Det som X10 har som är speciellt

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Wellbow, 11 jul 2010.

1. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

multitouchen.. visst.. ball funktion.. men ärligt.. hur ofta skulle man använda det :)

mina vänner med äppelskrutt och desires t.ex nyttjar endast den funktionen i foton, throw a panda och i webbläsaren (och där kör dom ändå oftast med knapp för zoom, enklare) och zooma i foton?? hur ofta gör man det

nej... den är snyggare, kan sitta å roa mig med att bläddra runt i timescape bara för att det e så vackra animationer :)

2. Trekis

Trekis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag saknar inte det, men jag bara svarade att äppelskrutten är bättre på den sak och det var multitouchen :P

En sak saknar jag och det är inte telefonens fel, det är i google map att inte kartan snurra untan det är riktaren som gör det.

Last edited: 23 jul 2010
  3. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

En parantes som inte har något med tråden att göra...

Jag kände mig plötsligt gammal när jag såg din evolution. :(

Jag hade en Philips Fizz som första lur, den var asgrym då. Tunn och fin med en utdragbar antenn. Kostade mig halva mitt studiebidrag i månaden på den tiden. ;)
    http://gsmserver.es/cellphones/philips/Philips_Fizz.php

Sen kom Rock n Roll telefonen Ericsson GH 688! Den som hade en sån var häftig, hade precis börjat mitt första jobb då och köpte den för första lönen. :) En riktig iphone dödare! Iallafall om man använde den som slägga.
    http://www.gsmarena.com/ericsson_gh_688-106.php

4. Wellbow

Wellbow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan inte mer än instämma!

5. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Telefonen är bäst på marknaden enligt mig.

Jag hatar iphone över allt annat speciellt alla som har en iphone och tror den är bäst!!

Kan ingen säga några enkla saker som jag kan kontra med när alla iphone nördar kommer med sina telefoner som x10an är så mycket bättre på?

6. Wellbow

Wellbow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Denna kanske inte är exakt vad du letar efter men ändå rolig

http://www.flippbase.com/sites/comments.php?comment=309

Sedan kan du ju skryta om kameran, multitasking förmågan och att dom är otrolig låsta.

7. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Om du säger de nämnda sakerna så kommer dem ju bara skratta åt dig. I och med iOS 4 så har dem nu multitasking och än så länge har inte X10an HD-filmning vilket iPhone 4 har när den släpps nu på fredag. Låsningen går att gå förbi genom att jailbreaka och på det sättet få tillgång till appar som inte är godkända av Apple. Låsningen till Apple har faktiskt inte varit till dess nackdel...apparna håller mycket bra kvalitet i jämförelse med Android och dessutom har de tillgång till betalapps.

En sak man kan nämna är att man kan hålla mobilen som man vill med en X10a utan att signalen försämras nämnvärt. Men liksom det är svårt att argumentera med en person som är medlem i en sekt...så jag vet inte...

8. Wellbow

Wellbow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är mycket medveten om att de har Multitasking, dock aldrig en lika bra som Android i dagslägen har (har suttit med båda telefonerna och lekt) den som kom i iOS 4 är skrattretande. Sen som du säger kan man jailbreaka, det gjorde jag på min, fick tillgång till en ny butik (cydida) som de i sin tur också var ett rent skämt, dåliga appar.

Men i allmänhet tycker jag Apple snubblar på mållinjen ständigt, de gör saker men alltid försent och heller aldrig riktigt bra.

Last edited: 27 jul 2010
  9. c4lamity

c4lamity Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nåt du kan skryta med är att man slipper itunes med x10 :)

10. Wellbow

Wellbow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Där sade du något!

11. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Plus;

Stor skärm
    Snygg
    Lätt att använda
    Bra respons i touchen
    Timescape (gillar jag iaf)
    Bra bilder i ljus, lite knackigare så det är halvmörkt
    Snabb i miljöerna
    bra mediafunktioner, stor skärm att kolla på film/serier med i brist på laptop osv.
    Fick med ett MW600 headset som jag pluggade in mina boose-lurar till och ljuder är riktigt bra.
    Sjukt lätt att föra över ljud/bilder till och från telefunken!

En negativ sak dock, det är att man inte kan ställa in kameran på svart-vita bilder direkt men photoshop finns ju som en gratisapp och där kan man göra det

Gillar överlag det allra mesta med denna telefon. Jag är inte världens hightech när det kommer till specar, roota telefoner, fixa eget OS, jailbreaka etc. utan jag vill ha en telefon med bra media, kunna ta bra bilder, lätt att hantera och dessutom rolig. Det ska finnas lite småsaker att pilla med och timescape för mig är det. Dessutom tycker jag att timescape är sjukt snyggt..

var innan denna helt inne på en iphone4, alla tjatade om iphone och jag var helt såld på tanken. Men sen pillade jag lite mer på en iphone 3gs och tyckte att den inte var så jävla märkvärdig..kul att ladda ner appar men 95% av de som finns använder man ju ändå inte. Brorsan började prata om en X10 och jag efter att ha pillat lite på en sån så var jag bestämd direkt.

Det finns lite bra appar man kan fixa, en del widgets jag gillar och allt sånt har funkat bra. Aldrig haft några problem alls med luren (förutom att jag köpte den via telia så jag fick stänga av allt som hade med spotify att göra men det gick snabbt när man väl börjat)

Last edited: 6 sept 2010
  12. Anders66

Anders66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ladda hem Rmaps och Välj Google maps. Snurr,snurr.

13. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag har en app på typ 5kb.
    Den heter "It's friday".

Den visar helt enkelt som widget:

Friday
    Yes

Innan IOS 4 kunde inte en sådan liten söt app köras på en iPhone ;)
    Och, med IOS4... så kan de inte köras än.. då widgetstödet inte finns.
    T.om för en applikation på 4kb ;)

// A