Desire S eller One V ??

Diskussion i 'Desire S' startad av jazzskägg, 7 mar 2012.

  1. jazzskägg

    jazzskägg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630
    Är just nu ägare till en LG Optimus One, men har bestämt mig sedan länge att det är HTC som gäller för mig. Inget slår deras telefoner funktionellt o utseendemässigt. Finns det nån annan tillverkare som har widgets för allt det nödvändigaste och med sån genomarbetad design på allt i en telefon?

    Har lite svårt att bestämma mig för om det ska bli en Desire S eller den nya One V. Så vad tycker ni som har just Desire S, är ni nöjda? För o nackdelar..
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    One V. Beats Audio ;)
     
    jazzskägg gillar detta.
  3. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Fördel One V: Android 4.0.3 + Sense 4.0 från början

    Fördel Desire S: Prisvärd, kommer med största sannolikhet uppdateras till Android 4.0.3 + Sense 3.6 ganska snart
     
    jazzskägg gillar detta.
  4. ZaInT

    ZaInT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB
    ROM:
    Stock januari 2020 & Magisk root
    Info:
    Nova så klart
    Beats är bara ett marknadsföringstrick, helt otroligt att folk går på det fortfarande.

    Däremot har One V
    + Bluetooth 4.0
    + 4 GB intern lagring
    + 1500 mAh batteri
    - 512 MB RAM
    - saknar frontkamera
    - inte lika snygg (personlig fråga), har aldrig hållt i en Legend men den verkar inte ha samma kvalitetskänsla som Desire S. Svårt att säga konkret då jag som sagt inte hållt i den här.
    - högre pris, går ej att köpa idag

    Desire S
    + 768 MB RAM
    + snyggare (personlig fråga)
    + frontkamera
    + billigare
    + FM-radio (om någon bryr sig)
    +- Börjar bli gammal (i telefonvärlden) men har ett stort stöd från moddningscommunityn och kommer att få ICS både från HTC och på andra håll
    - 1450 mAh batteri
    - 1 GB intern lagring
    - Bluetooth 3.0

    I slutändan tycker jag egentligen att det är en smaksak, skillnaderna är väldigt små egentligen.
    Personligen hade jag väntat på att One-serien kommit ut i butiker så att man får känna på dem själv och sedan fattat ett beslut (fast jag hade snarare varit intresserad av One S). Chansen är dessutom att Desire S blivit ännu billigare då.
     
    Last edited: 13 mar 2012
    jazzskägg gillar detta.
  5. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    För det mesta håller jag med ZaInT och tycker att det bästa du kan göra är att vänta tills de telefoner du är sugen på finns på marknaden och pröva att hålla i de osv så du får den bästa uppfattningen själv.

    Sedan är bra arbetsminne aka ram minne alltid bättre om man vill göra fler saker samtidigt. Sen jämför man specifikationerna mellan just one V och desire s är det inte mycket som skiljer sig. det mesta är formen på själva telefonerna som skiljer sig.

    Där kanske jag kan hjälpa till en del. Jag äger en desire s nu och innan den ägde jag en legend. Båda 2 har enastående byggkvalité och ingen är bättre eller sämre än den andra där. Däremot är desire s skönare att hålla i och man slipper den där lilla utstickande hakan. Visserligen har one V större skärm och högre upplösning än vad legend hade men utseende mässigt ser de nästan identiska ut utifrån de bilder som finns på one V.

    Jag hade hellre också gott på one S. Om du nu inte tycker att den är för stor? Sedan finns det många andra bra telefoner också från många andra tillverkare. Jag tycker htc är bland de bättre när det gäller byggkvalité och mjukvara då är det inte många av de övriga android tillverkarna som är i närheten i min mening.

    Jag orkar inte skriva för och nackdelar med desire s. Jag kan dock säga att det är den bästa nalle jag har haft hitills och den är tillräckligt snabb och responsiv för mig och jag kan inte säga att jag skulle ha behovet av en dualcore men skulle jag köpt en nalle idag när det kommer så många nya intressanta så vet jag inte om jag hade gjort samma val som jag gjorde när jag skaffade min desire s.
     
    jazzskägg och ZaInT gillar detta.
  6. jazzskägg

    jazzskägg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630
    Tack för alla grymt bra tips. Måste säga att valet är inte lätt för Desire S verkar vara en otroligt bra telefon, hade jag en skulle jag inte byta på ett bra tag.

    One V eller S? Ja, det blir att känna när dom kommer. Troligen blir det nån av dom trots allt, mest då beroende på kamera/videofunktionen. Fota samtidigt som man filmar, vilken superb fuktion.

    Att HTC gör det mest gedigna och välgjorda telefonerna på marknaden råder det inget tvivel om. Överlägset!

    Som sagt, ett stort tack till alla som svarat och gett era tips vilket underlättar en hel del i valet av ny telefon...........som självklart blir en HTC.....V, S eller kanske möjligtvis Desire S om den finns för ett jättelågt pris. Nöjd lär jag ju bli utan tvekan ..jag har ju en LG nu he he : )
     
  7. jazzskägg

    jazzskägg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630
    Har inte hört nåt om det, utveckla..
     
  8. ZaInT

    ZaInT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB
    ROM:
    Stock januari 2020 & Magisk root
    Info:
    Nova så klart
  9. jazzskägg

    jazzskägg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630
  10. flippzii

    flippzii Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    412
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  11. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Inte för att jag ska bestämma något åt dig men jag hade gått på one s vilken dag som helst. Jag testade den på dustin expo mässan och blev riktigt sugen på en själv. Tyvärr tillåter inte min ekonomi det nu :-(
     
  12. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

  13. ZaInT

    ZaInT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB
    ROM:
    Stock januari 2020 & Magisk root
    Info:
    Nova så klart
    Ja, det är ju självklart bättre ljud på ett par Beats-lurar än på Samsungs stocklurar eftersom lurarna helt enkelt är bättre, men det har inget med mjukvaran att göra. Det är ett försäljningstrick som sagt.

    Jag menar inte att telefonen är skräp bara för att den har Beats-mjukvaran, jag menar bara att det inte är något att tänka på när man väljer mellan telefonerna :)
     
  14. Droid119

    Droid119 Guest

    Jo, det är just det gör. "chipet" som sitter i mobilen reagerar på alla hörlurar. Jag har själv kört med en One V-rom på min incredible s med Beats Audio och det är en jävligt bra skillnad;)
     
  15. jazzskägg

    jazzskägg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei y5ll, WinPhone Nokia 630
    Jag har bestämt mig slutligen för en...

    Desire S

    Tyckte efter lång överläggning att den känns bättre i handen, är snyggare - både telefon och mjukvara. Sen gillar jag inte ICS utseende i menyer som i V och det slipper jag med Desire S (ett tag). V har endast 5 hemskärmar, ej 7 som i Desire S. Snyggare med vita knappar i telefon (dial) -menyn. I One V är dom svarta/mörkgrå, svårare att se i solljus utomhus. Desire S har även mera Ramminne än One V.

    Det jag kommer att sakna med V är dess kamera/video o shutter.
     
  16. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Så hur gick det till slut? Blev det en framgångssaga?
     
  17. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Mycket bra fråga faktiskt. Man kanske kan klura ut nånting om man läser alla inläggen i tråden.
     
    ZaInT gillar detta.