Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

1. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Har fortfarande inte hört något från anovo och HTC (Bo) säger att det är helt acceptabelt att en service ska ta runt 3-4 veckor. Och enligt honom så är det reperationstiden (12-14 arbetsdagar) som räknas och inte antal dagar som telefon legat där. Med andra ord så kan telefonen liggar där i över en månad utan att jag har rätt att gnälla?

Rätta mig om jag har fel. Men när jag hade iPhone så tog det knappt 2 veckor och SE tog max 3 veckor.

Det var 19 dagar sedan som anovo mottog min telefon och än idag står det "mottagen".

Som sagt HTC är inte villiga att hjälpa alls och Anovo svarar inte.

Men CDON verkar vara hjälpsamma. De bad om ursäkt för att det tagit sån lång tid och att de ska kontakta verkstaden och kolla vad som händer.

2. Barstar

Barstar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Det är ju intressant hur vi alla låter försäljningstället komma undan och gnäller som fan på Anovo. Det är ju det äldsta tricket i boken, inget svetsar samman som en gemensam fiende. Att säga att man skall kompensera någon med biobiljetter är inte bara ett hån utan totalt irrelevant i sammanhanget. Vi har haft din telefon i en evighet nu så vi tänkte att du vill kanske ha nåt att göra medan du väntar, typ. Min telefon har nu haft status Till slutprov sedan i torsdags, blir väl ingen den här veckan heller. Suck, jämmer och stånk.

3. MB74

MB74 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tillbaka från Anovo...

Sådärja - efter att har varit inne en andra runda hos Anovo och fått nytt moderkort verkar min Desire bete sig som en telefon ska göra. Har inte tokpressat den ännu, men so far so good!

Det tog Anovo drygt två veckor att fixa det och deras kundkommunikation är ju helt under isen. Fick inte ens besked om att telefonen var klar utan såg det av en slump på deras supportsida...:mad:

Hoppas att jag liksom övriga som fått nytt moderkort har haft min sista service på telefonen nu...

4. bengha

bengha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar ju i alla fall lovande att alla som fått nytt moderkort ÄNTLIGEN har fått en telefon som FUNGERAR som den ska göra!

Låt oss hoppas att det INTE dyker upp andra sjukdomar i telefonerna efter en tids användande...?

Själv väntar jag på att statusen på ANOVO's service sida ska ändras till något som ger mig någon VETTIG & "Up to Date" information...

(Telefonen är mottagen och registrerad i vårt datasystem 2010-08-25)

Ska bli kul att se hur mycket Telenor kommer att kompensera mig för detta telefon strul.

Senast jag pratade med kundtjänst sa de: "-Vi kan erbjuda dig 2 månader gratis"

Jag svarade då att jag tänker se hur länge min telefon kommer vara på reparation och att jag återkommer med vad jag tycker är en rimlig kompensation.

Just nu lutar det åt 3 månader GRATIS!!!!!

Fortsättning följer...

5. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Hur menar ni med att den startar om sig? Helt o hållet? På min Desire så kan Sense starta om sig då jag är inne i ett program och trycker på "Homeknappen". Då tar det tre-fyra sek innan man kan köra igel. Är det samma fel som ni har? Bör jag lämna in den? Detta hände inte innan 2.2 kom.
    Tacksam för svar.

6. bengha

bengha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag blir TOKIG!!!!

Fick detta mail från ANOVO precis nyss:

Hej,

Tack för Ert mail.

Vi beklagar dröjsmålet, vi har beställt en reservdel.(mainboard) Denna reservdel är restad från leverantör och beräknas inkomma till oss inom 10 arbetsdagar preliminärt.

Ha en bra dag och tack för att Ni kontaktade oss.

Så alla ni med samma problem där moderkortet ska bytas får vi VÄNTA ytterligare 10 arbetsdagar (PRELIMINÄRT!?).

Inlämningsdatum: 2010-08-25
    Telefon tillbaka: 2010-09-24? (kan ju alltid hoppas)

USCH & FY F**!

A.R.G!

Tur att man åtminstone har er kamrater att diskutera med.

Fortsättning följer...

7. bengha

bengha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu poppar det in mail från ANOVO.

Men det verkar ta längre tid för varje mail de skickar!? (OROVÄCKANDE!)

Hej,

Tack för Ert mail.

Vi beklagar dröjsmålet, vi har beställt en reservdel.
    Denna reservdel beräknas inkomma till oss inom 10-12 arbetsdagar preliminärt.

Ha en bra dag och tack för att Ni kontaktade oss.

Bara att vänta och se...och sen ta striden med Telenor om ersättning!

Fortsättning följer...

8. Mobilotta

Mobilotta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja med lite tur kan du få ett par biobiljetter! Det kör tydligen Katshing med som kompensation. Två timmar i mörker för veckors strul. Tjo ho... Och popcornen får man pröjsa själv. Men trevligt att Anovo äntligen lyckats tejpa ihop linan ut från kontoret. Never ending story!

9. moonroy

moonroy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Fick tillbaks min Desire efter några dagar. Trots att jag uttryckligen skrev att den startar om sig när den blir varm,att man måste köra extended test och att det är ett välkänt fel på telefonen så har klåparna bara "ominstallerat mjukvara". Tog ca 5 minuter efter uppstart så började den starta om sig och fastnade i boot-loop.

Hur svårt är det för dem att låta telefonen vara igång några minuter innan de lämnar ut den? Men antagligen får väl Anovo pröjs av HTC för att de avklarat ett serviceärende. Sen får de betalt igen efter nästa gång. Och nästa...

10. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Fick just svar från CDON:

"Hej XXX

Vi beklagar att du fått vänta på reparationen av telefonen.

Jag har nu fått besked ifrån Anovo att din telefon ligger i kö till teknikern.
    Anovo har fått in fler telefoner än någonsin tidigare och därför har det tagit lite längre tid än normalt.

Din telefon bör bli klar början på nästa vecka"

Så med andra ord lär det ta 2 veckor till. Och jag kan slå vad om att telefonen kommer att komma tillbaka med bara "mjukvaru uppdatering" eller med repor och annat ont.

11. Barstar

Barstar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Hör och häpna, telefonen är åter i min hand! Nytt mainboard och det verkar funka, iallafall hittills. Jag tror att Anovo beställer delar till varje telefon för sig från HTC's lager i asien, därav väntetiden efter varje felsökning.

Jag anade att det var planen för min telefon också, så jag ringde Tre och påminde om att om telefonen lämnas tillbaka till mig och samma fel uppkommer igen har de bara en chans kvar att laga den. Skulle samma sak hända efter två rep har man rätt att häva köpet (lur och abonnemang). killen jag pratade med sa att han skulle ringa anovo och återkomma. Det gjorde han och flyttade fram det datum jag fått lovat att telefonen skulle vara klar med två veckor. Jaga era säljare, inte Anovo. Sen träffas vi alla och går på bio...

Last edited: 7 sept 2010
  12. moonroy

moonroy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Lämnade in telefonen för andra gången. Nu bad dom så hemskt mycket om ursäkt för att telefonen inte blev lagad första gången och skulle lägga den i högsta prio-lådan, dock hade de inga delar hemma just nu...

De sa att teknikern var ny och inte visste hur man hanterade de här felen. De hade drivor med Desire-telefoner inne för lagning. Den borde ha fått nytt mainboard redan första gången sa de.

Vi får väl se hur det går!

13. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Drivor med Desire låter INTE BRA. Underligt att samma fel verkar behandlas olika av samma verkstad? Funderar på att starta en påtryckningsgrupp på fb, blir det fler än typ tre närmast sörjande härifrån...? Lite på skoj men mycket allvar.

Såhär säger Katshing i början av veckan. Fö borde det inte vara Katshing/säljaren som står för ersättning, det borde självklart komma en kompensation från HTC -utan snack, till oss alla. Någon som länkat den här tråden till HTC?

"Hej
    Har precis pratat med HTC nu och fått bekräftat att nya swapenheter och reservdelar är på väg ut till verkstäderna.

Som vi tidigare skrivit är en normal servicetid ca 10-14 arbetsdagar på verkstaden. Det kan ta kortare tid men också längre tid om där behövs beställas delar. Din 14:e dag på verkstaden är imorgon 7 september. Vad jag kan se i systemet nu så är det en ny swapenhet som väntas från HTC. Det innebär alltså en ny enhet av själva mobiltelefonen. Då dina 14 arbetsdagar än så länge inte har löpt ut så kan jag inte trycka på så mycket hos HTC eller verkstaden ännu tyvärr.

Tar det över 14 dagar så kan vi inte bara gå in och ersätta dig med pengar eller spitterny mobil rakt av. Det vi kan göra om det tar 1-2 veckor + är att ge någon kompensation istället i form av biobiljetter. Eftersom vi nu vet att där är delar på väg så kan jag i dagsläget inte göra så mycket mer eftersom dina 14 dagar som sagt inte löpt ut ännu.

Jag tar och håller lite koll på din service och ser under veckan som går om verkstaden får en leverans och ser även om ditt ärende kan prioriteras."

14. chris1

chris1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sweet innebär det att du då kommer få en helt ny lur?

För mig tog det 4.5 veckor innan jag äntligen hade min desire i handen igen. typ 3.5 veckor låg luren hos anovo samt 1 vecka i t/r frakt. Räknat i arbetsdagar blev det 23... fast tm sade att det skulle ta 2-4 veckor.

Hittills har det fungerat skit bra och jag inte inte märkt några som helst problem.

15. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    NU hände det något. Anovo har ändrat min status till "Avslutad"! :)

Riktigt glad blev man efter all väntan, tills man läste beskrivningen:
    "Uppgradering av telefonens mjukvara. Från 2.09 till 2.10. Test ok.

Pga konstuktionen kan enheten bli varm vid användande, vid frågot angående detta kontakta HTC."

:mad:

Så den har legat där i över 3 verckor för att bara få en mjukvara uppdatering?
    HTC "Beklagade" och kunde inte hjälpa mig på något sätt än att be mig skicka iväg den dit igen.

Alltså hur tror att Anovo att mjukvaro uppdateringen ska lösa mina problem? Som Damm under skärmen, omstartet, överhettning och batteri problemen?

Jävla skit företag ANOVO och HTC!

16. spoket

spoket Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skall man tolka det som om senaste uppdateringen 2.10 skall förhindra oprovocerade omstarter? spännande!!! skall avvakta skicka in den tills jag fått 2.10..är det nån som installerat 2.10 som lider av omstartsloopar??

17. Gustavo

Gustavo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min mobil har också omstartsproblemet och det sker redan då man skrivit in pinkoden.

Lämnade in telefonen till webhallen 13 augusti och Anovo registrera den inkommen 19 augusti.
    Telefonen får en uppdatering av mjukvaran och skickas tillbaka till webhallen 1:e september. Den sorteras på terminalen Malmö 2:a september men telefonen har fortfarande inte kommit fram till webhallen. Tror inte telefonen är lagad men kan inte skicka tillbaka mobilen till Anovo för den har försvunnit på posten. Ska man skratta eller gråta?!

18. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grattis! Hoppas det är trend :) håller tummen för att den håller sig frisk nu!

...nja -det var ju vad Katshing sa att de kunde se. Så här står det på Anovo nyss (har plockat bort lite siffror bara)

"Beskrivning av nuvarande status: Serviceordern är avslutad
    Förhandsbokningsnummer:
    Ordernummer:
    Ordern skapad: 2010-08-19 11:27:03
    Senaste statusändring: 2010-09-09 08:35:00
    Anlände till servicecenter: 2010-08-23 11:39:00
    Ärendets tillstånd: Slutfört
    Referens: Ordernummer:
    Produktkategorikod:
    IMEI:
    Modell: DESIRE
    IMEI, ersättningsenhet:
    Fraktidentitet, till servicecenter:
    Servicecenter: ANOVO Nordic, Nacka
    Aktivitetsbeskrivning: Byte av mainboard Nytt IMEI: "

Men än har den inte landat här hemma, så the nerver ending story fortsätter. Fö lutar det starkt åt att jag säljer luren när den väl är åter och när jag konstaterat att den fungerar felfritt -jag har tröttnat på HTC nästan innan jag hunnit få chansen att gilla dem.

19. BasarN

BasarN Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min desire igår, och laddade den under natten. Sen använde jag den hela dan tills batteriet gick slut, laddade den och under tiden installerade jag lite apps.
    Sen efter jag hade installerat en batteri app, så började den start om och om. Drog ut batteriet och lätt den svalna, och inget funkade.
    Nu undrar jag om jag har fått virus eller om det bara är något fel med hårdvaran?, är i alla fall jävligt läss..

20. oxalis

oxalis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den startar om sig helt och hållet. Svart skärm, vit skärm, htc-trudelutten, skriva in pin-kod. Ibland krävs att man tar ur batteriet för att de ska komma igång.