Desire S, Galaxy W, Neo eller...?

Diskussion i 'Desire S' startad av Shepherd, 7 dec 2011.

  1. Shepherd

    Shepherd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag är helt ny på forumet!

    Jag har länge haft en nokia n86. Bra kamera. Den bästa luren jag haft hittils.

    Jag är ute efter en "lagom stor" (ca 3,7") android smartphone med bra kamera och schysst kvalitet och hastighet. Kombinationen känns svår.

    Telefonerna jag har kollat på är följande:

    1. HTC Desire S - tveksam ang kvalitet på kamera

    2. Samsung galaxy W (GT-I8150) - Läste i en bra recension att kameran kunde vara långsam

    3. Sony Ericsson Neo (Även ray men den känns för liten och ingen blixt) - vet inte varför men jag känner mej tveksam ang sony ericsson och i någon recension såg ray ut att ge bättre kamerabilder än neo.

    4. HTC Incredible... kanske känns större än just "lagom stor"

    Har även sneglat på HTC rhyme.

    Efter att ha plöjt nätet på recensioner så hade jag nog bestämt mej för en Desire S. Det stod mellan den och galaxy w kändes det som. Sedan var jag in på nån sida där man kunde jämföra kameraresultat på olika telefoner och där såg desire s riktigt illa ut...tom sämre än gamla wildfire. Nu vet jag inte hur pålitligt testet är och hur det egentligen går till men man blev ju fundersam.

    Så jag tänkte kolla om det är några användare av dessa lurar där ute som kan ge tips?
     
  2. Stuntman88

    Stuntman88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tycker kameran är helt ok, är ju trots allt en telefon. Men är du ute efter kamera, så är incredible S bättre, den har 8mp och dubbla blixtar medan Desire s har 5mp. Men som sagt storleken på Desire s är perfekt, därför jag valde den.
     
    Shepherd gillar detta.
  3. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Håller med. :)
     
    Shepherd gillar detta.
  4. gorgias

    gorgias Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag tycker kameran är ganska rutten på ds. Det blir helt ok bilder i luren men ser inte bra ut i datorn. Om kameran är viktig så tror jag neo är ett bättre köp. Obs att neo v bara har 5 mega pixel så satsa på originalet isf. Sedan tycker jag personligen att kvalitetskänslan på ds överväger men det är ju subjektivt. Köpte jag i dag blev det nog en galaxy s 2... Galaxy w har jag inte kollat in men s2 ska ju ha riktigt bra kamera så kanske den har det med?
     
    Shepherd gillar detta.
  5. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Är i princip obefintlig skillnad på kamerorna på dessa två, i praktiken alltså. Har tom läst en test där man tyckte att DS var något bättre, kan vara så att man på IS pressat ur lite för många pixlar på en sensor som inte riktigt grejar det.

    Om kameran är viktig så gäller SE.

    Sänt via Tapatalk.
     
    Shepherd gillar detta.
  6. Droid119

    Droid119 Guest

    SE Neo:) dock tar min incredible s jävligt bra bilder:)