Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

1. Bonneville

Bonneville Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia + Hallon
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock
    Vill bara meddela att min Desire inte krånglat en enda gång sedan jag fick tillbaka den. Mainboardbytet löste nog mitt problem. Lycka till ni andra, en felfri Desire är kanon!

2. björnpolisen

björnpolisen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En fråga:

Är ett mainboardbyte likadant som att telefonen fått ett nytt imei-nummer?

3. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Dom byter alltså ut hela huvudkretskortet i mobilen, och i det sitter IME-numret.

4. björnpolisen

björnpolisen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, så om det står att de bytt ut mitt imei-nummer så har jag fått ett nytt mainboard?

5. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Ja.

6. RBS

RBS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Tack för att du meddelar detta!

Min status hos Anovo är för närvarande:

Beskrivning av nuvarande status: Vi har skickat produkten för reparation på en annan serviceverkstad
    Senaste statusändring: 2010-10-14 10:18:00
    Anlände till servicecenter: 2010-10-14 10:18:00
    Ärendets tillstånd: Arbetet tillfälligt avbrutet
    Modell: DESIRE
    Servicecenter: ANOVO Nordic, Nacka

Man undrar hur länge "tillfällligt" är...

Last edited: 27 okt 2010
  7. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Har samma status på mig. Hoppas på att en är klar snart. HTC England gör säkert ett bättre jobb än Fanovo

8. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Svarade på HTC survey online och kristiserade hårt på Anovos behandling mot kunder. Detta mail fick jag efter kritiserat HTC på många punkter:
    "Hemskt ledsen att du behövde gå igenom detta, just nu för tillfälligt så håller vi på att utbilda nya tekniker så att reperationstiden ska gå snabbare hos anovo. Men jag tackar dig för din feedback."

Så vi får se hur Anovo sköter sig i fortsättningen. :ehm:

Kan möjligen vara att mitt service ärende tog sån fart hos anovo, 2 veckor, helt repfritt och förmodligen byte dom mainboarden på min också. Då jag fick nytt IMEI nummer och mobilen funkade utan "nya" problem som en del tycks få efter den kommit tillbaks.
    Mitt problem med Desiren var inte heller omstarter, utan Meny och Back knappen inte funkade.

Så mitt tips är, innan ni skickar in för service, gå till HTC survey online, ge dom lägsta betyg i allt och kristisera Anovo då många folk har klagat hur dåligt dom har blivit behandlad och du själv är rädd att få uppleva samma sak som de andra. Förmodligen blir ni uppringda och HTC ställer frågor. Ta upp eran problem med Anovo och hoppas det händer saker. ;)

9. RBS

RBS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Hoppsan, det verkar som att reparationen är klar. Mindre än två veckor. Anovo/HTC kanske börjar få nån ordning på eländet?

Tyvärr är jag utomlands och kan inte hämta ut telefonen förrän om nån vecka... hade ju räknat med betydligt längre reparationstid. Återkommer senare om reparationen åtgärdade problemet!

10. henkaboy

henkaboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aktivitetsbeskrivning: Vi har som auktoriserad verkstad tagit del av er felbeskrivning och åtgärdat problemen. Produkten har uppdaterats med senaste version av mjukvara. Reparationen är utförd enligt tillverkarens instruktioner. Din produkt har genomgått ett funktionstest.nytt imei nrXxXXXXxXXXXxX

Tog 2 Veckor! Perfekt !:)

11. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Har också fått tillbaka min Desire nu. Tog ca två veckor. Bytt mainboard. Fungerar utmärkt så här långt.
    Anovo verkar skärpa sig. bra.

12. Noid00

Noid00 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Två veckors service !!!!, ni verkar ju ha dragit vinslotten i HTC/Anovo lotteriet, Tycker för egen del att dom är helt inkompetenta sopor, Har haft min unDesire inne "konstant" sedan 3/9, Fick tillbaka ....skicka igen, och dom inkompetenta tomtarna kör samma trick två gånger på raken:
    "Servicecenter: ANOVO Nordic, Nacka
    Aktivitetsbeskrivning: Vi har som auktoriserad verkstad tagit del av er felbeskrivning och åtgärdat problemen. Produkten har uppdaterats med senaste version av mjukvara. Reparationen är utförd enligt tillverkarens instruktioner. Din produkt har genomgått ett funktionstest. "

Hämta ut eländet, senast den 26/10, provringde från telenor butiken och den dog direkt. Så det var bara att skicka igen...... :-/. Tar säkert en tre veckor igen innan det händer nått.......
    Mailat HTC, men dom verkar ju måttligt intresserade av sånt, dvs besvärliga kunder.....

Två rundor på service -> samma fix = sopor;

Helt j* makalöst, McD* Nacka kanske behöver personal... nån i ledande befattning som slizar sallad, va vet jag ?????. Vet iallafall var dom borde rekrytera från....

13. 73danne

73danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vill bara återigen påminna alla om att man kan kräva en enhet när Anovo haft mobilen registrerad i fyra veckor, ligg på HTC support och tala om för dem att ni kommer att kräva en ny telefon. För min del innebar det att de en dag innan denna gräns var nådd helt plötsligt var klara.

Lite förvånad var jag dock när jag insåg att jag fått en annan telefon, mig gjorde det inget då min var ganska repig och denna var felfri! Men till er som tycker att Anovo repat era mobiler, är ni säkra på att ni fått tillbaka den ni skickade in? Oavsett har den fungerat klockrent i en vecka nu..

14. Traesk

Traesk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har även jag fått tillbaka min Desire efter 2 veckor hos Anovo med ett nytt mainboard, fungerar utmärkt än så länge.

15. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Min har legat där nu över 2 veckor. Den har status: "Skickats till en annan verkstad".

Borde inte vår kära konsumentverket gripa in snart? Många andra kunder som har iPhone, SE och etc har samma problem.

16. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Du får va glad om du får den överhuvudtaget från Anovo så det inte blir som det hände den här killen.

17. RobertB

RobertB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Min Desire hade det beryktade omstartsproblemet. Jag skrev i felbeskrivningen att HTC sagt att main board bör bytas. Jag fick tillbaka telefonen från Anovo (via Teknikmagasinet) häromdagen efter ungefär en månad, med notering om reservdelsbyte och nytt IMEI. Hittils verkar den fungera fint trots intensiv användning.

18. samspayed

samspayed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Intressant det du skriver. Jag har haft en del mailväxling med Anovo angående min repade telefon och de hävdar prompt att den var repad när de fick den och att deras tekniker använder verktyg m.m. som omöjligen kan repa mobilen.
    Här följer ett svar jag fått från Anovo:

"När denna telefon kom in till oss så gjordes det en anteckning på att det fanns repor på denna telefon, vi är väldigt noga med att genom gå telefoner vid ankomst.
    Repor och smuts på display
    Våra tekniker använder sig av verktyg som omöjligt kan skada/repa telefoner."

Är så less på deras skitsnack!

19. BlondieGbg

BlondieGbg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Platta:
    Nvidia Shield 2015 16gb
    Idag, efter 24 dagar inlämnad kom det äntligen lite livstecken.
    Yay! tänkte jag, men sedan såg jag reparationsdetaljerna:

Jag är ytterst skeptisk mot att problemet kommer vara åtgärdat då jag själv gjorde hard reset på den flertalet gånger innan jag lämna in den, varför kunde dom inte bara byta mainboardet? :cry:
    nästan en månad har det tagit också... skamligt..

Jaja jag kanske tar ut förlusten i förskott, får undersöka när jag väl har den i handen, återkommer då.

20. kgb_swe

kgb_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Anovo suger! Har redan haft min inne och de bytte då mainboard. Till en början verkade fonen funka men efter 4-5 veckor nu har den börjat bete sig precis som innan. Bootar om titt som tätt och hamnar ibland i en omstartsloop då endast dra ut batteriet och vänta ett par minuter hjälper.

Sjukt segt. Vad är för jävla skräpkvalitet. Så till er som bytt mainboard, hoppas det funkar som lösning på problemet. Mig funkade det inte för!

Nu blir det ytterligare en vända till Anovo....