Desire INTE försenad

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by bigpizza, Apr 8, 2010.

1. DramaticBaby

DramaticBaby Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu jobbar inte jag i en mobiltelefonbutik, så jag kan inte tala för dem. Men hos oss skickas inte grejerna tillbaka till nåt lager utan det ses över så att allt ser okej ut, och ställs tillbaka i hyllan. Går det inte att få den i fullständigt nyskick brukar vi som regel rabattera priset, dvs. typ "demo-ex".

Men personligen tror jag inte att mobiltelefonförsäljarna kan skicka tillbaka en telefon till "nåt lager i china" eftersom jag har svårt att tänka mig att de kan få nån kompensation för att de accepterat ett öppet köp på en använd produkt. Öppet köp/bytesrätt är ju trots allt en extra service, inte ett krav.

För vad skulle den du skickar tillbaka mobilen till göra med en öppnad förpackning? Är väl i sådana fall om de har nån rengöringsanläggning och paketerar om den vilket jag knappast tror... :P

Last edited: Apr 9, 2010
  2. MayaSpiritus

MayaSpiritus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag jobbar i butik och säljer telefoner. Obruten förpackning = Ny skick.
    Att vi inte köper tillbaks telefoner som har varit ute är för att vi kan inte skicka tillbaks den och få någon slags ersättning vi kan heller inte sälja den till en annan kund ens med rabatterat pris.

Varför undrar ni säkert? En enkel anledning är att vi kan inte garantera varans funktion vi vet ju inte om du gick hem igår spillde ut en glas vatten över telefonen la den på elementet och sen vill lämna tillbaks den snarast innan vätskan hinner göra nån skada. (Det kan ta tid innan fukt skador visar sig i form av fel och det har vi inget chans att kunna kontrollera)

Så om vi skulle göra det och dra av på priset sälja till nån annan så blir inte han glad för pris avdraget när telefonen pajar och den inte täcks av garantin p.g.a. en fuktskada som skett innan han köpt varan.

Fuktskador är ett stort problem just med mobila produkter som telefoner o.s.v. och jävligt svåra att upptäcka utan att skruva upp apparaten.

Många kunder tycker det är konstigt att vi inte köper till baks en telefon dom har haft en månad men enligt dom "bara använt den några dagar". Spelar ingen som helst roll så länge det inte är fel på telefonen. Att kunden säger att den inte har varit utsatt för något är ju inget jag kan stå bakom om jag skall sälja den till nästa kund till rabatterat pris. Svarte-Petter som faktiskt tappat mobilen i vatten och försöker dra en fuling kommer mest av alla bedyra hur lite använd den är och att den inte har varit utsatt för något.

Vi kan inte sälja den till nästa kund för att första kunden kom på att han inte gillade färgen då vi helt enkelt inte kan kontrollera att den är OK.

3. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

DU MÅSTE SKOJJA, orkar du inte vänta i ett par dagar? d sjukaste jag hört haha