Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

1. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag fick ett samtal från en HTC representat igår som snackade Engelska och han ringde med anledning av att jag inte var nöjd med supporten från HTC Nordic. Jag berättade för honom att enligt Anovos egen hemsida skall en service vara avklarad på 3 arbetsdagar (exkluderar transport till och från Anovo samt deras inregistreringstid). Jag berättade att Anovo svarat mig att de inte kommer påbörja min service förrän nästa vecka och då har telefonen varit hos Anovo (som inregistrerad) i 10 arbetsdagar och de har inte ens börjat felsöka. Representanten förstod mitt missnöje men kunde ju förståss inte göra något direkt åt problemet, men han var nöjd över att få höra mina klagomål. Hoppas att detta kommer att vara till hjälp för andra framöver.
    Längtar efter att få tillbaka min Desire nu eftersom detta är andra servicen på en månad, suck!

2. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min har också börjat starta om. What to do?
    Tar garantit detta eller? Och om det visar sig vara tillfälligt, och jag lämnar in men de inte hittar fel, vad händer då?

3. Huge

Huge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till Anwar93.

Garantin täcker detta. Det verkar vara ett hårdvarufel, så mainboard måste bytas.
    Enligt HTC, som jag kontaktat, så skall man meddela Anovo att mainboard skall bytas
    när man lämnar in telefonen för reparation. Det är nog viktigt att göra det då de själva inte verkar förstå vad som skall göras. (Anovo är företaget som reparerar HTC's telefoner).

Om Anovo sedan byter ut kortet är inte helt säkert. Anovo's kompetens kan starkt ifrågasättas och kundvård är nog ett okänt begrepp i detta företag.
    De skall tydligen vara kvalitetssäkrade enl. ISO 9001, men hur den certifieringen gått
    till är en gåta. Jag undrar om ledningen tycker att de gör ett bra jobb och är
    stolta över sina insatser.

4. Huge

Huge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet hur Anovo hanterar ärenden som de får in för andra gången för samma fel? Rimligtvis borde dessa ärenden få förtur då de misslyckats att åtgärda felet vid första tillfället.
    Jag ställer frågan här eftersom Anovo inte svarar på mail och jag har ingen lust att ringa och fråga och betala 20kr för samtalet.

5. Erlandsson23

Erlandsson23 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du får ett rakt svar av Anovo kan du ställa dig till skaran 1% som får bra service ska vi slå ihop oss och starta något nytt även om det tar 2 månader att inte laga en sak så är det bättre än Anovo ;)

Skämt och sido angående ditt problem . Om du misstänker att dom inte lagar din telefon kan du alltid anmäla dom till konsumentverket så kanske dom skärper sig. Det är bra med sverige att vi har dom .

6. RoyMunson

RoyMunson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har typ samma problem som du, min telefon registrerades som ankommen den 9:e och dom har inte ens börjat med ärendet, fattar inte hur detta företag kan överleva med de här leveranstiderna, de måste ju ff anställa mer folk då alla verkar va missnöjda med dem. Berätta gärna hur det går för dig S@llad.

7. samspayed

samspayed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min Desire registrerades som ankommen 10/9, men de borde haft den mer posten redan 8/9. Står fortfarande ankommen. Fick dock svar på mail från Anovo där de skriver att min service beräknas bli klar i början av nästa vecka. Vågar inte lita på detta iofs.

8. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Jag fick tillbaka min desire för ca 1-2 veckor sedan.
    Den låg hos de i 3v med status "Mottagen". Sista veckan skickas den tillbaka med bara en mjukvaro uppdatering.

Jag hade skrivit en så detaljerad och enkel beskrivning som mojligt så att en unge skulle förstå det. Gissar på att många hos anovo är analfabeter.

Men fick mail svar om att uppdateringen hade löst alla mina problem inkl. dammet under skärmen.
    De hade även testat min mobil efter uppdateringen och säger att den har löst alla problem.
    Sen när kan en mjukvara ta bort damm under skärmen?
    Tyvärr så hade inga av mina problem lösts alls.
    Så min desire låg hos de i ca 1mån utan återgärd. Undrar hur mycket de har debiterat HTC för detta? Låter nåstan som bedrägeri.

Nu har jag absolut inte lust att skicka iväg den dit igen. Helt otroliga är anovo. Sånt jäkla scammer bolag. HTC verkar dock inte bry sig heller. Efter många samtal till HTCs support, så säger de att de bara beklagar och att jag bör skicka in den igen. Att anovo är bra som de är.

Last edited: 22 sept 2010
  9. jope84

jope84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tycker du skall kräva dem på pengar. Enligt konsumentköpslagen har du rätt till ersättning om din produkt är borta förlänge på lagning. Den ersättningen är på 100 kr om veckan om du inte blivit erbjuden ersättningsprodukt.

börjar alla kräva ersättning så blir de genast väldigt dyrt för dem och är tvungna att förbättra sin service

10. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ett litet tips är att regga ett ärende direkt till HTC supporten. Efter att du avslutar ärendet kommer du få ut en kundundersökning via mail. Se till att sätta uselt på allt så kommer du bli uppringd av en Engelsktalande person. Då har du möjlighet att säga allt dåligt du vill om HTC och Anovo. Säg att du vill att telefonen skall bytas ut eller återköpas så får vi se vilken deras reaktion blir. Önskar att jag hade klagat och gnällt mer.

11. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Spännande, kommer hem nu på kvällen och hittar en avi från posten och vips så har min telefon kommit, detta trots att ingen uppdatering har skett under dagen på servicesidan. Så tittar jag nu och då har Anovo ändrat status igår!?!?

Nåja, det dåliga är ju att GPSen inte fungerade efter att jag fått nytt mainboard förra gången på service och efter att Anovo har gjort en "Level 1 software update, reflashing" och säger att de har gjort vad HTC har sagt åt dem att göra samt att de har kört en funktionstest, så fungerar fortfarande inte GPSen!!!!!!

Sur som faan, fyller jag i ett webbformulär på HTC supports sida och klagar på dålig service och dålig produkt.

Nu får vi se hur många dagar jag skall behöva vänta innan jag blir uppringd!

12. Huge

Huge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När man läser inläggen i den här tråden blir man mörkrädd. Hur kan ett företag som Anovo finnas kvar på marknaden? Finns det ingen kunkurrens alls? De visar i exempel efter exempel på hur inkompetenta de är. Hur vanligt är det inte att folk får tillbaka telefoner som fortfarande inte fungerar?

Jag undrar också hur stor del HTC själva är involverade. Låter de Anovo hålla på som de gör bara för att mörka att de har brist på reservdelar och därför vill dra ut på tiden till när det krävs byte av hårdvara? Jag vet inte, men man börjar ju undra.

En tanke slog mig. Tänk om detta skulle uppmärksammas i media. Kanske försäljningen av HTC's telefoner drastiskt går ner och vips så finns kapacitet att ta fram reservdelar till de stackare som redan köpt en telefon och sitter och väntar på reservdelar.

Jag har ALDRIG varit med om något liknande förut. Jag har min telefon inne för andra gången, för samma fel, och skulle bli förvånad om jag får tillbaka den helt fungerande.
    Det har gått en månad sedan jag lämnade in den första gången. Jag är sååå less på den här röran.

13. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Eftersom man inte kan ringa och prata med någon HTC representat i Sverige tänker jag faktiskt ringa till HTC UK om en halvtimme och fråga hur de tänker hjälpa mig.

Har precis också bokat en tredje garantiservice på Anovo nu på morgonen, (den 3e i ordningen sedan 14 augusti) och börjar snart hoppas på att Anovo misslyckas två gånger till så att de kan lösa in min telefon så att jag kan byta till något annat märke.

Innan desiren har jag haft en Qtek9100, en HTC Touch Pro (där faktiskt inte GPS fungerade heller) och slutligen denna där GPSen fungerade klockrent innan mainboardbytet.

Usch jag blir så less. Kommer skriva en rad efter att jag snackat med HTC UK.

14. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har nu snackat med HTC i Sverige (då jag hittade ett nummer till slut) och snackade med en person i nästan 40 minuter om att servicen inte hade fungerat tillfredställande i mitt fall. HTC kunde ingenting göra förrän telefonen varit på service för samma fel 3 gånger, då först kan de byta ut telefonen eller göra ett återköp.

15. bengha

bengha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick mail från ANOVO för en stund sedan...

Från tidigare mail då de FLERA gånger vid OLIKA datum svarade:

Jag beklagar dröjsmålet, vi har beställt del.
    Denna beräknas inkomma till oss inom 5-10 arbetsdagar preliminärt.
    Ha en bra dag och tack för att Ni kontaktade oss!

Då skickade jag mina mail till "Frågor om pågående serviceärende‏" Sebastian Bonini svarade alla gånger. (Färdigskrivet standardsvar från ANOVO?)

Nu skickade jag min fråga till "Reservdelar" och fick detta svar:

Hej.
    Tack för Ert mail.

Vi väntar fortfarande på ett nytt mainboard från HTC som ännu ej är levererat. Vi har fått besked om att det är restnoterat och har desvärreinget exakt leveransdatum.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Med Vänliga Hälsningar - Best Regards
    Påsen Johansson
    Kundtjänst
    ANOVO Nordic AB

(Jag KANSKE kan få tillbaka telefonen i julklapp!!!???...eller?)

Fortsättning följer...

16. Erlandsson23

Erlandsson23 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vid detta laget borde dom ha tagit hem mainboard det skriver dom till alla!

17. jope84

jope84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tycker folk skall koppla in konsumentverket om det drar ut på tiden. Jag har varit i kontakt med konsument vägledare i min kommun innan när jag har haft problem, Företagen har en tendens att strunta när det är privat person men när man kopplar in konsumentverket så går det i raketfart.
    Man har rätt till ersättning om reperation förväntas ta längre än 1 v om man inte fått ersättningsprodukt. Rimlig reparations tid är max 3 veckor.

18. samspayed

samspayed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Statusändring daterad 22/9 till att arbetet tillfälligt är avbrutet med beskrivning "Felet på produkten är lokaliserat. Vi väntar på leverans av beställd reservdel".
    Hade ingen statusändring igår, 23/9, så de har väl daterat bakåt bara.
    Nu får jag se hur lång tid det tar att få fram reservdelen, antagligen mainboard, eftersom de verkar vara restnoterade.
    Men, det känns ändå rätt skönt att jag får vänta på reservdel nu, det innebär ju att de inte bara uppdaterar telefon och skickar tillbaka den.

19. bengha

bengha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick detta mail ifrån HTC igår:

Hej

Vi beklagar verkligen att ditt ärende har tagit orimligt lång tid. Jag förstår att du är mycket arg och frustrerad för närvarande, och det är du knappast ensam om.
    För lite mer än en månad sedan så fick HTC problem med en fabriksleverantör och vår order för reservdelar till bland annat Norden uppfylldes inte. Sedan dess har väldigt många kunder fått vänta.

Anovo får nu och under nästa vecka äntligen in reservdelar så att reparationerna kan slutföras. Självfallet är det väldigt många reparationer som väntar men Anovo kommer att prioritera de äldsta först. Statusen för ditt ärende bör förändras i början av nästa vecka. Om inte, skulle jag föreslå att du ringer in till våran kundservice så att vi kan eskalera ditt ärende.

Mvh Karl-Johan HTC

Vi får väl se hur lång tid det tar sen för ANOVO och sätta i mainboard i telefonen!?

Fortsättning följer...

20. Mobilotta

Mobilotta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vaddå jobb?

...håller tummen för att det ordnar sig för er alla! Själv tappade jag sugen så fullständigt att jag snabbt sålde min desire när den efter många om och men kom hem igen. Saknar den inte -kommer att köpa en ny mobil av annat märke inom kort.

Instämmer helt i att Anovo gör ett uruselt jobb -eller vaddå gör? Vaddå jobb? Hur kan man bara gång på gång på gång fullständigt igorera sina kunder? För mig är det helt obegripligt. Koppla in alla ni kan, konsumentvägledningen i kommunen, hänvisa till allmänna reklamationslagen, Expressen, Facebook, Gud fader själv...