
    Med hörlurar har jag dock perfekt ljud och högt ,det är bara med telefonens högtalare jag har problem

2. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Efter att ha använt tel ett några dar, är jag förvånad över att en så dyr tel har så dåligt ljud utan headset el liknande.

3. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Finns en guide här på forumet någonstans, men det var ett tag sen jag läste den, går nog att söka fram. :innocent:

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

satt och pillade lite med telefonen innan sömn och så började jag fippla med ljudet. Alltid tänkt att jag ska använda spotify för att jag har premium (offline listor) men insåg snart att efter jag synkat alla låtar så finns dom ju redan på mobilen =/= spotify behövs inte (duuh, smarta jag ><).. Och tidigare i veckan drog jag i mitt datorljud för att jämföra emot en iphone4 (polarens idé, eftersom den hade dolby etc) och vi märkte inte sån stor skillnad..

Tills jag började använda vanliga musikprogrammet, och Dolby Mobile med ett par in-ear.. Skojar inte, gick fan från dag till natt :O Sjukaste och bästa ljudet jag någonsin haft, utan tvekan. Sitter här och njuter för så jävla underbart blev ljudet.

Vet att det finns andra musikprogram, som SweDroid tagit upp på förstasidan etc men kan inte tänka mig något som slår existerande med dolby.

En fråga dock. Om jag har playlists till Spotify och WMP i datorn, hur får jag över dom i mobilen? Har synkat offlinelistor men verkar som dom bara funkar i Spotify. Hittar WMP över telefonen i datorn men den tillåter mig inte att connecta :/ Någon?

Last edited: 8 nov 2010
  5. andybandy

andybandy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

tazzy> hur ändrar man till dolby i vanliga musikspelaren?

jag går in och försöker ändra i "ljudförbättrare" men den är inställd på "inga effekter" och det går inte att ändra heller

6. akesson76

akesson76 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min första reaktion var att det var bättre ljud i HDn än min gamla iPhone 3GS, detta med bra lurar från Denon

7. Kurt45

Kurt45 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Tycker att PowerAmp är bra som musikspelare.

8. BGson

BGson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7 FE
    ROM:
    Stock
    Ja asså ljudet ut ur 3,5mm-jacket så är det ett jävla tryck jämfört med min gamla iPod och min senaste Nokia som ändå var en musikmobil, sen föredrar jag SRS till min musik, blir ett jäkla dunka dunka annars, däremot är den inbyggda högtalaren inget att hänga i granen "än".

9. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Åhfan :S Jag kan ändra till alla utan problem, ingen aning varför du inte skulle kunna göra det dock..

Men aa, srs är skönt till viss musik, medans dolby till annat.

10. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Håller med ang ljudet ur 3.5 jacket. Grymt bra ljud! Dock så är jag besviken på externa högtalaren :cry: Jag brukar titta mycket på film klipp osv utan lurar..

Men det låter ju dåligt tyvärr. Tom bättre ljud i min förra billiga optimus one. Sen Mini pro hade ju mycket bättre ljud ur högtalaren. Men jag är ju nöjd med luren i övrigt så får acceptera det minuset :)

11. hakanhult

hakanhult Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går det på något sätt få ut ljudet till högtalarna i bilen, och prata i mobilens mikrofon ungefär som en handsfree? Funkade ju fint på min gamla Nokia.. Blir ju automatisk en hörlursymbol på mobilen, oavsett vad man kopplar in i 3.5mm jacket. Hade ju vart smidigt att slippa koppla loss sladdar när man lyssnar på Spotify i bilen och slippa hålla mobilen.

12. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Jag har så det går i högtalarna i bilen,nackdel om man sitter flera i bilen

13. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

ljud

Parrot, eller nåt med vettigt pris?

14. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Körer AUX på stereon och en 3.5 mm sladd bara

15. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Eftersom tråden bubblat upp igen skummade jag igenom den och har några kommentarer på gamla inlägg:
    AKG är INTE ett okänt märke, skulle tro att de är störst/bland de största på riktiga studiolurar och stora på headset i tv och radioproduktion. Mindre på konsumentprodukter men tänk så här, alla vet vad en Boing 747 är men få har ett eget. Har jag AKG? Självklart! Sen 25 år tillbaks, samma par

Ingen verkar ta upp verkningsgraden när det pratas om eventuellt lågt ljud i hörlurar. Hörlurar som högtalare består av en spole, en magnet och ett membran som sätter luften i rörelse. Avgörande faktorer för ljudtrycket är strömstyrka/magnetfält i spolen, spolens och magnetens konstruktion. En spole i ett för stort gap i magneten ger större avstånd till magneten och då avtar magnetfältet. En för billig magnet har sämre magnetism och kanske sämre toleranser vad avser passning mot spole.
    Hög verkningsgrad behöver så klart inte innebära bra kvalitet men vill man ha högre ljud tycker jag absolut man ska kolla på verkningsgraden innan man köper.

Någon fick inte ljudförbättringar att funka och fick heller inget svar. Svaret, som frågeställaren säkert redan vet, är att ljudförbättringar SRS och Dolby Mobile bara funkar med headseat anslutet

16. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

ljud

Ok, har Ford orig.radio, inbyggd som bara den. Får försöka lyfta ut den en bit. Tack för svaret.

17. hakanhult

hakanhult Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, det har jag med med mobilen i ett ställ kanske 50 cm från munnen. Men funkar det då att prata rakt ut i luften? Tror inte mobilen att den har en handsfree inkopplad, och därmed behöver en extern mikrofon? Vill ju ha ljudet till bilens högtalare och mitt prat in i mobilen.

18. Slite

Slite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Funkar för mig, jag har mobilen sitter i en "svanhals" på framrutan. Samtalsljudet kommer i bilhögtalaren och ingen har hitills klagat på att det låter dåligt när jag "pratar rakt ut i luften"

Det är möjligt att man pratar lite högre än normalt utan att tänka på det.

hakanhult gillar detta.