Desire HD Recensioner

Diskussion i 'Desire HD' startad av dhanjel, 16 okt 2010.

1. mr_zpiff

mr_zpiff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. mr_zpiff

mr_zpiff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oh shit, den var gammal.. sorry

3. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

4. Slemhelge

Slemhelge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Mellan dhd och sgs.. Vilken klarar spel bäst ?

!Tapatalk!

5. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

SGS klarar spel bättre den har bättre GPU och bättre multitouch.
    Bättre Multitouch behövs för att kunna styra bättre i spel.

Om du ska spela 3D spel välj SGS om du ska spela 2D spel då kan du välja DHd.

Titta på Benchmark resultat som visar vilken telefon som klarar av tung 3D grafik bättre och då ska du titta på resultat gjorda med Nena mark1 benchmark program som är gjord för att testa GPU på moderna mobiler.

Samsung Galaxy S gör ca 50 FPS medan HTC Desire HD gör ca 34 FPS med Nena Mark1 Benchmark.

Last edited: 23 okt 2010
  6. inact_0053

inact_0053 Guest

Hej! Är en ny nyregistrerad medlem här i denna underbara sida, som har läst längre och allt om både desire hd och galaxy s. Är själv kluven på vilken av dessa jag ska ta, båda har sina för- och nackdelar.

Men jag har inte läst något om nenamark poäng på desire hd så som du nämner, kan du vänligen länka till det? Vore tacksamt.

7. GregerW

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809322&highlight=nena

8. Zeecor

Zeecor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hahaha...

9. inact_0053

inact_0053 Guest

Tack tack, var snällt.

Det lutar åt en desire hd för min del, även fast skärmen i galaxy s är oerhört lockande jämfört med denna.

Resonerar såhär:
    Även fast galaxyn hanterar 3d bättre än desire hd:n så är dem rätt lika kraftfulla på resterande, dvs båda är kvicka och hanterar det allra mesta som finns ute galant.
    Men av det man har läst om just samsung är att dem kan mycket väl strunta i att uppdatera då det kommer en ny android version ut, eller har jag misstagit mig?

Det jag menar är att med HTC så är det mer säkrare att få uppdateringar än samsung.

Visst?

10. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Något i den stilen, ja. Och DHD'n tar ju SGS'n i 3/5 prestandatester :)

11. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Glöm inte det enkla faktumet att många SGS ägare klagar på huvudvärk när man försöker läsa för mycket text . Seriöst textläsande på nätet, bokläsande osv kräver den skärpa som LCD har

12. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Men grejen är ju den att det finns väldigt få moderna prestandatest till android. Neocore tex. min huawei u8220 presterar lika i det som desire/N1, men vi är nog alla eniga om att desire är väldigt mkt snabbare ändå.

Nenamark är ett av få som ens använder openGL ES 2.0.

Läser man på XDA och Modaco så är alla ganska så införstådda med att VR540 chippet är bra mycket vassare än Adreno 205.

Fattar inte riktigt varför stora och fö. kompetenta siter använder sig av neocore osv. i sina tester.

13. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 879
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vi mäter i varje fall upp relativt representativa resultat, dvs om man tar hänsyn till upplösning, när vi kör Neocore. Det är dock utvecklat av qualcomm och testar som du skriver inte den senaste API:n varför det testet bör kompletteras av fler test. Problemet är bara att det saknas bra benchmarkprogram som inte befinner sig i beta och som är publika. GLbenchmark 2.0 kräver någon typ av licens och 3DMarkMobile befinner sig i beta och Quadrant får inte användas i komersiella sammanhang ännu.

Tittar vi sedan på GLbenchmark, som anses vara ett av de bättre och mer pålitliga syntetiska mätverktygen, så motsvarar skillnaden de olika telefonerna emellan på ett sisånär vad vi ser i Neocore (sett till delen som uteslutande mäter grafikprestandan).

Varför Huawei U8220 som bygger på MSM 7225 med en Adreno 200-GPU presterar nära Nexus One/Desire är inte så konstigt då samtliga telefoner har samma grafikdel.

14. GregerW

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det är sant att telefonernas prestanda är lika, sedan så kommer SGS också få FROYO uppdatering, efter FROYO VET JAG INTE OM VAD SOM HÄNDER eftersom det är samsungs första mobil vad jag vet som sålt så bra så man kan hoppas att samsung inte överger den så fort då de har tjännat mest pengar på den, det sägs att GALAXY TAB kommer få uppgradering till Android 3.0 och den har FROYO nu, och det skilljer inte mycket mellan mobilen och taben de använder t.ex gamma GPU så chansen finns att även Android 3.0 kommer till SGS man kan alltid hoppas.

Det är min första Samsung mobil så längre den presterar bra i allt så är jag nöjd, för det andra den perfekta mobilen har inte släppts än, alla mobiler har brister. Man ska inte glömma att det är fortfarande en telefon med extra funktionner, och inte en dator med möjlighet att ringa på.

Jag vet inte vad du kommer att använda din telefon till men jag tänkte säga att du ska ta en titt på batteri prestanda och läsa lite fler recencionner, för batteriet i DHD är verkligen den svaga länken hos Desire HD. Det känns som dagens mobiler borde ha dubbelt så stort batteri än vad de har från början , och detta gäller SE x10, SGS, DHD.

Last edited: 24 okt 2010
  15. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 803
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Köper man inte alltid det senaste på marknaden?

Jag skulle själv ha valt en DHD framför SGS bara för att den är nyare :) Dock inte för att jag tror den är så mycket bättre, det handlar om att vara prylgalen :P

16. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 324

MINA ENHETER

Och om två veckor finns det något ännu nyare.
    Nae, så resonerar inte jag. Jag har tänkt att DHD ska hålla i minst ett år; borde den göra också tycker jag, med en såpass kraftig prestanda.

17. inact_0053

inact_0053 Guest

Jag använder min telefon till allt förutom att filma eller ta en mass bilder, men klart det kommer ju också men inget jag har med i mina priorieringar när jag kollar ny mobil.
    Hade en x10 senast, sålde den då jag ville ha multitouch och det ledde till att jag har börjat läsa det mest om androidmobilerna.
    Så jag spelar mycket, läser på webben, kollar serier eller film och lyssnar på musik. Samt är duktig på att smsa och rätt bra på att ringa.

Så det är verkligen som du säger, att DHD svaga länk är batteriet av vad jag har läst och det gör så att jag lutar åt en DHD men inte har bestämt mig till hundra ännu.

Nu när du nämner att galaxy tab kommer få 3.0 så finns det ju något hopp om att galaxy s kommer också hållas uppdaterad om tabletten gör det.

Men det som inte lockar mig till SGS är att man måste fixa den så man inte får laggen som alla nämner och att den ska flyta på bättre.

Du som har en SGS, vad tycker du om det? Har du fixat och var det lätt? Dvs laggfixen.

Ursäkta allt frågande, men jag har blivit en mobilnörd på sistone och android ÄR bättre än iphone tycker jag. Gillar att mobilen blir min. Så jag måste bara ha en android :)

18. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Enda enledningen till att jag inte köpte en SGS i somras var mitt hat till UI't Samsung levererar, så helvetes fult. Och jag orkar/bryr mig inte direkt att editera halva telefonen från stock ><

19. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 803
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Vadå?

Om du köper en SGS så är den tom.
    Installera t.ex launcher Pro.

Sen fixar du allt du ändå gör när du köper ny mobil. Ett enda steg extra?

20. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Syftade mer på hur SGS'n ser ut i menyerna, alla ikoner etc (haft en samsung tidigare och kände samma där). Grym mobil men allt känns så jävla lamt när man använder den att jag skulle kasta den i väggen efter 3 dagar ><

Och ja.. Kastade min gamla samsung i väggen så den dog ><