Desire startar om sej själv

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Norda, 21 jun 2010.

1. Mobilotta

Mobilotta Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

haha -tack Chris1 :) ja som sagt jag tror det när jag ser det ang Katshing! De brukar svara ganska snabbt så med lite tur kommer att mail från dem under dagen. Vi "slutkonsumenter" ska eg inte alls behöva hänga på låset på vare sig Anovo eller HTC. Det är de företag som sålt till oss som ska ta den fajten, det är de företagen som har ansvaret mot oss. Det är bara bra att både Anovo och HTC får veta vad vi tycker, och att vi vill se en lösning NU. Ju fler som ylar desto högre upp hörs det! Sprid ordet mao!

Anovo slår ju alla rekord när de tar betalt för att svara på hur de sköter sitt jobb. Och HTC som väljer att inte laga sina mobiler för att de iställlet tillverkar mobiler som de inte kan laga... Otrolig soppa! Mitt hopp står till Katshing... vojne vojne o_O

2. Andy P

Andy P Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som har en uppfattning om hur vanligt problemet med omstarter är på Desire? Drabbar det bara oss som köpte luren tidigt, eller riskerar du att få en telefon som startar om sig om du köper nu? En idé för att sätta mer press på HTC att prioritera reservdelar till krånglande telefoner vore att helt enkelt tipsa massmedia (Swedroid) om problemen och få dem att skriva något om det. Men kanske drabbar problemet alltför få användare för att det ska ha något nyhetsvärde.

/Andreas

3. bengha

bengha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man får ju INGA svar på de frågor som man ställer...

ANOVO = Svarar INTE över huvudtaget. (men man kan som sagt kanske ringatid för endast 19:50kr/min...SÄKERT!)

HTC = Vill INTE svara på upprepade frågor angående hur de ställer sig till dessa "Desire" problem och att reklamera telefonen. De "eskalerar" sina frågor vidare till ANOVO!?

Telenor = Verkar ju heller INTE bry sig om sina kunder och hjälpa oss få reda på status på telefon (se nedan).

Chat med Telenor:

Jag skulle vilja veta reparation "status" på min HTC desire...

Reparationen har skickats till leverantör för reparation.

Mmm...så mycket vet jag. Att den har skickats till "ANOVO"...där INGEN svarar.

Det är de ja kan se tyvärr.

Detta är INTE riktat till just dig utan Telenor som företag...
    1. Jag har köpt en NY telefon av er på Telenor som är defekt.
    2. Jag betalar för ett surfabonnemang som jag INTE kan använda.
    3. Ingen likvärdig lånetelefon fanns att tillgå.

För att få mer information om din service på din telefon kan du ringa 0200-159080

4. Tycker INTE att jag som konsument ska behöva jaga ANOVO för att få svar på HUR lång tid det kan tänkas att ta för att laga min telefon.

Jag kan tyvärr inte göra mer utan ring det telefonnummret och se om dom kan lösa detta åt dig.

Sen stängde personen jag pratade med ner chatten.

Fortsättning följer...

4. Cruz

Cruz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ett litet stickspår men ändå värt att nämna i sammanhanget tycker jag. Jag har också varit i kontakt med HTC supporten via "mejl" (i ett helt annat ärende). Efter att ärendet stängdes fick jag fylla i ett formulär där jag fick svara på frågor kring hur nöjd jag var med supporten. Då supporten i mitt ärende inte imponerade fyllde jag i att jag var missnöjd.

Blev rätt förvånad när jag några dagar senare blev uppringd av en riktigt trevlig engelsktalande kille på HTC som ville följa upp varför jag var missnöjd. Han undrade även om jag hade några andra frågor varpå jag ställde några som jag funderade på och fick rätt bra svar tillbaka.

5. moonroy

moonroy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Var förbi Anovo i Nacka idag, men det var lönlöst att försöka prata med dem. Tjejen i mottagningen kunde inget om telefoner eller service utan kunde bara rabbla deras villkor osv. Det tar fem dagar att laga den genom att de då lägger in ny programvara på den, på ett annat sätt än jag kan göra själv. Sedär ja. Funkar inte det så byter de delar i den, då kan det ta några veckor till. Htc byter bara ut telefonen om den lagats tre gånger utan att den fungerar.

Spännande också att se invandrarfamiljen som stod med sin tappade X10 mini och krävde att den skulle lagas på garanti eftersom den bara var en månad gammal...

6. Barstar

Barstar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Mailat och fått svar från HTC idag. Som för alla andra så slingrar de sig runt frågor om omstartsproblem och reservdelsbrist. Det är en annan avdelning som har hand om felsökning och de kommunicerar med Anovo så jag får nog bättre svar från Anovo än från kundsupporten på HTC svarar dem. Hade kunnat vara sant om Anovo hade svarat på frågor överhuvudtaget. Lite som man frågar en kille på ICA Maxi om de har frysta ärtor och han svarar "Det är killarna på frysavdelningen som har hand om det och de kommunicerar med Findus så du får nog bättre svar av Findus än av mig." intressant upplägg.

7. Barstar

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Anovo har nu bytt mainboard på luren så det blir väl att man får tillbaka den nästa vecka. Hör av mig efter test.

8. Barstar

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Tre har i mitt fall varit underbara i jämförelse. Erbjudit lånetelefon och nu sist erbjudit att jag skall slippa abonnemangavgiften under tiden jag varit av med telefonen. Jag tror att vi generellt låter företagen komma undan med sitt hänvisande till varandra. Det är företaget vi köpt av som skall kriga, inte vi. Kräv att få prata med chef, reklamationsansvarig eller gud fader allsmäktig om de hänvisar till Anovo.

9. bengha

bengha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilka turer fram och tillbaka...

Detta mail har nu gått till Telenor Service efter att kundtjänst sagt att det är Service man ska kontakta!

Hej Telenor Service.

Jag skulle vilja att ni tar kontakt med ANOVO och kollar hur lång tid det kan beräknas att laga (byta mainboard)

på min HTC Desire!?

- Har skickat mail till (ANOVO) där INGEN svarar. (Jag som privatkund tänker INTE ringa för 19:50kr/min)
    - På Telenors kundtjänst hänvisar de till Er på service.

Jag tycker INTE att det är (SERVICE) befogat att man ska behöva jaga reparatör osv som konsument!

Det är ju Telenor som är ansvariga för den DEFEKTA HTC DESIRE som jag köpt.

Ni kan RINGA till ANOVO och höra hur det ligger till med "SERVICE" av telefon alt. reservdelar!

Servicestatusen uppdateras ju INTE. (står fortfarande telefonen mottagen 2010-08-25)

Tacksam om NÅGON på Telenor kan hjälpa till och visa lite SERVICE!

Snabbast möjliga svar erfodras!

Vi får väl se om man får något vettigt svar...(är väl INTE troligt)

Fortsättning följer...

10. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdatering från Katshing -då det gått 2 veckor som de sa att man måste avvakta, och jag har mailat dem i onsdagskväll -nu är det underligt tyst. Inget svar. Intressant. Tyder det på att inget händer eller att de jagar HTC? Vem vet? Jag mailar dem igen nu i helgen -självklart redovisas deras underhållande svar (om det kommer nåt) till min stödgrupp här ;) go fredag på er!

11. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Det hjälper inte!

Anovo tog emot min mobil den 24:e aug. Än idag står det "Mottaget".

Skickat flera mail, men inget svar. Haft kontakt med HTC, men de verkar inte bry sig ett piss. Det är precis som om Anovo äger HTC.

Personen jag har haft kontakt med hos HTC (Bo) undviker alla frågor angående anovo och varför HTC fullständigt inte bryr sig om sina kunder. Det enda HTC verkar vara intresserad av är kvantitet och inte kvalite som de påstår har.
    De är medvetna angående anovo problemen som vi alla har, men de bryr sig inte.

Varför har HTC ens kundsupport när de inte kan hjälpa till med någon än att hänvisa till ÅF eller "skicka mobilen till service".

Last edited: 3 sept 2010
  12. Barstar

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Det verkar som det tar 4 veckor att få tillbaka telefonen. Jag har väntat i 4 veckor på onsdag och nu verkar det hända saker. Så har det varit för andra också. Man är uppenbarligen i fel bransch, jag jobbar på en bilverkstad och idag fick jag en utskällning för att det tog hela tre dagar att laga en bil som kommit in bärgad med ett riktigt komplicerat fel.

13. chris1

chris1 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick igår status uppdateringen "klar" och på måndag är det 4 veckor för mig så jag räknar med att få den nåndag nästa vecka. På måndag blir det 4 veckor....

14. Donadoni

Donadoni Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Fan vad fult att Anovo tar 20 spänn/samtalet. Skitföretag!

15. samspayed

samspayed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Idag skickar jag tillbaka min Desire till stället där den är köpt. Är trött på omstarterna. Har noterat att jag vill ha ett extended longtest av telefonen. Ska bli intressant att se hur det går, och hur lång tid det tar!

16. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har flertalet (6-7 st) kollegor som har tidigt levererade HTC Desire (från mars) och ingen av dem har haft detta problemet (ännu).

17. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Spännade då kommer de ringa mig om någon dag hoppas jag, frågan är vad jag skall svara i för telefon!

18. pubisboy

pubisboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

min Desire har också börjat starta om sig slumpmässigt nu :( Bara typ varannan/ var tredje dag än så länge men störigt som fan ..

19. Mobilotta

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Katshing hörde av sig -med ett svar i positiv anda. Men som sagt -vi får se vad detta innebär i verkliga livet.

"Hej
    Har precis pratat med HTC nu och fått bekräftat att nya swapenheter och reservdelar är på väg ut till verkstäderna.

Som vi tidigare skrivit är en normal servicetid ca 10-14 arbetsdagar på verkstaden. Det kan ta kortare tid men också längre tid om där behövs beställas delar. Din 14:e dag på verkstaden är imorgon 7 september. Vad jag kan se i systemet nu så är det en ny swapenhet som väntas från HTC. Det innebär alltså en ny enhet av själva mobiltelefonen. Då dina 14 arbetsdagar än så länge inte har löpt ut så kan jag inte trycka på så mycket hos HTC eller verkstaden ännu tyvärr.

Tar det över 14 dagar så kan vi inte bara gå in och ersätta dig med pengar eller spitterny mobil rakt av. Det vi kan göra om det tar 1-2 veckor + är att ge någon kompensation istället i form av biobiljetter. Eftersom vi nu vet att där är delar på väg så kan jag i dagsläget inte göra så mycket mer eftersom dina 14 dagar som sagt inte löpt ut ännu.

Jag tar och håller lite koll på din service och ser under veckan som går om verkstaden får en leverans och ser även om ditt ärende kan prioriteras.

Med Vänlig Hälsning

Emelie"

Nu håller jag tummen för en lösning inom kort, och att detta inte bara är fina ord. Ni som får tillbaks era kan väl berätta hur det går, om de tickar på som de ska?

20. bengha

bengha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dra på trissor!!!!

Efter ALLA de mail jag skickat fick jag ÄNTLIGEN ett svar från "ANOVO" .

Tyvärr gav det ju ingen vidare information på frågorna angående min reparation.
    Verkar vara ett automatiserat svar:

Hej.

Beräknad reparationstid är i dagsläget ca 1-2 veckor.

Hälsningar: ANOVO

Jaha!?

Bara att vänta och se (glad) ut...

(TELENOR lär ju få kompensera mig efter allt detta strul!)

Fortsättning följer...