Fråga: Det här med Google molnet och backup

Diskussion i 'Frågor och support' startad av jebediah, 23 dec 2021.

  1. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Hejsan hallå.
    Hittade ingen vettigare plats att posta fråga i så vi kör här.
    Jag hade för några månader sedan ett flertalet viktiga sms skickat från en och samma person på min telefon gällande en massa uppdateringar som hen ville införa på en hemsida.
    Efter en uppdatering av telefonen (flashad via recovery) så tappade jag alla sms och dum som jag va så kom jag aldrig på tanken att spara det där viktiga sms:et.
    Nu ca 4 månader senare så försöker jag återställa dem men lyckas inte hur jag än gör.
    Har provat med några olika program via windows, både med och utan root. Fungerar ej.
    Har kollat med tillverkarens moln men det va tydligen ej aktiverat.
    Har försökt återställa en gammal telefon med förhoppning att någon gammal backup fanns att välja, men när jag väl loggat in på mitt google konto så står det bara att -Inga backups finns.
    Kollar jag på min dagliga telefon där jag en gång i tiden hade sms:en så är backup mot google aktiverat, men bara med dagens datum. Vet inte om det går att återställa en telefon välja med äldre datum.

    Är det kört?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 004
    Mottagna gillanden:
    2 113
    Du kan ju börja med att berätta vilken mobil du har, det kanske finns någon här som är riktigt duktig på den mobilen som kan ge dig ett bättre svar än jag kan, jag tippar för egen del att det tyvärr är kört.
     
  3. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    när jag loggar in på mitt google konto, så kommer alla sms/samtal in på den nya telefonen

    jag kör googles egna sms app