Släpp fixeringen vid uppdateringar. Det var rätt många år sedan några betydande förbättringar introducerades via nya androidversioner. Ofta introduceras också nya buggar vid uppdateringar.
Jag tycker det är extremt märkligt att du är så aktiv som du är på ett mobilforum när du tycker som du gör.
Jag är inte särskilt aktiv längre. I jämförelse med hur mycket jag skrev tidigare så är det väldigt lite. Men hoppet är inte ute, jag hoppas fortfarande på att det ska komma något intressant på marknaden.
Håller inte med. I Android 10 kom nya permissions och i Android 11 kommer det också nya. Dark mode och andra bra saker har kommit i Androiduppgraderingar. Jag har inte stött på många buggar de senaste 3-4 åren
En relativt gammal mobiltelefon känns nästan som ny när man har den senaste androidversionen. Jag gillar den känslan.
I så fall. Lär dig gilla MIUI. Då kan du flasha in Xiaomi EU med senaste versionen av MIUI i flera år framöver på valfri Xiaomimobil.
Jag vill gärna ha säkerhetsuppdateringar, annars vill jag inte köra bank-id eller just inget alls egentligen.
Håller med om att dom är rätt dyra och visst Pixel-lurarna ger inte den fetaste hårdvaran, men man får optimerad mjukvara. Det är något man inte kan säga om t.ex Oneplus, på mina Onepluslurar kraschade ofta appar eller började dra mycket ström (även Oneplus egna appar). Om du inte spelar avancerade lir eller så tror jag t.ex Pixel 4a kommer vara tillräckligt snabb (och den borde inte bli så dyr ens hos svenska återförsäljare).
Men inte hur länge som helst... Min S7 ska så vitt jag förstår ha fått sista uppdateringen, äldre Samsung än så är nog helt körda nu när det gäller uppdateringar.
OnePlus Z kan nog vara ett intressant alternativ till sommaren om de får till den rätt, med förseningen (skulle ha kommit samtidigt som 8 serien först) så har de nu tid att finputsa mjukvaran: The mid-range OnePlus Z 5G will likely be announced in July Hyfsat pris, ingen kurvad display, stort batteri, 5G och så vidare. Det återstår att se förstås om de lyckas.
Helt klar har mobiler blivit väldigt dyrt, sen kan man ju fråga sig om man behöver det senaste hela tiden