Ah.. haha ja jag är nog en av dom. Är så jäkla sugen på en androidlur men kan inte hitta en som är perfekt .
Yepp, htc evo 4g har lika, fast där är det ju betalbiten vid nedre del av telefonen som man kickar ut.. Håll med om att WM inte såg snyggt ut
Är det inte lite dåligt att den har samma upplösning som lillebror desire... En uppföljare med större skärm men lägre dpi tycker inte jag verkar speciellt lockande när man har tittat på iphone4-skärmen med dess fantastiska skärpa. Är också lite skeptisk till amoled faktiskt, pixlarna verkar vara uppbyggt på ett grovkornigt sätt (läste någon artikel om det ), vilket inte verkar vara fallet hos slcd ... http://blog.javia.org/nexus-one-display-and-subpixel-pattern/
Är inte upplösningen en begränsning iom 2.2 och med 3.0 kan du vänta dig fyrsiffrig upplösning på tex Desire hd, om den nu får 3.0? Har för mig att de va så iaf.
Det är en intressant tanke du har. Jag har själv funderat på samma sak. Det låter ju faktiskt lite knepigt att en så pass mycket större skärm ska ha samma upplösning. Jag vet inte säkert men finns det någon annan android telefon som har högre upplösning. Förutom galaxy tab då.
Upplösningen är väl inte allt? Min 22" monitor har 1920x1080, samma som min 46" tv har och min 110" projektor Och de lär ju inte byta panel till en existerande modell, då kommer nog en Desire HD2 eller nåt.
Nej upplösningen är garanterat inte allt. Men det jag menar är att det kanske finns en hårdvarebergänsning som gör att telefonerna inte kan visa hörge upplösning. Var det inte nå liknande att multi touch inte fungerade på någon tidigare android utgåvor
I.o.m. att vi har flera Android tablets på gång med Froyo som har en höger upplösning kan vi säkert anta att det inte är någon begränsning i OS:et. Bara jag som ser problem med tredjepartsappar om man börjar härja runt med olika upplösningar? Idag finns det i princip två standardupplösningar för Androidtelefoner. HVGA och WVGA (och så några enklare devicer med QVGA). Börjar man rodda runt med en helt annan upplösning stänger man helt plötsligt ut många tredjepartsappar som inte är anpassade för den upplösningen. Många appar är tyvärr inte så smart kodade att de automatiskt anpassar sig efter skärmens upplösning och storlek.
En fråga, "högtalaren" på desire är ju inte direkt bra, eller rättare sagt den är riktigt dålig. Är det någon som vet hur den är på DHD??
Visst är det som du skriver. Och det är tråkigt, för jag tror det är många utvecklare som skippar att utveckla spel/program till android just för det. Många satsar nog på iOS istället då det kommer ut till en mycket större publik. Dock så finns det ju olika upplösningar på iphone också. :S
Det är väl helt ointressant när HTC väljer skärmupplösning på sina mobiler hur folk borde utveckla. Funkar det inte så funkar det inte, och då säljer de färre devicer.
Tycker inte det är där problemet ligger, snarare skulle det införas en standard upplösning på alla android telefoner.