Desire HD vs Galaxy S - En opartisk bedömning

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Mundane, 3 dec 2010.

1. dyallo

dyallo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för detta! Hjälper verkligen.

2. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Håller med dej, hobby utvecklarna har verkligen lyft SGS till en grym nivå. men även i original utförande tyckte jag min lur var bättre än polarens desire osv. jag har aldrig upplevt de berömda laggen och det kanske beror på att jag inte laddar ner så mycket apps.

3. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

GPSen kan självmant utse Galaxy S:en till en klar förlorare... börjat titta runt på ev. byte av telefon pga skiten...

4. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280

MINA ENHETER

Jag skulle råda dig att vänta tills nya lurarna kommer Q1 2011, finns ingen telefon idag som är bättre än SGSen trots bristerna telefonen har.
    Jag är inte vidare nöjd med min DHD.

5. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

min DHD började få problem redan efter en vecka, sms som kom i o-ordning, tappade sync med facebook kontakter, länkade kontakter i kontaktlistan, etc etc.
    min SGS rullade på utan problem, gick som sagt tillbaka till SGS igen och jag märker inte av något som bråkar med mig.
    prövade även att installera senaste 2 uppdateringarna, prövade att fabriksåterställa DHD'n men utan resultat den fortsatte bråka med mig.
    det och batteriet var tillräckligt för att byta.
    inne på 2a laddningen på min SGS och redan nått 15timmar och 49% på batteriet, kontra 12timmar på "inkört" batteri på DHD som var helt dött sedan.
    använder dom exakt på samma sätt.

geo-tagging fungerade utan problem så förmodar min gps fungerar, men inte helt hundra då jag inte prövat ut den till 100% än.
    men gps har jag i bilen så, använder hellre den i vilket fall som helst :)
    får väll pröva något program och ta mig en promenad för att utvärdera gps'en i denna

6. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Skulle kunna tänka mig att byta till en Streak tills nästa generation telefoner kommer ut :)

7. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Tack Mundane och TrueDesire för era inlägg! Följande tråd med små observationer som jag startade kanske också kan bidra till saken, även om det i mycket är en jämförelse med iPhone istället: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=17832

8. Merdini

Merdini Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Bara massor med ++++++++ till trådskaparen. Fler jämförelser som denna borde göras men med andra tel.

9. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

14,4 Mbit/s HSPA finns faktiskt i stora delar av Sverige idag, så en fördel är det helt klart.

10. filur93

filur93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Det hade varit bättre du skrivit ut vilka versioner av Android du körde på respektive telefon. Sen skulle jag vilja påstå att TouchWiz fungerar super på SGS:en (2.3.3 JVH). Mjukare än HTC Sence på DHD, som verkar ha en lägre framerate (jämfört med en klasskompis DHD).

Men annars, jättebra initiativ! :)

Last edited: 12 maj 2011
  11. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Tråden är gammal som attan, idag är det väl inget direkt snack om att SGS är bättre på allt utom GPS.

12. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Såg att friendstream och allshare var highlightad. Tänk på detta då:

Allshare är värdelös enligt mig. Funkar aldrig som man tänkt sig och när det väl fungerar så funkar det bara en stund. Helt enkelt ofärdig teknik.

Friendstream finns väl som en helt okej klon i Launcher Pro? Och jag skulle aldrig någonsin låta en widget avgöra ett köp av hårdvara.

Skärmen betyder allt för mig. Jag kommer att ha väldigt svårt att köpa något annat äl samsung i framtiden om inte de andra kommer upp med en motsvarande kvalite. Bara det faktum att det funkar i starkt solljus gör ju att telefonen faktiskt är _användbar_i_praktiken_ :)

De medföljande skalen känns helt onödiga oxå. De flesta här inne har väl ändå bytt ut mot sina egna favoritlaunchers. Egentligen obegripligt att dom lägger så mycket krut på egna anpassningar.

Samsung har dock gjort några saker med Android som jag tycker borde läggas in i vanilla (om det inte redan finns där ???). Högerslida på en kontakt för att ringa t.ex. Eller att wifi-bt-gps-ljud alltid går att nå från rullgardinen. Men det är ju kvar även om du byter ut TW.