Desire HD Recensioner

Diskussion i 'Desire HD' startad av dhanjel, 16 okt 2010.

1. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Lite anmärkningsvärt att vanliga Desire fick fem HELA rosa stjärnor (hihi) :) *retas lite*

2. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

3. Kruxillimux

Kruxillimux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vad är sagt om batteriet? :o

4. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Verkar inte vara jättebra...inte överdrivet dåligt, men med "vanlig" användning tog det slut på strax under 24 timmar enligt Techradar.

Vilket funkar perfekt för mig eftersom jag laddar automatiskt varje kväll!:)

5. nickelm

nickelm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

"Battery life shows definite signs of improvement compared to the previous generation. OK, the HD still struggled to see through two days but this is the plight of most smartphones. It did give a good few hours extra than the original though, so it was a pleasant surprise."

Så skrev "knowyourmobile", det var väldigt trevligt att se några små positiva ord om just detta då det är mitt stora orosmoln. Det låter väl inte super men bättre än saker man hört tidigare.

6. 8301

8301 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

7. derpious

derpious Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

8. kentgoran

kentgoran Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
  9. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Verkar vara riktigt urusel batteritid once again...läser igenom Engadgets recension och är inte imponerad tyvärr..

10. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Bara att hålla med tyvärr. Här är sammanfattningen av engadets recension

11. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Köp en annan telefon då..

oh wait, du får ladda varje telefon somm finns ute efter 1 dag beroende på vad du gör.

12. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 324

MINA ENHETER

Korrekt. Sök efter recension av valfri telefon och nästan alla får kritik för batteritiden. Och recensenterna är alltid lika förundrade. Nästan som svenskar i oktober: "REDAN SNÖ!?".

13. inact_0053

inact_0053 Guest

Håller helt med!
    En telefon håller en dag med mycket användning (hel dag är här cirka 16-18h) Sen så sover man och lägger telefon på laddning.
    Har en gammal telefon nu, samsung 3050, den håller en och en halvdag: dvs jag måste ladda varje natt annars dör den andra dagen om jag inte drar ner på smsandet och ringa andra dagen. Så om man jämför med dagens smartphones tycker jag dagens smartphones håller grymt länge.

Sorry for off-topic

14. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Man kan ju blunda och låtsas om att alla recensenter är dumma i huvudet, eller så kan man läsa hur de testat det.
    Att den var död på kvällen efter en halvdag i flygläge, en halvtimmes angry birds och ja, de lilla de trots allt gjort, är en klar försämring mot hur Desire hanterar batteri.
    Jag gör mer än så och har inte slut på batteri förrän sent på kvällen..
    Inga custom roms eller hokus pokus...fattar inte hur man kan ignorera alla tester (varför läser ni dem ens om de bara e skit?) Och godta att redan kritiserade Desire fått ännu sämre batteri.

Handlar det bara om att motivera er bokning som gjordes innan alla idiotiska tester?

15. Car'a'carn

Car'a'carn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får hålla med er om det. Batteriet är en akilleshäl för de flesta telefoner. Jag har sålt mobiler under flera år och något som många kunder klagade på var den dåliga batteritiden på nästan alla modeller. De stirrar sig blinda på de "utlovade" standby- och taltider som tillverkarna ger ut vilket inte håller i praktiken.

De flesta telefoner måste laddas var eller varannan dag och smartphones are gjorda för att användas mycket och med allt de innehåller så bör en dag nästan anses som riktigt bra. Självklart kan man ju alltid önska en livstid på 1 vecka med full användning men utan uranbatterier så lär det nog inte hända än på ett tag.

PS: Ja det finns säkert undantag men är det en telefon som är intressant måntro?

16. inact_0053

inact_0053 Guest

Blundar icke för alla "idiotiska tester" och jag har inte bokat den ännu.
    Men Eletrix här på swedroid: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=23883 har fått sitt exemplar och han verkar ju använda den flitigt och den höll för en dagsanvändning (iaf första dagen) och den var på 15% innan han la den på laddning. Läs själv ska du se. Det där är godkänt för mig.

17. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Citat:
    So what to make of the Desire HD? It's undeniably hampered by some design flaws and poor battery life, but the sheer volume of good things it brings to the table can't be ignored. Froyo is the most polished and accomplished version of Android by a good margin, HTC's latest Sense enhancements add legitimate value to the proposition, and the aluminum unibody construction, upgraded internals, and jumbo screen are unignorably appealing. On the whole, we feel like the Desire HD's downsides tend to relate to things that won't affect you too much in daily operation -- you won't need to access the battery too often, for example -- whereas its strengths reside in the critical areas of expanding functionality, choice, performance, and screen dimensions. It's Froyo on a 4.3-inch screen and it tastes just right.

Det kan ju vara att jag inte är supergrym på engelska, men jag hittar mest positiva saker i denna sammanfattning, inte odelat positiva men det mesta.

ex

"t's undeniably hampered by some design flaws and poor battery life, but the sheer volume of good things it brings to the table can't be ignored"

"On the whole, we feel like the Desire HD's downsides tend to relate to things that won't affect you too much in daily operation -- you won't need to access the battery too often, for example -- whereas its strengths reside in the critical areas of expanding functionality, choice, performance, and screen dimensions. It's Froyo on a 4.3-inch screen and it tastes just right. "

18. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Last edited: 28 okt 2010
  19. FiskMedMos

FiskMedMos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

20. GregerW