Desire utan Sense?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av söder, 21 maj 2010.

1. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Sitter själv på en Nexus One, men har följande undran.

Kan man stänga av Sense på Desire helt och hållet? Ser det ut som på en emulator av tex 2.1 då, eller har det någon anpassning som på N1?

Som jag har förstått det, så är det inte bara rent 2.1 på N1, utan den är ju ändå anpassad till N1:ans hårdvara och så vidare?

Om det nu är så att det är Sense som gör att det tar tid för att få uppdateringar till Desire, skulle då inte HTC kunna släppa en snabb ROM med tex Android 2.2 UTAN Sense, för att sedan 6 månader senare komma ut med en ny ROM med 2.2 MED Sense?

Eller detta är inget de har intresse av?

/Söder

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Man kan inte stänga av Sense helt och hållet. Sense är så mycket mer än ett annat tema och en annan launcher. Det är en mängd ändringar i Android systemet och program utbytta mot HTC versioner.

På N1 är det i princip en ren 2.1, med Amazon MP3 appen tillagd vad jag vet. Alla Android mobiler har en unik linux kärna med drivrutiner anpassade till respektive hårdvara.

HTC vill att man ska köra Sense för de vill att deras mobiler ska ha ett unikt utseende som ser fräckt ut i reklam, om det fungerar att använda är inte så viktigt för sånt upptäcker man ju först efter man köpt mobilen. En del gillar det, och andra tycker det är skit (pga för mycket buggar och att HTC tagit bort delar av Android). Så nej, jag tror aldrig att HTC kommer släppa en Android ROM utan Sense.

3. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ok. Och tack. :)

/Söder

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Du kan stänga av sense på samma sätt som du byter launcher.
    du kan köra vanilla android om du så vill.
    Dock tror jag aldrig HTC kommer släppa en uppdatering som inte har med dig sense till en sense telefon

5. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sense är en av de stora försäljningsargumenten för HTC och har blivit ett kännetecken för deras telefoner så jag tror inte dom är intresserade av att släppa något utan Sense. Dessvärre - med tanke på att man måste vänta på att dom får byggt in Sense i nyare Android versioner.
    Personligen så väljer jag Sense över vanilla.

Last edited: 21 maj 2010
  6. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Eh, så du menar att man får vanliga android temat, kalendern, kontakter, tangentbord, dialer osv och slipper HTC's buggar i com.android.phone, android.process.acore mfl om man inte kör med Sense launchern på en HTC Android mobil? Så fungerar det iaf inte på en HTC Hero. o_O

7. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Finns en del custom rom's , tex CM506 till Desire. Mesta funkar och det gör att tex Froyo till Desire kommer att vara tillgängligt långt före officiellt släpp. Finns dock ingen bra root idag.

8. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

"Mesta funkar" verkar vara ett gemensamt tema för många rommar därute, frågan är om det är bra nog. Undantaget verkar vara Cyanogen som vägrar ge ut eller märka nånting som "stabilt" om det inte är det.

9. anton

anton Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som vet någon bra guide till hur man ordnar vanilla droid till Desire?

10. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Finns det ens någon vanilla ROM för Desire? Jag har inte sett någon iaf.