Problem: Det går inte att öppna filen (pdf)

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Pacman5, 17 okt 2015.

  1. Pacman5

    Pacman5 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jag har haft problemet ett tag att jag inte kan öppna pdf:er från rullgardinen när man drar ner efter nedladdningen. inte heller när jag tänder skärmen och man ser de aktuella rutorna där. Jag frågade om det i en annan (allmän) tråd, men har sedan jag har kikat på ett gäng engelska forum kommit fram att det är ett problem med Nexus-telefoner/vanilla android. Som inte har lösts fram till och med nu med Marshmallow.

    https://swedroid.se/forum/threads/kan-inte-oeppna-pdf-er-star-det-gar-inte-att-oeppna-filen.126865/

    Saxat från den andra tråden:
    "När jag klickar på en pdf i Chrome så laddas den ned, men när jag drar i rullgardinen och klickar den så står det "Det går inte att öppna filen". Jag har försökt med allt jag har kunnat komma på, men det blir alltid samma meddelande. Jag vill alltså att den antingen öppnas direkt eller när jag klickar på den i rullgardinsmenyn - utan att slippa att gå in i en filhanterare och klicka på den där. Gör jag det så öppnas den utan problem.

    Jag har självklart en hög med appar som kan öppna pdf:er. Adobe Acrobat, Aldiko, Kindle, Google-PDF-läsare, Dropbox pdf-läsare och ett par till."

    Känns helt tokigt att det skulle vara ett problem med vanilla. Har ni andra det?