Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

  1. Xcito

    Xcito Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Att du har fått nytt IMEI-nr är för att du har fått en ny mainboard.

    Att du har fått tillbaka den med BARA 1 fel, du borde va glad.

    Bara packa in den och skicka iväg den igen.
     
  2. Huge

    Huge Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick tillbaka min desire för 3 dagar sedan efter 2 omgångar och sammanlagt 8 veckor hos Anovo. Än så länge verkar allt fungera. Jag tror knappt det är sant. :-)
     
  3. Bonneville

    Bonneville Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock
    Min process

    Här är mina erfarenheter så långt:

    Ankom till Anovo enl. Posten den 6/10 på morgonen.
    Registrerades hos Anovo 8/10 kl 10:13
    Skickades till annan verkstad ett par dagar senare
    Åter till mig idag med Posten 22/10.

    På serviceorderdetaljerna står:

    "Vi har som auktoriserad verkstad tagit del av er felbeskrivning och åtgärdat problemen. Produkten har uppdaterats med senaste version av mjukvara. Reparationen är utförd enligt tillverkarens instruktioner. Din produkt har genomgått ett funktionstest.Nytt imei nr XXXXXXXXXXXXX."

    Jag gjorde själv en uppdatering till senaste firmware strax innan jag skickade in den för att se om det hjälpte. Är detta någon annan uppdatering de gjort?

    Att det är ett nytt IMEI-nummer, betyder inte det att de bytt moderkortet?

    Har inte hämtat telefonen ännu, men är väldigt sugen på att testa om den nu är OK......
     
  4. S@llad

    S@llad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Bonneville, om du orkar/vill läsa några av svaren tidigare i denna tråd så kan du läsa att folk får nya mainboards oftast (och därmed nya IMEI-nummer) medan andra bara fått ny firmware, men som sedan fått skicka in luren igen. Det verkar som att Anovo alltid blåser på den senaste versionen av firmware för att säkerställa att telefonen har den senaste versionen även om du själv redan gjort det.
     
  5. Bonneville

    Bonneville Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock
    Tack för info S@llad! Av det jag läst i tråden blir jag ju bara deprimerad! ;-)

    Av det jag läst förstår jag att åtminstone några som fått nytt mainboard nu har en fungerande telefon. Jag återkommer och meddelar när jag testat!
     
  6. S@llad

    S@llad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Booneville, jag hoppas du får tillbaka en väl fungerande telefon.
     
  7. Xcito

    Xcito Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Så less på det här nu. Har gått en vecka nu sedan jag skickade in min telefon som backrep. Än idag har de inte registrerat den.

    Hur kan ett sånt företag som Anovo fortfarande finnas kvar?
     
  8. marulk

    marulk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Jag är försiktigt optimistisk. De registrerade min Desire den 19:e. (tog 3 dar iofs)
    Den 21 skriver dom "Till slutprov - bytt mainboard-test ok"
    De kanske har fattat och speedat upp arbetet. Får se om jag får tillbaka den fungerande inom kort. I så fall blir det den första rapporten om bra, snabb service från Anovo i den här tråden.
     
  9. Xcito

    Xcito Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Du borde nog springa och köpa en trisslott!
    :P
     
  10. 73danne

    73danne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag skickade min telefon 24/9. Registrerade detta samtidigt på Htc:s support, tips att göra det. Efter ett antal mail och telefonsamtal till Htc, framkommer det att efter att Anovo haft telefonen registrerad i fyra veckor så kan man kräva att omgående få en utbytestelefon. För mig innebar det att Anovo var klara med min telefon en dag innan gränsen. Har dock inte fått hem den än. Funkar det nu är jag nöjd, annars blir det plankan för Htc!
     
  11. skuum

    skuum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag blir lite skrämd här, ska köpa Desire om någon dag.. är detta ett stort problem bland väldigt många?
     
  12. zyxey

    zyxey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Rekomenderar dig att inte köpa en Desire, omstarts problemet är en sak men minnes problemet är värre, Desire är gammal nu och den har knappt inget minne för appar. Vill du spela senaste spel o sånt så köp något annat.. Läs forumet om minnes problem innan du köper den.
     
  13. Noid00

    Noid00 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Service, hmmmmm.......Jo Tjena!!

    Skickade detta till HTC supporten nyss, och det sammafattar mina äventyr i Anovo/HTC support världen under senaste månadrerna Är numera trött på det här....
    Två månader med en unDesire(tm) som ligger på hyllan på "support" i ANOVOS/HTC tomeverkstad.....
    Skiter i det här nu...... Vill ha nått som funkar, !!

    ------------------------------
    Hur kan man lyckas med detta ?????.

    Tecknade ett abbonemang med Telenor och en HTC Desire 13/8. Telefånen funka "sådär", kämpade på, uppgradera till 2.2 kämpade vidare, tröttnade eftersom den i stort sett starta om innan den startat till slut.... knata iväg till Telenor å dom skicka den på service 3/9.
    Magiskt, bara 10 dagar tog det innan den registeras!! (jo...iofs.....posten var nog inblandad)

    Ref-1:--------------------------
    Information om ärendet
    Beskrivning av nuvarande status: Serviceordern är avslutad och skickad
    Ordernummer: SOSxxxxxxx
    Ordern skapad: 2010-09-13 11:40:31
    Senaste statusändring: 2010-09-23 15:55:00
    Anlände till servicecenter: 2010-09-13 11:41:00
    Ärendets tillstånd: Slutfört
    Referens: Rxxxxxx
    Produktkategorikod: 2525
    IMEI: zzzzzzzzz
    Servicecenter: ANOVO Nordic, Nacka
    Aktivitetsbeskrivning: Vi har som auktoriserad verkstad tagit del av er felbeskrivning och åtgärdat problemen. Produkten har uppdaterats med senaste version av mjukvara. Reparationen är utförd enligt tillverkarens instruktioner. Din produkt har genomgått ett funktionstest.
    --------------------------------------

    Telefånen kom tillbaka till butiken 29/9. Hämta eländet dagen efter, Niiiice...kanske..... den dog efter ca 30 minuter efter att man slog på den (eller kanske ska göra det när man går ner på Claes Ohlson som ligger i källarplanet i Växjö), å sen av å till beroende på vad man gjorde under helgen, Fast... gjorde man ingeting så funka den ok !, (kanske så det är tänkt.., man har den på bordet utan att röra...)

    Anyway, Knatade iväg till Telenor butiken på måndagen 1/10 och dom skicka iväg den igen. Posten vart inblandad, och Anovo registrera 2010-10-11.
    Så knåpar dom tomtarna med den och fixar lite. Sen så, OCH döm av min förvåning !!:

    Ref-2:--------------------------

    Information om ärendet
    Beskrivning av nuvarande status: Serviceordern är avslutad och skickad
    Ordernummer: SOS:xxxxxx
    Ordern skapad: 2010-10-11 10:54:37
    Senaste statusändring: 2010-10-19 15:49:00
    Anlände till servicecenter: 2010-10-11 10:55:00
    Ärendets tillstånd: Slutfört
    Referens: Rxxxxx
    Produktkategorikod: 2525
    IMEI: zzzzzzzzzzz
    Modell: DESIRE
    Servicecenter: ANOVO Nordic, Nacka
    Aktivitetsbeskrivning: Vi har som auktoriserad verkstad tagit del av er felbeskrivning och åtgärdat problemen. Reparationen är utförd enligt tillverkarens instruktioner. Telefonen har uppgraderats med senaste mjukvara. Din produkt har genomgått ett funktionstest.

    ----------------------------
    Deja Vu !!

    Då äro frågorna:
    Är den uppgradera till
    + Androd 2.3 ?
    + Linux 2.7.000.9999 ?
    Eller vilken mjukvara äro uppgraderat nu, som ej voro uppgraderat innan ?

    Har inte fått tillbakan telefånen ännu men känner mig mindre optimistisk.. :(

    Börjar ialla-fall bli trött på det här, och det är dock efter ca två månaders "fösiktig optimism"
    Blir en Samsung Galaxy efter det här.....
    Ingen HTC unDesire(tm) iallafall !!

    Väntar förväntansfullt på konkreta svar på frågor enligt ovan. Undanbedes "Vi beklagar"etc !!.
    --------------------------------------------
     
    Last edited: 23 okt 2010
  14. Bonneville

    Bonneville Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock
    Kört några timmar med en massa installationer och peppar peppar, ingen omstart. Skall köra bil idag och använda Navigon som varit det största bekymret när det gäller omstarter, få se hur den klarar det....
     
  15. Bonneville

    Bonneville Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock
    Kört 25 mil med Navigon igång och.......noll omstarter! Nöjd så långt.
     
  16. knarrevik

    knarrevik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder CoPilot med samma problem! Omstart redan efter någon minut. Nu omstarter vid surfning som hamnar i en loop. Måste rycka ut batteriet. Köper aldrig HTC mer, hade aldrig kvalitetsproblem med Nokia.
     
  17. Radikaal

    Radikaal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har du testat installera om systemet (flasha officiella froyo RUU)? Vad för skärm har du, Amoled eller SLCD? Kanske flasha en ny radio skulle hjälpa, då den verkar bli överhettad (antar jag) vid gps och surfande (radio funktioner.)
    Har aldrig haft problem med min Desire och då kör jag en hel del överklockning, rootande och flashande hit och dit, tyvärr finns alltid risken med all elektronik att man får ett sk måndagsexemplar. Med tanke på hur många miljoner Desire användare det finns så är det väldigt få som faktiskt har några problem, bara ren och skär otur (kanske fått någon olycklig smäll vid fraktering).

    Tänkte eftersom det ofta står från Anovo att dem uppdaterat till senaste mjukvara som enda "fix", och det är något man kan göra väldigt enkelt själv.
     
    Last edited: 25 okt 2010
  18. S@llad

    S@llad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER



    Mmmm, dessvärre är ju detta ett känt hårdvarufel för vissa få stackare, om du läser ett antal inlägg tidigare än bara några dagar täbax.
    Har varit där själv!
     
  19. Xcito

    Xcito Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Någon som kan förklara detta: "Vi har skickat produkten för reparation på en annan serviceverkstad".

    Var tar den vägen? Varför? Tid? :)
     
  20. bengha

    bengha Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta svar fick jag från ANOVO:

    Tack för Ert mail. Telefonen har skickats till HTC's egna verkstad och beräknas vara tillbaka i mittn av nästa vecka.

    Sen vet man ju INTE om deras tidsangivelse är att lita på!!! (troligtvis INTE!!!)