True, alla jag känner bryr sig inte om ett jota om specsen utan vill bara ha det populäraste. Kommer den att få 3.0? Eller blir den också exkluderad som den tidigare syskonskaran? Blir nog att boka en och hålla på den tills tester genomförts, är väldigt skeptisk till batterit..
PowerVR SGX540 i Galaxy S är fortfarande den snabbaste grafikkretsen i telefoner som säljs (535 i iPhone4). i vanliga desire sitter Adreno 200 (AMD z430) I Desire HD sitter Adreno 205 (AMD z460) Googlar du på dem får du mer info. 205 ska bla klara att hårdvaruaccelerera flash, sen om adobe har stöd för det eller ej är en annan femma.
Vad är det för skilnad mellan BT 2.1 och 3.0? jag vet redan att 3.0 har snabbare överförings hastighet än 2.1, men påverkar det nämnvärt tex ljudkvalitet om man bara använder BT till musik lysnande,ringande, etc?
OBS att det nästan alltid är 2.1+EDR som används. Såg på den där 7-minuters videon och där fick man ju svar på varför den inte har HDMI-port. Den har DLNA istället!
Ehhhmmmm... har kört Froyo Vanilla och Sense sen ganska långt tillbaka och inget liknande finns tillgängligt där... det som ses i videon är sannolikt en av de nya funktionerna i nya HTC Sense... För övrigt menar första postaren nog själva navigeringen utan trackball eller d-pad.... //Niklas
Så man byter med andra ord ner sig om man skaffar en Desire HD ist för en sgs? Sämre display, sämre batteri, sämre grafikprestanda?
Beror på hur du ska se det. HDn har större skärm, nya sense, Sense överhuvud taget osv. HTC va även först i världen med att rulla ut sitt gränssnitt till FroYo, så även det är positivt. SGS är bättre på några saker och sämre på andra!
Jag förstår inte heller vad som är så fantastiskt med det här "markera text", har haft det på Desire i över ett halvår...håll inne på textfältet, får upp en start och en slut- punkt, dra i den ena eller den andra, tryck på kopiera, zooma eller dela...inget unikt att man kan markera text
Njae.. Displayen är större, vilket vissa ser som en fördel, Batteriet har sämre kapacitet, men processorn är strömsnålare, Grafikprestandan räcker väldigt långt i båda telefonerna.
Ja, jo. Räcker väldigt långt, men det är väl en nedgradering hur som helst? CPUn brukar väl inte vara den komponent som suger batteri, utan det brukar väl displayen sköta?
Tro mig. Det är unikt! Man har inte kunnat göra det innan. Droid mobilerna lider av detta har jag för mig. Men tackvare en maffig app så är det problemet löst, men det va inte en dans på rosor om man ska säga så!
Nytt och nytt. Select text har funnits i standardbrowsern i Android sedan v1.6. Dock bara där, tror jag. Inte i mail eller sms tex.
Vet inte riktigt. Dock är 16mille inget nytt, min gamla Samsung Ultra Touch hade 16mille i skärmen med, och den släpptes 09 Men snackade lite snabbt med polaren i klassen, ska inte vara sån värst skillnad. Np ooyes.