Desire S -Ny modell från HTC

Diskussion i 'Desire S' startad av Droid75, 15 feb 2011.

  1. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Funderar på desire S, mest pga kvalitetskänslan, lämplig storlek samt prestanda som räcker för mitt bruk, spelar aldrig.

    Incredible S verkar ju inte ha den kvalitetskänslan jag vill ha, dessutom så är den för stor för mig. Nexusen klarar jag bara inte av, samsungs tvålkoppar tilltalar mig inte.

    LG optimus har jag testat men den föll mig inte heller på läppen.

    Möjligt att desire s är lite väl högt prissatt men det känns som att den skulle passa mig bäst efter min nuvarande Legend, dessutom så gillar jag sense.

    En liten fråga. Läste en test på desire s där skribenten skrev att de enkelkärniga mobilerna kanske kan få problem med vissa nya krävande appar som kommer, är det bara nys eller kan det bli så? Kanske det bara gäller spel?

    Om det sista är fallet så rör det ju inte mig som inte spelar.
     
  2. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har lirat en HTC Hero i drygt två och kan säga att den här är sjukt mycket bättre, som sig bör. Men jag har jämfört den hands-on med Incredible S och Desire HD.

    Jag anser att denna storleken på skärm är enda rätta då de andra har en tendens till att bli klumpiga, speciellt DHD.

    Jag har pillat på den konstant sen jag fick den och ändå räcker batteriet i nästan två dagar. Kameran är bra. Skärmen är skarp och bra, jag var lite tveksam till de virtuella knapparna men kan säga att det är så mycket skönare än fysiska då de reagerar snabbare.

    HTC's kvalité är ju grym, den känns gedigen och riktigt stabil. Ligger skönt i handen också.

    Jag har inget negativt att säga om den här mobilen, det är den bästa mobilen i den här storleken på marknaden.

    Jag har använt mobilen i fyra dagar nu så har väl inte upptäckt allt än, fråga på om det är nåt.
     
    marulk gillar detta.
  3. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har nu testat den på MM och jag är såld, kanske lite alldaglig i designen men ack en sån kvalitetskänsla! Sober, snygg, den ska jag ha!

    Ska tillägga att jag nu testat det mesta på marknaden men känt att den som ska ersätta min Legend inte finns, nu har jag hittat den. Den har ju även krympt & har nästan identiska mått med legend bortsett från några mm på bredden.

    Den vänder sig nog till dem som inte spelar, inte vill ha en för stor lur, inte vill att luren ska sticka ut för mycket samt uppskattar kvalitetskänsla.
     
  4. marulk

    marulk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Hur upplever du WIFI-dödsgreppet? Är det nåt problem?
     
  5. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har inte desire s än men när jag läste om detta så testade jag att täcka för gummikåpan bakpå min Legend, wifisignalen sjönk från max till min.

    Samma problem på den alltså. Dock inget problem då jag aldrig märkt detta under ett år, man håller ju aldrig luren däruppe.
     
  6. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Jag är jättenöjd med min. Den känns verkligen gedigen och den är mindre i storleken trots samma skärmstorlek som Desire.
     
  7. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har inte stött på de problemet än, jag har legat hemma hela denna veckan (nyopererad) och har använt wifi hela tiden. Nu när du nämnde det testade jag att sätta handen över och det minskade, så visst finns den men jag märkte den först nu. Mao inga problem.


    Kan även lägga till att på heron jag hade innan funkade det på samma sätt, men det var aldrig nåt jag störde mig på. Det verkar som att legenden också har detta problemet, så frågan är väl: Är det någon mobil som har kommit undan detta? Och är det verkligen ett problem?
     
    Last edited: 15 apr 2011
    marulk gillar detta.
  8. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det är inget problem, om man inte av någon anledning vill hålla mobilen just där men det kan jag inte förstå varför man ska göra?

    Testaren som skrev om detta sa även att den tappade signal om man lade den platt på ett bord, det gör min Legend också, dock bara en pinne så det är inget problem.

    Jag har kört legend ett år nu & aldrig märkt detta förrän det nämndes i desire s testen & jag testade.

    Testade nu på min gamla hero, den är inte lika känslig för detta & har allmänt starkare signal än min Legend, har garanterat att göra med metallskal kontra plastskal.
     
    Last edited: 15 apr 2011
  9. NixZt0rm

    NixZt0rm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    så katshing ljuger inte när dom skriver att dom har den lager?
     
  10. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Det där kom lite fel eller? o_O
     
  11. NixZt0rm

    NixZt0rm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kom helt rätt bara att jag missade ett i.

    Sent from my LeeDrOiD loaded HTC DHD using my thumbs
     
  12. marulk

    marulk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
  13. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Dom skriver ungefär som jag tänkt, en perfekt ersättare för oss som kör legend. Enorm kvalitetskänsla, jag kunde nästan inte släppa den i butiken! Ett format jag kan leva med men större skärm! Vid en snabb jämförelse i butiken så är den bara ngt bredare, övriga mått är likvärdiga, ja med ögonmått sett då.

    Sen så får jag ju även wifi dödgreppet samt den dåliga skärmen i solljus som jag är van, kommer att känna mig hemma ;)

    Skämt åsido så har jag aldrig haft problem med dödgreppet, skärmen i solljus däremot hade jag önskat varit bättre men man kan väl inte få allt...

    Vissa förstår inte vitsen med desire s, dom har inte fattat att alla inte vill ha en bautastor mobil, alla behöver inte en dubbelkärnig processor, alla spelar nämligen inte spel. Vissa uppskattar kvalitetskänsla, har klämt på många lurar nu & svurit över glänsande tråkig plast & dålig passform (gäller även HTC) & blev dökär i desire s...

    En grå blir det!
     
    Last edited: 19 apr 2011
  14. marulk

    marulk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Ja, jag har liknande skäl till att det blir Desire S jag väljer. Trots att Incredible S har finare skärm, tycker jag att Desire S fördelar väger över. Bättre kamera, Smidigare format, bättre byggkvalitet. När man känner längs med skärmen på incredible är den lite vass i kanten. Ingen big deal, men Desire S känns mycket bättre byggd. Sen har jag hört om lite småbuggar på Incredible. Jaja.
    Fick just mail att telefonen är klar att hämta på Webhallen förresten :)
    En svart blir det!
     
  15. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Valde den också för kvalitetskänslan och det smidiga formatet efter att ha släpat runt på en "klumpig" Galaxy S. Men nu efter bara några dagar så knakar det till väldigt irriterande när man tar i nederdelen och kommer i mot plastluckan över batteriet och simkortet/minneskortet. Sjukt irriterande när den för övrigt känns som en stridsvagn :)
     
  16. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag hör dåligt så jag hör nog inte knaket :)

    Incredible s har en tråkig Byggkvalitet, känns billig och om jag ville ha en mobil i den storleken så hade jag väntat på sensation som enligt vad jag förstått kommer att ha en Byggkvalitet typ desire s. Den ser riktigt fin ut & jag var sugen ett tag men insåg efter att ha hållt på med en desire hd att den är för stor för min smak.

    Min legend är en pansarvagn bortsett från en punkt, batteriluckan som sitter för dåligt & lossnar i tid & otid.

    Konstruktionen är liknande på desire s men vissa testare har klagat på att dom knappt får bort den & det välkomnar jag som bara plockar bort den en gång, när den är ny & Simkortet ska in:)
     
  17. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ja luckan sitter som berg kan jag lova, haft den borta två gånger så jag kan inte fatta hur den kan knaka så :) Annars är jag skitnöjd, gillar den lika mycket som min iPhone 4 :) Den enda som saknas är att den ska gå att roota så man kan ta bort lite junk som man inte vill ha
     
  18. soeder

    soeder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    kan inte hålla med mer, har dessutom en grå ;)
     
  19. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Dito. :)
     
  20. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hur är högtalarna? En av de saker som retar mig mest i vardagen med min Desire.