Måste ärligt säga att Google gjorde något riktigt bra som släppte sin uppdatering till Jelly Bean så kort efter I/O som möjligt.
Istället för att developers snappar tag i SDK-kittet och gör en port utav de, så fick de istället källkoden nästan direkt, så att de kan modda. Och de som ville köra stock, kunde göra det snabbt.
Jag har länge stört mig på LGs försäljningsmetod som jag upplevt iom att Optimus 2X kom.
Optimus 2X släpptes, och när den släpptes var den jättebra, dess dual-core-teknik var awesome och jättespännande... men allt eftersom månaderna gick så dök det upp flera och flera buggar som verkligen behövde åtgärdas. Men det dröjde flera månader innan de fick någon uppdatering, och när den väl kom, tvekar jag på att den löste alla problemen...
Men LG fortsatte att vara revolutionerande, de släppte den första 3D-telefonen, samma sak där, awesome som fan till en början, men allt eftersom så dalade telefonen...
LG utlovade uppdateringar som skulle lösa allt..
Och LG tuffar på att vara revolutionerande, nu har de släppt den första quad-core telefonen. Och jag vet ärligt talat inte om jag skulle våga köpa den, med tanke på alla tidigare strul som varit med de andra modellerna, vad gäller uppdateringar.
Jag tycker tillverkarna ska följa googles bana här.
1: Visa upp det nya OSet som kommer lösa världens problem.
2: Släpp det till alla telefonmodeller som enligt tillverkaren klarar av OSet, kort efter evenemanget (typ rulla ut det en vecka efter) .
Mycket schystare emot alla tycker jag.
För när väl källkoden är ute, så kan de modeller som INTe fanns med på listan, kanske få en port över till sin telefonmodell av en utvecklare (då gäller det ju att man är med i root-scenen iofs).
Jag kan tycka att det är lite "scam" att presentera en produkt som kanske är företagets flaggskepp, som har latest and greatest, och som när ett x antal miljoner börjar köpa produkten, och det börjar dyka upp problem, och supporten inte är tillräcklig.
När supporten säger att det kan lösas med en mjukvaruuppdatering, så hoppas man ju att det kommer en sådan inom kort, 1-2 månader. Inte 9-10månader, eller ett år...
Då har man liksom, gett upp hoppet och bytt telefon, och är besviken :/.
Click to expand...