Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

1. Mobilotta

Mobilotta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

:) ja jag tror det ju när jag ser det ang Katshing, men det ser ju ut att finnas ett visst hopp... Min mobil är gisslan hos Anovo, kusligt. Mailar dem, HTC och Katshing kors och tvärs för att försöka begripa vad som händer. Kan inte fatta att HTC bara lämnar de kunder som redan köpt mobiler därhän, det är ju vi som rekommenderar mobilen vidare. Eller, i det här fallet: inte.

2. RetaN

RetaN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jahapp då har min samma problem då... när jag startar navigon och åkt mellan 5km - 10km så startar min desire om sig :/... dåligt.. och få den lagad verkar ju lönlöst atm.. usch

3. Andy P

Andy P Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma sak här. Omstarter sedan ett par veckor vid intensiv användning. Blir värre för var dag. Avvaktar med att skicka den pga komponentbristen (förmodad). Så trist...

4. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ett litet tips till er som har licensierade program och skall skicka in luren på service för detta problemet. Se till att deaktivera licenserna så att ni kan aktivera/flytta till den nya luren (om ni får nytt mainboard), då vissa program parar ihop licensnyckel och IMEI nummer på luren, exempelvis CoPilot Live version 8.

5. spoket

spoket Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er!

Jag har samma problem som ni att den startar om sig och kontaktade HTCs support. De(Silvia) föreslog fabriksåterställning.

Är det någon som testat fabriksåterställning(hard reset) och blivit av med symptomen(oprovocerade omstarter)?

6. honoka

honoka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hjälpte inte ens lite,

7. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nope, fabriksåterställning hjälper inte alls för mig, jag testade 5 gånger bara för att vara säker.

8. bengha

bengha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena.

Har följt denna tråd en lång tid (utan att ha registrerat mig här på Swedroid) men nu känner jag att jag måste hänga på denna tråd.

Just i skrivande stund är min telefon också gisslan hos Anovo med EXAKT samma problem med ständiga omstarter.

Jag har mailat Anovo flera gånger (de har inte ens svarat). HTC har jag haft kontakt med (Bo) och han har undvikit mina frågor angående hur HTC ställer sig till dessa HTC Desire problem. Det samma gäller fråga om reklamation.

Vem tar egentligen ansvar mot oss konsumenter när dessa saker händer?

Fortsättning i ärendet följer...

9. spoket

spoket Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då fick jag nog ett standardsvar från HTC.

Sallad & Honoka: Har ni fått era Desire åtgärdade?

10. chris1

chris1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hahahaha, jag tycker utvecklingen på denna tråd varit intressant först så pratade folk om problemet, sedan pratar de om olika sätt att lösa, sedan kommer slutligen en lösning och hur man skall gå tillväga för att få det löst på ett korrekt sätt när man skickar in, men nu har det åter bytt till ett annat problem som alla drabbas av som egentligen inte borde vara ett problem...

Aja, Jag vet att katshing sade 2 veckor (nån skribent som nämnt tidigare i denna tråd), jag lämnade in hos TM och de sade 2-4 veckor veckor (nästa vecka är det 4 för mig) och då ska jag ringa dem igen och så skall de försöka lösa det här. Vi får se hur det går och jag kan posta update om ingen annan hinner få detta problem löst innan dess.

Suck verkade som att det ena problemet ledde till det andra som ledde till det tredje och ingen vill varken ta ansvar eller försöka lösa det.

Mitt tips är att prova först med att kontakta eran återförsäljare och se hur de kan hjälpa er.

11. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

<3 haha vi får väl starta en stödgrupp!

Ja, enligt konsumenköplagen är det det företag som säljer till slutkonsument som ska ansvaret genetemot oss köpare -dvs affären där man köpte får ta fajten med HTC. Vilket ju inte hindrar oss från att hänga på alla lås vi kan!! Det skadar inte att låta alla ansvariga instanser veta vad vi tycker.

Jag har legat lågt nu en vecka efter svar ni sett ovan från HTC (rekord i igorans!!) och Anovo (standardinetsägande) och Katshing (en glad överraskning) Sedan får jag ju då framåt slutet av veckan se vad detta brev från Katshing kommer att innebära i praktiken.

Återkommer så snart jag vet mer, från någott håll, någonstans! Tillsvidare Nokia N82 -duger finofino minsanno. Inte varm. Går som en klocka år ut o år in. Ja, så kan man ju också bygga mobiler ;)

12. moonroy

moonroy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Gjorde en factory reset, tog ut simkortet och minneskortet, körde den en stund, körde sen med wifi, funkade i 10 minuter och sen satte den igång med sina loopningar igen.

Ska åka förbi Sickla sen och snacka med dem på servicen, se vad man kan göra.

13. tribute87

tribute87 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Snacka om att jag är nådigt arg på Anovo nu!!!! Fick tillbaks min desire för 3dje gången igår. Återstår samma jäkla problem.stänger av sig hela tiden. Skickade igår 2 mail. Ett angående reklamation och ett service meddelande. Undrar om det nu kommer ta 5 veckor per mail för dem att skicka tillbaks. Har inte haft min desire fungerande sen jag köpte den. DVS. början på APRIL!

14. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Japp, moderkortet blev utbytt, men jag fick ett annat litet problem, får ingen GPS Fix och Bo på HTC säger att det kan bli så när man fabriksåterställer för att telefonen sparar information om var satelliterna fanns sist man använde luren och att denna informationen då försvinner och måste "hämtas in". Mao så skall telefonen ligga under bar himmel i flera timmar. Orkar inte hålla på med detta så luren skall tillbaka in.

15. bengha

bengha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här kommer ett litet utdrag från min konversation med "Bo" på HTC.

Min ursprungliga fråga:

Finns det HTC reservdelar hos ANOVO så de kan byta ut "mainboard"?

Om det INTE finns reservdelar till HTC Desire, hur ställer sig HTC till att reklamera telefonen så att man får en som fungerar.

(Det är verkligen INTE kul att köpa en helt ny och dyr telefon som INTE fungerar!)

Tacksam för ett snabbt och seriöst svar.

(OBSERVERA i svaren nedan att (Bo) HTC UNDVIKER frågan om "hur HTC ställer sig i frågan om problemen och om att reklamera telefonen. Denna fråga har jag ställt varje gång.)

Bo på HTC svarar:

1. Tack för att du kontaktar HTC. Jag kan inte svara på hur Anovo's lagerstatus ser ut. Det bästa du kan göra är att kontakta Anovo på telefon 0900 100 5900 (observera att samtalet kostar 19:50kr). Jag kan eskalera din fråga men då behöver jag antingen ditt IMEI eller serienummer.

2. Tack för ditt svar. Då har jag eskalerat ditt ärende. Så fort jag har ett svar så återkommer jag.

3.Tack för ditt svar. Jag har inte fått något besked om din eskalering. Nu är det helgdag här i England i dag så jag kan inte ge dig något besked i dag. Jag kan inte ge dig några svar i dag eftersom det är helgdag här och endast ett begränsat antal personer arbetar.

4. Tack för ditt svar. Jag har eskalerat ditt ärende igen och begärt att vi ska skynda på Anovo.

Hmmmm...

Fortsättning följer...

16. S@llad

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Bosse har svarat på mina frågor också, men man får bara hjälp att eskalera frågorna, inga lösningar när deras tekniker svarar.

17. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så -mailade nyss Katshing då det gått 14 dagar. Återkommer så snart jag fått svar, med hopp om att de tar nöjda kunder på större allvar än några sina leverantörer.

Tycker att det är övermåttan nonchalant av HTC och Anovo att ideligen LÅTA BLI att svara på tydligt ställda seriösa frågor. Är de lite korkade? Eller är det VI som är korkade som köpt Desire-mobiler...?? :mad: Inte ett skvatt intresserad av att lägga mina pengar på ett företag som inte har vett att ta hand om vare sig sina kunder eller sina varor.

18. chris1

chris1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mobillotta: Jag väntar med spänning på hur det löser sig. Tänk på att du endast väntat i 2 veckor och jag i snart 4 ;)

Såg att min status har idag uppdaterats "till tekniker" betyder det att anovo nu har fått in en dröjs med reservdelar?

Hur fan kan anovo ta 20 spänn i minuten för att kontakta dem? De har väl ett vanligt 08 nummer man kan ringa? Det lär ju annars vara där pengarna kommer ifrån och inte från själva reparationerna när folk ringer och klagar på tiden det tar så har de en tjej med porrigröst som dröjer kvar dig så länge som möjligt...

Mobillotta: Se till att kunna konsumentlagen som rinnande vatten när du kontaktar anovo ;)

Last edited: 1 sept 2010
  19. Barstar

Barstar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag har varit av med min Desire i tre veckor nu, idag ändrades statusen hos Anovo till att de väntar reservdel. Anovo har inte svarat på mail sedan jag började fråga om reservdelsbristen till Desire. Jag har tjatat på min operatör och pratat med min konsumentombudsman. Min operatör erbjuder lånetelefon så då kommer de undan och jag kan inte häva köpet. Det finns ingen lagstadgad längsta tid för en reparation så man hålls sannerligen gisslan här. Pinsamt också, skulle visa en kompis min nya telefon som enligt mig spöade hans Iphone 3gs på alla punkter. Ungefär 15 sekunder in i min lilla demonstration började den starta om. Hade luren i hela 4 dagar innan den åkte in. Tråkigt, trist och sjukt dåligt av alla inblandade. Nedan ser ni det enda svar jag fått från HTC.

"Tack för din email. Väldigt tråkigt att höra om de problem du har haft med telefonen och service. Är ledsen men vi har inga delar här för att skicka till Anovo de har särket beställt från våran del lager i Asien. Varför det tar tid vet jag inte. Ledsen en gång till att höra om din berättelse. Hoppas du få en telefon snabbt tillbaka snart."

Kan Anovo ha missat i beställningen?

Tribute87 - du kan egentligen vara glad. konsumentköpslagen gör gällande att säljaren får två försök på sig till hårdvarureparation, om varan ändå uppvisar samma fel har köparen rätt att häva köpet. Du har till och med gått med på ett tredje försök så du kan lugnt kontakta företaget du köpt av och kräva att hela köpet går tillbaka. Om du sedan väljer att köpa en ny Desire eller nåt annat är upp till dig, men finn glädje i att det för din del är över snart. Har sett ett beslut från ARN som påminner väldigt mycket om ditt fall. Postar länk om jag hittar det igen.

Last edited: 1 sept 2010
  20. Barstar

Barstar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER