Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

1. RoyMunson

RoyMunson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blir mer och mer förbannad.. Tre skickade in min söndriga HTC den 29 aug. Fick svar på anovos hemsida den 23'e september att "Vi har skickat ett kostnadsförslag eller en förfrågan via mail/fax/brev". Det underbara med kråksången är att Tre har skickat "fel lapp" eller nåt sånt, så det har bara blivit behandlat som ett garantiärende när det egentligen skulle vara ett försäkringsärende (Vilket det på inlämnningskvittot står med text att "kunden har 3försäkring"). MÅSTE allt verkligen gå fel hela tiden?

Lycka till med era Anovo ärenden, hoppas det löser sig för er snabbare än mitt verkar göra!

2. Barstar

Barstar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Tre skickade in min telefon fel också. De skulle ha ha skickat den som DOA (Defect On Arrival) vilket hade gett mig en ny telefon, istället skickade de den som vanligt och skrev att det var en backrep. Backrep betyder att telefonen varit inne förut men inte lagats korrekt, givetvis har Anovo plåtkoll på alla sina fuck ups och såg ju att så inte var fallet så jag fick vänta och vänta och vänta...

3. RBS

RBS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Jag vågar inte lämna in min Desire till Anovo trots att jag har omstartsfelet. Är rädd för att det ska ta sjukt lång tid, baserat på skräckhistorierna i den här tråden... Telefonen är ju ändå halvt användbar... ska åka utomlands om några veckor, så det kan nog vara ett bra tillfälle att försöka få den lagad.

4. bengha

bengha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

NU är min telefon på slutprov!

ANOVO har nu bytt mainboard på telefonen...

5. RBS

RBS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Nice, då kanske de har fått in en stor batch mainboards? Då kanske jag vågar lämna in min lur?!?

6. im_bored

im_bored Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

bra, kolla upp det så kanske jag kan skicka in min med..:cool:

7. RBS

RBS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Ska göra det.

Förresten, hur ställer ni er till "privacy" när ni lämnar in era telefoner till lagning? Teknikerna kommer ju ha tillgång till alla möjliga grejjer i telefonen, som t.ex. gmailkontot... går det att på nåt enkelt sätt blockera tillgången till privata saker i telefonen när man lämnar in den?

8. Huge

Huge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bara under förra veckan (20/9 - 24/9) fick Anovo in 140 HTC Desire! Det får en att undra.... Är det NÅGON som har fått en fullt fungerande HTC Desire från början?!

9. samspayed

samspayed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Huge: Vad har du för källa på det? Verkar oroväckande. Har iaf en vän som sände in sin Desire idag för samma problem.
    Anovo sade i förra veckan att jag preliminärt skulle få tillbaka telefonen i början av denna vecka. Tycker att början av denna vecka börjar rinna ut nu...

10. Huge

Huge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till samspayed: Jag gick själv in på Anovos sida och räknade. Det kan ju så klart förekomma så kallade "back-reps", det har jag inte kollat så noga. Jag räknade bara antalet registrerade "case".

11. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Spännande att denna informationen ligger publikt!

12. BlondieGbg

BlondieGbg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Platta:
    Nvidia Shield 2015 16gb
    Helvette. Då kan man ställa in sig i skaran som har omstartningsproblemet.
    Hade nästan stått ut om det inte vore för att det tar så lång tid, låter och går i loop... satan.

Man blir ju inte särskilt sugen på att lämna in den efter man hör alla problem som folk har, får la gå och snacka med butiken ändå antar jag...

13. samspayed

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Huge: Ok!

Läste en artikel i GP igår om svårigheter att få sin iPhone lagad/utbytt. Står litegrann om Anovo. Främst att de efter sommaren fått in långt fler mobiler än normalt. Anovo skriver ju även det på sin hemsida.
    http://www.gp.se/konsument/konsumentratt/1.456101-svart-att-fa-sin-iphone-lagad

Men det försvarar ändå inte Anovos och HTC:s seghet! Skickade iväg min telefon för 3,5 veckor sedan... fick ett preliminärt besked i förra veckan att jag skulle ha min mobil åter i början av denna vecka. Jag anser nog att början av denna vecka redan gått förbi.

14. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Anovo uppdaterar statusen i efterhand numera. Jag fick min telefon hemskickad innan statusen blev ändrad.

15. samspayed

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, det har du rätt i. Så var det när de reggade att arbetet var igång.

Tipsade förresten journalisten som skrivit artikeln i GP om problemet med lagning/utbyte av iPhone om problemen som vi upplever.

16. BlondieGbg

BlondieGbg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Platta:
    Nvidia Shield 2015 16gb
    Fick detta svar från HTC's support:

Finns det någon som hört om nått fall där fabrikåterställning löst problemet? Kommer nog testa innan jag skickar in den men inte jättesugen om det aldrig funkat för någon.

Fick fö en "Blue screen" idag o_O

17. Huge

Huge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fabriksåterställning hjälpte inte mig

Jag gjorde en fabriksåterställning men problemet med omstarter fanns kvar. Jag meddelade Anovo att jag gjort en fabriksåterställning när jag lämnade in telefonen. Trots det gjorde de ändå bara en mjukvaruuppdatering och skickade tillbaka telefonen. Så felet fanns naturligtvis kvar.
    Det hjälper med andra ord inte att man meddelar att man gjort återställningen, de gör inte mainboard-byte ändå.

Jag hoppas verkligen att reportern på GP tar upp den här cirkusen med Anovo i en artikel, gärna på första sidan. jag har förslag på rubrik:

HTC Desire blev HTC Disaster!

Jag önskar dig hur som helst lycka till.

18. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

De flesta som har haft problem med omstarter har inte hjälpts av fabriksåterställning.

19. samspayed

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jippii, från att jag preliminärt skulle få tillbaka mobilen i början av denna vecka, så låter det nu så här:

"Vi beklagar dröjsmålet, vi har beställt en reservdel 22/9.
    Denna reservdel beräknas inkomma till oss i mitten av nästa vecka preliminärt."

Är ju snart så man exploderar!

20. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ring HTC i Sverige och fråga hur det tänker lösa detta.