Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

1. Huge

Huge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur stora är oddsen att någon av er kommer att ha en fullt fungerande Desire före årsskiftet?

Jag håller tummarna att det skall gå snabbt.

2. henkaboy

henkaboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppas verkligen det med.. sitter på en fattig samsung lånemobil nu , känner sig handikappad utan sin desire :(

3. samspayed

samspayed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har nu sett hos Anovo att min telefon har fått nytt mainboard och är skickad i retur till mig. Anovo hade telefonen 8/9 och nu, lite mer än en månad senare får jag den i retur.
    Hoppas på att allt funkar nu, och att jag inte får GPS-problem och sånt annat som har rapporterats om...

4. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min lur skall visst vara påväg tillbaka för tredje gången (först omstarter, sedan två gånger pga GPS inte ens startar). Har börjat tro att den inte kommer fungera denna gången heller, men jag är nog bara alltför "neggo" just nu.
    Funkar den inte blir det ett irriterat samtal till HTC med krav om återköp. Dessvärre vet jag inte vad jag skall köpa istället!

5. Huge

Huge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min lur är inte väg tillbaka ännu och är bara inne andra gången, men jag går i samma tankar som du. Vad skall jag köpa efter att den kommer tillbaka trasig en tredje gång? Det lär i och för sig dröja då den hittills varit inne i nästan 8 veckor nu och som sagt bara är inne andra svängen.
    Har man tur hinner Samsung komma ut med en lur liknande Galaxy'n men som också har lampa/blixt till kameran.

6. lagge

lagge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har läst alla era inlägg och var i samma sits som er, men jag tänkte bara dela med mig av hur det löste sig för mig.

Jag fick min Desire 13:e Augusti. Efter 2.5veckor började den starta om sig som alla andras. Ringde HTC och fick rådet att lämna in den. Jag köpte den på Netonnet, så jag gick dit och lämnade in den med vetskap om alla era problem med Anovo. Skickade även med ett utförligt brev där jag beskrev allt och att jag ville ha moderkortet utbytt, ingen ny SW.
    Sen gick tiden och det tog över en vecka tills den registrerades, ytterligare en för felsökning sen hamna den som att felet var lokaliserat men de vänta på reservdel. Då var jag nöjd att de inte bara skulle uppdatera den i alla fall.

Så till det positiva, efter precis tre veckor ringde Netonnet upp mig som de lovat och sa att de mycket riktigt väntade på reservdel (som jag själv såg via Anovo's hemsida) men att deras rekommenderade maxtid för reperation hade passerat, de kör med 3 veckor som acceptabelt.

Så jag fick tre val, vänta på min telefon och få en ersättning i form av pengar, åka till en lagershop och få en ny, eller få ett tillgodokvitto och köpa en annan lur istället t.ex.

Jag funderade men då de hade inne nya lurar och jag saknade min desire (man blir fast fort :) )så tog jag en helt ny istället. Den har fungerat bra i 1,5vecka nu. Så jag är riktigt nöjd med hur de skötte det hela mot mig som kund. Den gamla luren är fortfarande kvar och väntar på reservdel.

Den nya jag fick hade 2.2 installerat från start och det känns som powerknappen sitter lite längre in i skalet för att undvika ofrivilliga påslag, så förhoppningsvis har man fått en lur med lite löpande ändringar inkluderat.

Ni som väntat i 4-8veckor som nämns, vad säger butiken ni köpt hos? De borde ju hjälpa och lösa situationen för er.

7. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Min åker in igen imorgon! Hoppas att de inte har den en månad till för att sedan skicka tillbaka den med FW update bara.

8. thehero

thehero Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, självklart.
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    LG V30. LG G4, S20 FE 5G
    Har nu efter SJU veckor fått tillbaks min Desire från Anovo.
    Ett par nya repor på skärmen verkade jag fått som bonuspresent..
    Nytt mainboard har jag iallafall fått.
    Nu återstår det att se om fanskapet fungerar som den ska.

9. Huge

Huge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu efter 4 veckor fått statusen ändrad till "Undersökning/reparation av produkten eller tillbehör pågår". Då borde jag ju få telefonen under nästa vecka. Spännande! :-P

10. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Hmm, nu börjar jag bli rätt så orolig. Ska jag istället sälja/ge bort min desire och skaffa en DHD istället?

Orkar verkligen inte vänta 4+ veckor igen, för att sedan få tillbaka den oreparerad igen.

11. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hoppas att de "barnsjukdommar" som Desiren har (haft) inte åxå finns i DHD isåfall.

12. BlondieGbg

BlondieGbg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Platta:
    Nvidia Shield 2015 16gb
    Älskar detaljerna, vems verkstad? vilken leverantör? Skickar dom den till HTC?
    Jaja, skönt att man inte är helt lämnad i ovisshet i alla fall.

13. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tro det eller ej, men jag har nu efter tredje reparationen fått täbax min lur och den fungerar, nu även GPSen (kan kännas oviktigt för vissa, men jag har köpt CoPilot Live så då vill man ju att GPSen skall fonka).

Vet inte om jag skall vara glad eller ledsen för att de lyckades!? Just nu är jag faktiskt glad att ha min telefon iallafall.

14. Huge

Huge Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns hopp.

GRATTIS!!! :)

Det låter nästan för bra för att vara sant. Om du korkar upp Champagnen så förstår jag dig fullständigt. lol

15. maggy

maggy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick just tillbaka min efter 2½ vecka.
    Bytt moderkort så den har nytt IMEI.
    Håller just nu på att ladda den så jag vet inte ifall felet kvarstår.

16. tudorrr

tudorrr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem för mig.
    Tjejens desire pajade. Lämnade in med utförlig beskrivning och att återställa mjukvara ej är nog.
    Efter 3 veckor fick jag tillbaka den. Den fungerade i 5 minuter. Lämnade in igen och sa att jag kommer att vara en jobbig fan. Gav dom en vecka, sedan pratade jag med dom i butiken. Fick ringa serviceverkstaden och dom lovade den till samma fredag.
    Idag, fredag. Ingen telefon. Telenor service i malmö backade på sitt ord att dom lovat den tills idag. Vägrade ringa Anovo, som dom skickat den vidare till för egna pengar, utan tvingade en anställd i butiken att ringa det nummret.

Summa summarum. Telefonen är nu nere på kontinenten någonstans. Är lovad min 5 dagar, max 10 tills fix. Fick en Legend som lånetelefon istället för sunkig gammal ericsson.

Jag är en jobbig kund. Jag lämnar inte butiken innan jag fått det svar jag vill. Hotat med att komma in till dom flera gånger om dagen och skrika och jävlas. Bråkar om skälig tid och att jag anser att detta fortfarande är lagning nr1 då dom ej lyssnade på mig. Hotat med att sätta upp lappar på butiken där jag förtalar dom osv. Rättvist? Tja, jag beskrev problemet första gången. Lyssnade dom? Är det rättvist? Får jag telefonen snabbare av detta? tja. några få dagar kanske, men hoppas att jag sätter eld i röven på dom som inte gör sitt jobb och faktiskt lyssnar på kundens felbeskrivning.

edit: skall nu även skriva till anovo och ge dom en verbal käftsmäll.

Last edited: 15 okt 2010
  17. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag skulle ringa till HTC i Sverige 08-505 564 38 och berätta för dem hur dåligt det har fungerat för dig. Tror inte att felet egentligen bara är Anovos utan HTC har sagt till Anovo hur de vill att servicen skall skötas (det är i allafall vad de skriver på servicelappen som följer med tillbaka).

Största ansvaret ligger ändå på HTC. Att HTC sedan använder Anovo (som tydligen skickar vidare till olika ställen i sverige och tydligen världen) är något du bör ta upp.

Om du skulle få tillbaka en telefonen trasig en 3e gång, då är det bara att ta kontakt med HTC och kräva din rätt enligt konsumentköplagen.

Lycka till och jag lider med alla som har dessa fel med sina Desire's

18. tudorrr

tudorrr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ringde HTC och lade ett klagomål on Anovo.
    Nämnde att det finns många klagomål om anovo från ställen som t.ex detta.
    Vad dom gör med informationen vet jag inte, men funkar inte saker skall det klagas.
    Så tråkigt när så pass bra telefoner som htc's dras i smutsen av dålig service.

Så, klagat hos telenor, telenor service samt htc. Bara anovo kvar om dom inte får tummen ur och löser problemet.

19. henkaboy

henkaboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar ju ta en jävla tid o få den inregistrerad hos Anovo....

20. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Detta händer min tjejs nalle nu ..kan inte säga att jag blivit klokare av att läst 50% av dessa poster.
    Men det finns ingen lösning utan man skall lämna tillbaka den ?