Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

1. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min har VPL, men jag har ju fått ett nytt serienummer iom mainboards bytet.

2. martineden

martineden Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Angående detta fel. Kan meddela att efter tre veckor hände nyss dessa:
    --
    Vi måste tyvärr meddela att din service kommer att bli försenad eftersom vi inte har kunnat få tag i de nödvändiga reservdelarna ännu. Vi kommer att kontakta Er så snart servicen är utförd.
    Mvh ANOVO Nordic AB ​
    --
    Så räkna med 3-6v reparationstid på detta problem. Dessutom ringde HTC direkt upp och ville "föra dialog med sina kunder" - så de är nog livrädda just nu för att detta ska hämma försäljningen...

3. honoka

honoka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Avskräckande att behöva vara borta från telefonen så länge. Är det Anovo i Nacka du har din telefon hos? Vill du vara snäll och meddela när din enhet är klar så man vet när dom fått tag på sina delar.

S@llad
    På din kartong står det ursprungliga numret! Men jag tror iofs inte att serienumret ändras pga mainbord-byte. Det är förmodligen bara IMEI

Last edited: 24 aug 2010
  4. Mobilotta

Mobilotta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdatering av reparationsstatus för överhettad Desire. Verkstaden Anovo svarar med meningslösa standardsvar, men följande kom från HTC:
    "Hej

Just nu är det väldigt stor efterfrågan på HTC Desire och pga detta så går alla delar till att tillverka telefoner. Vi jobbar för fullt för att få ut reservdelar till våra reparations ställen.

Logga in på vår webbplats ContactUs med hjälp av din e-postadress och ärendenumret om du vill svara på det här meddelandet eller ställa andra frågor.

Med vänlig hälsning,

Adrian

HTC"

Så: delarna går att åt att tillverka telefoner som sedan hamnar på lagning för att inte kunna lagas för att alla delarna går åt till att tillverka mobiler som... Ja, ni fattar... KÄNNS INTE BRA!!! Ogillar just nu HTC. Är inte ett smack intresserad av att äga en Desireo_O.

5. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

-ni som pratat med HTC, vad säger de? Jag tycker att det är helt surrealistiskt att de tillverkar mobiler som de inte kan laga för att de tillverkar mobiler som de inte kan laga... Kundrelationer, vad är det, liksom?

6. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu fått samma uppgifter från Katshing, HTC och verkstaden: de har min och de andra HTC-mobilerna på obestämd tid (fast de använde ordet "försenad") för att HTC kan inte skaffa fram reparationsdelar. Normal reparationstid är enligt Katshing upp till en och en halv månad + postgång. Men en förlängning på detta är vi ju nästan framme vid jul... Slutsats: köp inte HTC om du vill använda din mobil! :mad:

7. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har dessvärre inte kartongen kvar och jag utgick från att numret ändrades eftersom etiketten med IMEI nummer även har SN.

8. Mallaballa

Mallaballa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

What? Finns det kvar någon som i n t e har detta problem?

Min Desire är köpt på MediaMarkt Gävle i juni och har serienummer xxxx-JPL-xxxxx.
    Började med omstarter och "tugg" för några veckor sedan (men har haft lite "klippningar" på samtalsljudet ända från början) och har nu varit inlämnad sedan 12 augusti. Hoppas att det finns moderkort tillgängligt snart och att det är det som görs på telefonen, men gissar dock att jag också får tillbaka den med endast en uppdatering eller annat pjåsk gjort.
    En klar svaghet hos Desire håller på att poppa upp lite för ofta - Men det svagaste av allt är när en tillverkaren el försäljaren säger "detta har jag aldrig varit med om att någon råkat ut för..." :mad:

9. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svar från katshing, kontruktivt o bra, så får vi se vad detta resulterar i i verkliga livet.

"En normal servicetid är 10-14 arbetsdagar på verkstaden och inget annat. Detta exklusive postgång men postgången brukar vara 1-2 dagar från verkstad till oss och 1-2 dagar från oss till dig. Jag förstår att det känns hopplöst men vi ska göra vad vi kan för att pusha på verkstaden och HTC för den delen. Dock är det så klart svårt att laga en mobil utan reservdel. I värsta fall, om inget händer tar vi och reklamerar servicen till HTC så får de ta en annan åtgärd, exempelvis att byta ut till ny enhet etc. Det är dock inget vi kan göra ännu utan det får löpa på 14 arbetsdagar på verkstaden först. Är jätteledsen att det tar tid men förhoppningsvis kommer det lösa sig inom kort."

10. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Snyggt! Det är kundfokus det.

11. Vort

Vort Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lämnade in min Desire för tre veckor sedan på grund det här felet, sa åt dem att göra en ordentlig kontroll. Idag får jag svar att den är på väg tillbaka med uppdaterad programvara.

Så det blir väl tre veckor till då. Skoj det här, hann använda telefonen ungefär en månad innan jag lämnade in den. :(

12. Norda

Norda Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var samma för mej, först så uppdaterade dom programvaran. Åkte hem och laddade den. Samma sak fortarande och åkte tillbaka nästa dag och lämnade in den igen. Andra gången bytte dom moderkort, har haft den nu i 1 månad ca........och än så länge har den inte startat om sej, än så länge "peppar,peppar"

13. moonroy

moonroy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har också en Desire som startar om sig hela tiden. Hjälpte inte med ominstallation av Android till 2.2. Låter ju "bra" att det är ett vanligt problem och att det verkar lösa sig med moderkortsbyte, mindre bra att det verkar ta så lång tid. Köpt via Dustin som företagstelefon, så en sån lång väntetid är inget alternativ.

Vet iofs att den är tappad i backen, men det var inte i samband med det som den började starta om sig.

14. brytet

brytet Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan rapportera om ett liknande problem. Min Desire startade inte om sig själv utan den la bara av flera gånger om dagen. Nu har den varit inne på reparation där jag har fått batteriet utbytt. Nu har den i alla fall rullat på i fem dagar utan problem så i mitt fall verkar det ha löst sig med ett batteribyte.

15. oxalis

oxalis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mina också JPL ....

16. honoka

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det verkar vara ett par stycken då iallfall. Finns det fler så skriv gärna det

17. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

...och här följer det intressanta svaret från HTC, ang problemet med reservdelar:

"Hej

Beklagar verkligen att det är så här just nu. Tyvärr finns det inget vi kan göra åt det för tillfället. Jag håller med dig att det borde finnas mer reservdelar men tyvärr är situationen som den är.

Med vänlig hälsning,

Adrian

HTC"

Ja du -tänker jag då -om inte HTC anser sig kunna göra något så kan inte ens Gud Fader själv hjälpa oss att få fungerande mobiler.

Jag hoppas innerligt att det den hängivne Adrian EGENTLIGEN menar är att HTCs kundtjänst är trött på jobbiga kunder och att han, där, minsann varken kan eller vill göra något åt saken. Men att det finns mer aktiva avdelningar inom företaget som jobbar för att lösa saken. Vilket jag naturligtvis har mailat till HTC och talat om...

Katshings svar ovan var betydligt mer hoppfullt och trevligt, så jag fortsätter dialogen med dem i hopp om trevlig lösning. Så får Katshing ta fram komsumentlagskanonerna mot Adrian o Co. Trevligt att iaf Katshing verkar ta sina kundrelationer på allvar -man är inte bättre än sin senaste nöjda kund, så enkelt är det!

18. honoka

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag håller helt klart med. Vad jag förstått så går alla delar till att tillverka nya mobiltelefoner för att möta kraven från marknaden. Och det är inte riktigt okej att satsa på nyproduktion när det finns defekta enheter ute redan. Girighet är väl den lättaste förklaringen. Dom vill passa på att sälja så många telefoner som möjligt så länge marknaden skriker. Vi andra har ju redan handlat

19. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

-instämmer, precis så har jag också uppfattat det hela. Men som tur är så verkar ju Katshing ha en annan syn på saken och visat ialla fall i text att de vill ha en god relation med sina kunder. Jag återkommer självklart till vad det resulterar i handling.

20. honoka

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Detsamma kan jag inte säga om ONOFF är jag rädd för. Är rädd att min telefon skulle vara borta hos Anovo i flera månader. Jag tänker inte lämna ifrån mig den förrän HTC skärpt sig och insett att befintliga kunder är viktigare än framtida. Iallafall i en perfekt värld.