Desire klen att driva hörlurar

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Meto, 3 juli 2010.

1. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Det är dock myyyycket krångligare än det verkar...pratade med farsan en god stund om detta och han förklarade massor, men jag begrep bara hälften. Att ha samma impedans (Ohm) i förstärkare som högtalare är bra har jag förstått. Desiren är antagligen på 16 Ohm vilket hörsnäckorna man får med också är på. Så summan av kardemumman är att man ska leta efter ett par hörlurar med 16 Ohm för att ljudet och Desiren ska må bäst. Jag har dock inte hittat några större lurar med 16 Ohm. Däremot finns det säkert 20-40 Ohms-hörlurar som låter mycket bra tillsammans med Desiren. Man skulle egentligen gå ner till HiFi-klubben och fråga. Risken är väl att man blir kvar där ett par timmar :D

2. diggler

diggler Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det som är intressant i det här sammanhanget är högtalarens/hörlurens effektivitet som även kallas känslighet. Den anger hur mycket ljud som produceras på ett givet avstånd matat med en given effekt.

Det gör man inte. Normalt, självklart finns det dock undantag, har en mindre högtalare lägre känslighet och kräver således högre effekt för att producera samma ljud som en större. Då märken mäter på lite olika sätt så kolla på en liten och stor ur samma serie så ser du skillnaderna.

3. Droid_279

Droid_279 Guest

Jag behöver verkligen en sådan just i detta nu!
    Någon som vet vart man kan få tag i en sådan?