Desire visar inte alla färger?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av aeqvist, 18 apr 2010.

1. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Har för mig att jag sett detta tidigare innan jag köpte telefonen.

När man kollar på bilder, sådana man tagit från datorn föra att ha som bakgrunder så ser dom inte helt perfekta ut. när det går från svart till vitare färger så är det ingen bra övergång mellan färgerna, man ser vart det blir ny färg så att säga, kantigt.

Det ser rent utsagt riktigt dåligt ut och jag förstår inte varför då skärmen är så grymt bra i övrigt, och på vissa bilder så ser det ju bra ut.

Vet någon vart problemet ligger, det ser inte bra ut att ha en snygg bild som bakgrund sen ser det ut sådär :/

2. heyjohnnypark

heyjohnnypark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, fenomenet i sig kallas för "color banding". Bilden inehåller fler färger än telefonen kan visa, och därför justeras färgerna för att passa telefonens möjligheter och man får skarpa brytningar i övergångarna. (Reserverar mig för eventuella felformuleringar)

Har ingen aning om det har med hårdvara eller mjukvara att göra. Eller om det helt enkelt är bilden som är tokig.

Finns en hel del läsning om man googlar på "nexus one color banding"

3. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Tackar, ska skriva ner detta i feedback tråden som ska skickas till HTC, är mest nyfiken men vill självklart ha det fixat (om det går...)

Lånar dina ord för att beskriva det bättre :)